Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17821 til 17840 af 41162
-
En der er super god til tysk??
Forumindlæghej, er der en der kan hjælpe mig hvordan man skriver et almindeligt tysk brev (ikke forretningsbrev)? håber at I kan hjælpe mig :D! -
Oversættelse af 'fragtfrit'
ForumindlægHej Alle. Hvordan oversætter jeg ordet fragtfrit til engelsk? Jeg har nogle forretningsbreve som aflevering. Er det freight-free, eller delevery-free? - Eller noget helt andet? PÅ forhånd tak! -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Tysk rettelse - 70 ord
ForumindlægNogle der vil være søde at rette dette lille stykke? Was bedeutet es eigentlich erwacshen zu sein? Für mich bedeute ist dass du reif ist. Du hast eine Verantwortnung og muss alle dingen auf eigene Hand machen. Ich denke auch, dass du achtzen oder mehr vären muss bevor du rightig erwacshene ist. ... -
Oversættelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, der vil tilføje evt. rettelser til min oversættelse?En dame havde en kat, og hun var meget stolt af den, fordi den fangede alle musene i hendes hus, men den tog også fugle i naboens have. En dag, da naboen så katten i sin have, skød han den. Damen blev meget vred og ville hævne... -
forklaring US valg
ForumindlægHej.. Jeg har længe studsset over en forklaring på det amerikanske præsident valg meresådan en redegørelse fordet hvad det er og hvordan det fungerer etc.. Jeg håber på at I vil hjælpe mig med det . mvh Rixer -
Ældre litteratur
ForumindlægHvad kan fordelene og ulemper være ved, at vi i gymnasierne rundt omkring i landet bliver præsenteret for ældre litterære værker? Er det godt eller skidt? Argumenter gerne for dit synspunkt. -
Rettelse af eng oversættelse hvis i keder jer en fredag aften:)
ForumindlægHalløjsa :)Ja keder du dig og har du lige lyst til at kaste et hurtigt blik på min engelsk oversættelse, så ville jeg blive glad:)Gamle Levi's dør ikke — de falmer bareLevi Strauss, cowboybuksernes fader, blev født i Bayern i Tyskland, men rejste i 1853 til USA for at søge sin lykke i guldmin... -
Retning af tekst
ForumindlægVolver trata de cinco mujeres, Raimunda, Sole, Paula, Agustina e Irene. Estas mujeres viven en un mundo donde los hombres buenos es un producto escaso y por eso las mujeres necesitan poder valerse. Raimunda es una obrera dura y es la madre de Paula. Raimunda tiene un marido incompetente que se ll... -
Opg. 2 - Kommentar til tekstens tema / E-Handel
ForumindlægJeg er begyndt på min sidste opgave. Der bliver løbende opdateret med mere tekst, men hvis i vil hjælpe mig med at tjekke det igennem, ville det bare være super. Hvis i har nogle spørgsmål til tekstens indhold er i velkomne til at spørge.På forhånd takAls Verbraucher steht es für mich ganz klar, ... -
Fejl i sætninger
ForumindlægHey, har kigget på de her et stykke tid nu, men kan godt nok ikke finde fejlen.. nogen der kan give et hint? :) Have you heard anything about that the rules have been changed lately? syntes det lyder vildt dumt, men kan ikke finde fejlen... He seemed to a man which only interest was football. Eve... -
3 sætninger der driller!
ForumindlægHalløj derude! Er der nogen, der kan sige mig, hvorfor disse sætninger er forkerte? Under forestillingen var en enkelt tilskuer faldet i søvn og kunne næsten ikke vækkes. Während der Vorstellung war ein einzelner Zuschauer eingeschlafen und konnte fast nicht weckt geworden. I denne sag kan d... -
Hjælp til rettelse af oplæg
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at lave et oplæg og der er nogle sætninger der driller mig lidt, så håber der er nogen der kan hjælpe mig. 1. ... jeg har deltaget i med min klasse j’ai pris part à avec ma classe jeg mener ikke man kan skrive à avec men kan ikke se hvordan det ... -
Cand.merc.fir
ForumindlægHej. Da jeg sidder med nogle overvejelser omkring kandidaten efter HA, vil jeg lige høre lidt erfaringer fra jeg som har læst finansiering på CBS (cand.merc.fir) Hvordan er læsning, det meste er vel på engelsk? Der er naturligvis en del regnskab, men er det mest analyse af regnskab el... -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Kvalitativ/kvantitativ og Deduktiv/induktiv metoder
ForumindlægHey everyone.. Jeg er simpeelthen så forvirret mht hvad der er hvad! :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad den deduktive og induktive metode er, og hvad forskellen er Og hvad er den kvantitative og kvalitative metode og hvad er forskellen?! :S På forhånd tak!! :) //- Mrsmuss -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHvad er det bedste udtryk for ”at miste overblikket”? I en opgave skrev jeg ”he lost the general view”, men læreren rettede det til ”he lost sight of the general picture”. Dette udtryk kan jeg imidlertid ikke finde i ordbogen, så tænkte om nogen af jer kender u... -
ang. sætning (i talesprog)
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en tysk stil og sidder lidt fast i en sætning. Det er en mand der siger "så hjælp mig dog" (lignende sætning ses også gerne - bare betydningen er den samme). Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal formulere, sætningen og har prøvet at slå lidt forskelligt op. Det...
