Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17901 til 17920 af 96602
-
Bestemme ligning for en parabel
ForumindlægHej.. Jeg er gået helt i stå med min opgave. Opgaven lyder bestem Ligningen for parablen der har toppunkt (4,9) og skærer y-aksen i (0,1) -
svag base?
Forumindlæghej alle sammen :) hvornår er en base svag? eller rettere sagt hvordan kan man se det? jeg ved at: Stærke baser dissocierer meget. Svage baser dissocierer kun lidt. men kan man ikke bruge andre metoder til at finde ude af det? mener at min lære sagde et eller andet om pkb engang, men kan desvær... -
bestemmelse af ligning
ForumindlægHej, Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1. Her ses nogle sammenhørende værdier af x og y: (x,y) = (1,-1) (x,y) = (3,-3) Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x og y. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gør her. Jeg har fået ligningen ti... -
Skalarprodukt
Forumindlægtil min matematik eksamen, står der i et af mine spørgsmål, at jeg skal redegøre for skalarproduktet mellem to vektorer. hvordan ville i gøre det? -
Linere funktioner
ForumindlægHej. Skal besvare et spørgsmål der lyder således: Gør rede for den lineære vækstmodel, herunder for linjens ligning, og bevis formlen a=(y2-y1)/(x2-x1) Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion, herunder definitionen af f '(x). Kan nogen skrive nogle hurtigere or... -
eksponinentiel
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1)=10 og f(4)=80 bestem en forskrift for f.. Skal jeg benytte denne formel f(x)=k*g(x) => f'(x)=k*g'(x). ? -
HTX
ForumindlægHvilken A fager skal man have på HTX naturvidenskab? -
Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?
ForumindlægHej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin... -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
Syre og Baser for 7. klasse
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Spørgsmål vedrørende cosinus/sinus i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa. I en retvinklet trekant hvor jeg kun kender de 90 grader og skal finde vinkel B skal jeg bruge sinB = b/c som så bliver til B = sin-1(b/c) Mit spørgsmål er nu, hvorfor bliver sin til minus? -
hjælp til brændværdi og nyttevirkning- formler osv
Forumindlægdelta ms * B = E ms er stearinlysets masse * brændværdi = Energi Spørgsmål: Hvad står B for og hvilke måleenheder har den? og isoler "B" og beregn denne størrelse. Jeg ved godt at B er brændværdien, men forstår ikke det med måleenheder og isolering af B? -
Vektor! HJÆLP!
ForumindlægVektor a=(2/-3) Om en vektor b oplyses at: vektorer a·b=4 og vektor a· vektor ahat til b =-19 Bestemt koordiantatsættet for vektoren b??? HJÆLP PLEASE! -
hf engelsk
Forumindlæger der ikke nogen der har været op engelsk b på hf.. hvordan var det synes i? -
Forklaring på potensfunktion opg
ForumindlægHej, nogle der kan forklare mig svaret på den her opg? Hvorfor er det B ? -
differentialligning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan man løser opgave b i maple? -
Ligevægte
ForumindlægHej Har svært ved b i opgaven, som er vedhæftet. Håber på hjælp :-) -
Bestem areal af M
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan man løser både a og b.
