Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17841 til 17860 af 33718
-
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Nemme ligninger!!!
ForumindlægHej jeg går i ottende klasse, men kan ikke rigtig finde ud af at lave ligninger fx : 6x + (3x - 7) = 4x + (4x - 1) Hvordan regner man den ud? (Taget fra matematikbogen.dk. IKKE FRA EN OPGAVE!) -
Fuldkommen konkurrence
ForumindlægJeg sidder og kigger på en opgave hvor jeg skal nævne et par brancher med fuldkommen konkurrence. Det vil sige, at der skal være mange udbydere og ingen/minimale præferencer. Jeg har personligt tænkt lidt forskellige madvare som kartofler, persille o.l. Men er jeg helt ude og "skide"? :... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Tiltagening
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med hvordan man besvare spørgsmåle? kan simpelhen ikke finde ud af hvad svaret er. PS det er uden lommeregner -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Hjælp til ligninger
ForumindlægJeg har siddet med disse 4 ligninger i et par dage nu, og jeg er stadig fuldstændig lost. Matematik afleveringen skal afleveres i aften, så er der please nogen der vil hjælpe, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:( Ligningerne er: A) 4*(5x+8)=1/2(7x-12) B) 3*(11x-3)=3/4(6x-5) C) 14x-56/6 ... -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
Forskel på et "bevis" og et "løst argument"
ForumindlægHej. Jeg har et problem, vi har nogle få såkaldte "løse argumenter" i eksamenspensum i matematik. Jeg skal op imorgen, og er stensikker på at min lærer vil spørge hvad forskellen på et rigtigt bevis og et løst argument er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det. et ex på et af de løse... -
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
introduktion af spejling i 1.klasse
Forumindlæghej.. jeg skal introducere spejling i 1.klasse og i den anledning vil jeg høre hvordan du ville starte de første par sætninger om spejling evt. hvordan du ville beskrive spejling.. og rent faktisk hvordan du vil introducere.... Jeg har tænkt lidt på at starte med at spørge hvad man ser man når ... -
Beregning af længde på diagonal i trekant- Cosinusrelationen
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opgave indenfor trigonometri. Det er spørgsmål A og C jeg ikke kan finde ud af. Jeg er klar over, at jeg skal benytte mig af cosinusrelationen med P som den udvalgte vinkel (til spørgsmål A) men er i tvivl om hvordan jeg skal sætte det ind så det giver et korrek... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Gør rede for, at f er voksende
ForumindlægJeg var lige til årsprøve i matematik i dag, og der forekom en opgave, som jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har svaret tilstrækkeligt på. f(x)=1,5-1,4e^(-0,3x) a) Gør rede for, at f er voksende. Mit svar: Når x -> oo går f(x) -> 1,5, og f må derfor være voksende. Dette understøtte... -
Mat. fremlæggelse
ForumindlægHej! Imorgen skal jeg fremlægge en opgave i matematiktimen, men jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal gøre. Er der nogen derude som kunne tænke sig at hjælpe med en god pædagogisk gennemgang ville jeg blive rigtig glad. Jeg er nemlig ikke særlig dygtig til matematik, men vil gerne prøve at g... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Benyt modellen til at bestemme den årlige stigning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Opgaven skal løses vha. TI Nspire. I en model antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem den gennemsnitlige vægt af danske kvinder og tiden (målt i år fra start af måleperioden). Det oplyses, at den gennemsnitlige vægt af danske kv...
