Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17821 til 17840 af 31486
-
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med. -
Differentialregning
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i næste uge, og er ved at forberede eksamens spørgsmålene. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en funktions afledede og monotoniforhold og hvordan differentialregning kan bruges til optimering. Hvad er det helt præcist jeg skal g... -
Bevise
ForumindlægHej derude! Jeg ville høre, om der er en dygtig matematiker der kan finde ud af at bevise følgende udtryk: gy=aΔx. Jeg har kigget længe på det, men kommer desværre ikke frem til noget. Tak på forhånd. :) -
Udled brøkreglen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og et af eksamensspørgsmålene går ud på at udlede brøkreglen. Er der nogen, der ved, hvilken funktion jeg skal udlede den fra eller som eventuelt kan hjælpe mig med opgaven? Her er eksamensspørgsmålet: Og dette er brøkreglen: -
Notater? JA TAK
ForumindlægHej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky -
Potensfunktion - vækstmodeller
ForumindlægHej Jeg sidder og skal forberede mig på mundtlig matematik eksamen. Jeg har et spørgsmål som omhandler vækstmodeller som det overordnede emne. jeg skal redegøre for potensfunktioner(har jeg gjort), men hvordan skal jeg redegøre for differentialkvotienten og finde monotoniforholdene for en poten... -
eksamen - chi i anden
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i matematik, hvor jeg skal gøre rede for hvad der karakteriser en chi i anden.. nogle der kan hjælpe.. er det begreber eller hvad er det der menes helt præcist med spørgsmålet? er det nok bare at skrive det er baseret på hypotesetest hvor ens nulhypotese enten kan fo... -
2 gradsligninger og polynomier.
ForumindlægHej alle. Jeg skal have lavet 1 notatark til en prøve imorgen, den må fylde 1 side, og den skal handle om Polynomier og andengradsligninger ! Det er til en matematik prøve imorgen, så primært til vores egen hjælp, men vi skal også aflevere den. Nogen der kan give noget hjælp til nogen udregningsm... -
Eksponentielle funktioner som enkeltlogaritmiske
ForumindlægHej" Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik. Jeg har et spørgsmål hvor jeg er helt blank. "Redegør for eksponentielle udviklinger og deres grafer i såvel almindelige som enkeltlogaritmiske koordinatsystemer. Inddrag fordoblings og halveringskonstant". Nogen der kan hjælpe? T... -
y=0,5^2 + bx +c, find b og c!!! hjælp
Forumindlæghej.. Skal til matematik skr. imorgen og har lidt probs med denne slags opgaver... lidt hjælp ville gøre godt =)parabel: y= 0,5^2 + bx + cFing b og c når punkterne: P(-1,5) og R(3,-3), ligger på parablen..HVORDAN??? -
Beviser
ForumindlægHej..Jeg ville høre om der var nogen der havde en samling af beviser til 1-årig A?Da jeg regner med at jeg ikke er den eneste der skal op i mundtlig matematik kunne vi gå sammen nogle stykker også dele beviserne ud så man ikke skal til at lave noter til alle beviserne selv... -
ti interaktive
Forumindlæghej folkens. jeg har matematik på A niveau og har ikke en lommeregner. jeg er nødt til at lære at bruge TI- interaktive. kender i nogen gode vejledninger eller formelsamlinger for TI- interaktive? det kunne også være meget rart at have nogen gamle Ti opgaveløsninger.. på forhånd tak.. -
mundtlig mat
ForumindlægHey.. jeg skal op til studenter eksamen i matematik (ét årig A).. og ville høre om der evt er nogen der har eksempler på hvilke spørgsmål der kunne blive stilt.. og evt nogle gode råd?? På forhånd TAK... -
Beregning af omkreds på figur
ForumindlægSidder her med opgave i matematik, hvor vi gået i gang med noget byggeri. Ærligtalt, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre for at finde omkredsen som skal være udtrykt ved h. Så kunne være fedt hvis der var nogle 'wise guys' som ku gi en hånd eller to. -
Regneregel
ForumindlægNu er det længe siden, jeg har haft matematik eller overhovedet regne noget ud. Men hvor takler jeg sådan en her regne styk: 16 - (-6) + (-22) ... Med flere plus/minus i parenteser og de hele T__T -
kreative ideer?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :) -
Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfrist
ForumindlægHej jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ænd... -
Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfristen
ForumindlægHej jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ænd... -
Hjælp til lille tricky opgave.
ForumindlægPå et kvadrat er der tegnet en diagonal. Bestem sidernes længde a, når længden af diagonalen er 1. Jeg håber, at I vil hjælpe mig med en grundig forklaring, da matematik ikke lige er min kop te. :-) God aften! -
kort spørgsmål om differentialregning
ForumindlægEfter jeg har gennemgået mine notater fra matematik B, kan jeg se at min lærer både har brugt ordet differenskvotient og differentialkvotient. Nu er jeg så blevet i tvivl... men det er vel bare det samme, ik???
