Tysk

Tysk rettelse - 70 ord

07. september 2015 af Sara1494 - Niveau: B-niveau

Nogle der vil være søde at rette dette lille stykke?

Was bedeutet es eigentlich erwacshen zu sein? Für mich bedeute ist dass du reif ist. Du hast eine Verantwortnung og muss alle dingen auf eigene Hand machen. Ich denke auch, dass du achtzen oder mehr vären muss bevor du rightig erwacshene ist. Weil du dann mündig ist. Aber geistig ist es eine ganz andere Sache.Es ist verschiedene wann man sich erwachsen fühlen. Ich freue mich ein selbstændig Menschen zu bekommen!


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2015 af Stygotius

Tror du at  Studieportalen skal bruges til den slags?

Tror du at andre bare skal sidde og arbejde med at fjerne dine fejl for dig?  Det er dit eget ansvar at gøre dt så godt du kan.

Du kan få hjæp til at løse de problemer som forhindrer dig i at lave en god opgave, men diu kan ikke bare lade andre lave arbejdet for dig.


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. september 2015 af Gehilfe (Slettet)

Jeg har trodset den stygge Gott-ius' vilje og sendt en lille rettelse til dig, "Carolline" ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. september 2015 af Stygotius

Tja, det er jo vældig pædagogisk


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. september 2015 af Jaggery (Slettet)

Jeg har altid fundet nogen her på studieportalen der gad hjælpe mig med at rette mine danske (som fremmedsprog) stile. vores lærer skrev bare, at der er noget forkært, men jeg vidste ikke hvad der var. så var der altid en her som skrev bare den korrekte sætning og jeg kunne forstår hvad problemet var. skulle det være upædagogisk? måske er forskellen, at jeg virkleig ville lære dansk, jeg kom bare til danmark for at læse dansk. men skal man ikke som pædagog går ud fra, at eleverne også gør sig umage at lære et sprog? det er jo ikke ALLE der bruger google translate. og - undskyld - men jeg synes sætninger som "Tror du at andre bare skal sidde og arbejde med at fjerne dine fejl for dig" er ikke særlig pædagogisk. En pædagog gør mere end bare tvinge elever til at lære, og jeg tror du som lærer ved det godt nok. derfor forstår jeg ikke den måde du skriver på. hvis jeg synes, nogen har ikke gjort opgaven ordenlig eller brugt translate, så svarer jeg bare ikke... men de der kommentar kan også ramme den forkærte og har vældig indflyeldse på læringsmotivation. det er da også noget, vi som pædagoger skal tage hensyn til.


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. september 2015 af Stygotius

At nogen bare "skriver den korrekte sætning", betyder ikke at en spørger "forstår hvad problemet er".

At nogen skriver at  "jeg kunne forstår hvad problemet var" er forket og at det rigtige er "jeg kunne forstå hvad problemet var" betyder ikke at du vil forstå hvorfor det første er forkert.


Brugbart svar (0)

Svar #6
09. september 2015 af Jaggery (Slettet)

nej det passer, det hjælper ikke altid. men når spørgeren ved noget om sprog og grammatik hjælper det faktisk meget. i mit tilfælde ved jeg, hvilken regel jeg skal passe mere på. :)

og jeg synes også at det er en rigtig god idé at forklare reglerne igen, når man har tid til det. det er bare tonefald du bruger nogen gang, som jeg synes er lidt for hård..


Skriv et svar til: Tysk rettelse - 70 ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.