Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 17881 til 17900 af 149177
-
Hjelp!
ForumindlægHåber at der er nogen som kan hjælpe med opgave 1. ;) -
hjælp til læringsaftale
Forumindlægskal i 1. praktik på hospital og aner ikke hvordan jeg skriver en læringsaftale -
Spanskbøger
ForumindlægMucho Gusto 1 og 2 købes, bor i Greve -
hjælp tak
Forumindlægnogen der har matematik FP9 1 december 2021 -
rentes regning
Forumindlæghvordan isolere man n? K=K0*(1+r)n -
nogen der kan hjælpe?
Forumindlægnogen som vil hjælpe mig med opgave 1 kan ikke finde ud af at reducere -
brøk
Forumindlæg1 tier 3 enere 5 tiendele -
Hjælp tak!
ForumindlægHvor lang tid er en 20W pærer, om at bruge 1 kWh? -
Aminosyre
ForumindlægNogen der kan forklar mig hvor det er at 1 er den rigtig svare -
HASTER! Skal afleveres i morgen
ForumindlægJeg skal finde svarene på disse spørgsmål. Kan nogen hjælpe mig? 1) En by har 9000 indbygere vælsten har de sidste par år været 4% om året A) Hvor længe vare det før byen har fået indbygger nr: 10.000? 2) En man cykler på en lille cykel som har et hjul der har en diameter på 7.5 cm A) hvor lang k... -
Skifte uddannelsested op til eksamen
ForumindlægJeg går i 1 HF, og skal til at afslutte nogle fag. Jeg har været oppe i skriftlig eksamen i matematik C, og mundtlig matematik C og vil gerne starte i på HF uni i Roskilde. Jeg skriver fordi, at jeg ikke selv mener, at jeg er på samme niveau som mine klassekammerater, eftersom jeg er gået fra E... -
Differentialregning - optimering...synes ikke bilagene passer?
ForumindlægHejsa...! jeg har fået denne opgave - og jeg synes ikke helt det passe sammen. Jeg skal vise at diff-regning kan bruges til optimering. ud fra disse to bilag: her ses grafen: http://i138.photobucket.com/albums/q262/shinsonn/graf.jpg her ses monotonilinjen: http://i138.photobucket.com/albums/q... -
Mangler jeg et fag?
ForumindlægJeg går på HHX på 2. år og har i dag fået at vide, at jeg mangler mindst 1 fag på C-niveau for at have nok fag til at fuldføre HHX. Jeg har 5 fag på A-niveau: Spansk, Dansk, Engelsk, Afsætning, Virksomhedsøkonomi 2 fag på B-niveau: Samtidshistorie og International Økonomi Samt 5 fag på C-nive... -
Differentiere (Friedmann)
ForumindlægJeg har ligningen (8/3)πGρ / R(t) + (Λ / 3) * (R(t))2 som skal differentieres Jeg deler lige lidt op for overskuelighedens skyld: 1) (((8/3)πGρ) / R(t))' skal give -(8/3) * πGρ * (R(t))-2 * R'(t) 2) (Λ / 3) * (R(t))2 skal give (2Λ /3) * R... -
Haster! differential + monotoni-regning.
ForumindlægHej. Nogen der vil hjælpe med to lidt tricky mat-opgaver? Opgave 2 skal kunne beregnes uden hjælpemidler :/ På forhånd tak Opgave 1. En kvægavler vil indhegne et stykke jord. Indhegningen skal være rektangulær, og ved hjælp af et hegn parallelt med det ene par sider skal den deles i to adskil... -
dy/dt
Forumindlægdy/dt = 5,7*10^-4*y(361-y)t=døgn y=fluerbestem den hastighed, hvormed populationens størrelse y vokser når der er 75 fluer i populationen:Den får jeg til 12,2265 fluer/døgn (rigtigt?)Bestem en forskrift for y som funktion af t, når der efter 14 døgn er 100 fluer i populationen:y = 361 / (1 + ce^-... -
Sinusrelationer
ForumindlægHej Jeg har fået en opgaveformulering, som lyder således: Det skæve tørn i Pisa er 55,2 højt og afviger m fra lodlinjen. Beregn den spidse vinkel (hælndningsvinklen), osm tårnet danner med lodlinjen. Tårnet har ikke altid været så skævt som nu. Hvor meget afveg tårnet fra lodlnjen, da hændling... -
Ioniseringer i kroppen (hints)
ForumindlægHej.. Jeg er usikker på om jeg har lavet denne opgave rigtig, men her kommer den alligevel: Ioniseringer i kroppens celler er uundgåelige som følge af den bestårling, vi udsættes for fra det naturlige miljø, jf. af en årlig ækvivalent dosis på 4mSv. For simpelhedens skyld kan vægtfaktoren sættes... -
Opgaver
ForumindlægHej........:) Jeg har matematikaflevering for til imorgen. Og der er nogle opgaver som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Og har brug for jeres hjælp. 1. Reducer udtrykket: (x + a)2 - (x - a)2 2. Esoler m i ligningen: E = 1/2 mv2 + mgh 3. Løs ligningssystemet: A - B = 1 ... -
2 små drilske opgaver
ForumindlægHej med jer alle, Jeg er ved at løse tonsvis af opgaver og jeg har lige disse to på B-niveau udenhjælpemidler som jeg ikke kan finde ud af at løse. 1.009: I vand stiger trykket med 1 atmosfære for hver 10 meters vanddybte. Ved overfladen er trykket 1 atmosfære. Derfor vil trykket stige til 2 a...
