Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17941 til 17960 af 19441
-
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
Mindretalsregering i et samfund med positiv parlamentarisme?
ForumindlægHej! Skal til samfundsfageksamen i morgen. Har et spørgsmål, som jeg ikke selv kan svare på... kan I ? Spørgsmålet er: Er det muligt at have en mindretalsregering i et land med positiv parlamentarisme? Hvis ja: hvordan? Håber I kan hjælpe mig! :) Tak -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej med Jer, Jeg skal til min mundtlige eksamen forberede nogle eksempler på polynomier, som jeg skal løse vha. tretrinsreglen. Jeg ved, at jeg skal bruge formlen Men kan i komme med et par eksempler, andre end f(x)=x, f(x)=x^2 og f(x)=x^3? :) Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvilke funktion... -
PLANER I RUMMET MUNDLIG EKSAMEN A NIVEAU
ForumindlægRumgeometri Gøre rede for planer i rummet. Bevis formlen for afstanden ml. et punkt og en plan. Jeg har styr på beviset men jeg har ikke styr på at gøre rede Er der nogle venlgie sjæl herinde der kan komme med nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på ved at gøre rede for planer i rummet? ... -
Ph.D. Optagelse
ForumindlægTil rette vedrørende, Er der nogen herinde, der skulle være bekendt med, hvordan man søger ind og bliver optaget på en dansk Ph.D. i økonomi, gerne den Ph.D., der ligger i forlængelse af den hæderkronede danske cand.polit. grad? Jeg har læst i udlandet for det meste, hvor vejen er meget simpel... -
Hvad er "rent" fysik på KU..?
ForumindlægHej Jeg har hørt at man kan studere rent fysik på uni, men hvad er rent fysik, hvad beskæftiger man sig med der? -
Tilkaldevikar - nogle fifs?
ForumindlægHej Jeg har nu i et stykke tid (en måneds tid) søgt tilkaldevikarjobs på forskellige folkeskoler. Dog uden held. Er der nogle, der har noget erfaring med tilkaldevikarjobs, og kan sige, hvordan I fik jobbet? Det jeg hidtil har gjort er, at tage kontakt til nogle skoler - ganske uo... -
Plan integralet
Forumindlægjeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til a) området R i xy-planen dækker netop trekanten med hjørnerne (-1,1), (0,0) og (1,1). Skitser R. det er jo meget simpelt (hvis jeg har forstået det rigtigt). jeg tegner et koordinatsystem og skitser trekanten med hjørner i de angivne ... -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej :D Er de rnogen der kan hjælpe mig med denne sandsynlighedsopgave? Er rimelig blank. Mvh -
Kom I ind??
ForumindlægHer kommer der - traditionen tro indlægget: Kom I ind, og på hvad??? Jeg kom ind på min 1. prioritet: Medicin på SDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!!! -
fuktioner / procent
ForumindlægPt. sælger en virksomhed 400 stk. sko om året, prisen er 20 kr. pr. stk. Derfor er deres omsætning kr. Virksomheden vil gerne have at 20% af omsætningen skal være overskud, efter de har betalt regninger. Hvor mange skal virksomheden nu producere før deres ønske går op? -
for en given virksomhed er de totale omkostninger o(X) ved produktion af x enheder af en vare er bestemt ved o(X)= 1/3x^3+2x+144
ForumindlægSprøgsmålene kan ses ved det vedhæftet fil, har arbejdet i så lang tid med denne opgave.... så hjælp vil være meget dejlig -
Inertimoment af hul cylinder
ForumindlægEn mand vil skubbe et cylinderformet stålrør op på en trailer (en lille påhængsvogn). Han har lavet en rampe fra vejen til traileren ved at lægge den ene ende af et par brædder op på traileren og den anden ende på vejen. Bræddernes længde er 1,5 m. Oversiden af trailerbunden ligger 1,0 m over ... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)).
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning til denne opgave? Jeg har prøvet selv men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den fordi at den også skal løses uden hjælemidler. Tak på forhånd! -
Basesekvens
ForumindlægHej er der nogen der har et par minutter hvor de kan hjælpe mig med at besvare det vedhæftede spørgsmål? Tak på forhånd! -
Matematisk analyse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en analyse-opgave, som måske er ret simpel, men jeg har brug for en hjælpende hånd, som kan forklare mig løsningen. Opgaven lyder; Find summen; for alle n = 1, 2, 3, 4, .... Tak på forhånd -
Redox
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en redox reaktion, der skal stemmes, men jeg er ikke sikker på om jeg har regnet rigtigt. Opgaven: MnO4− + Br− → Mn^2+ + Br_2 (sur) Min løsning: 2MnO4- +10Br- → 2Mn^2+ + 5Br_2 + 8H2O -
Forskrift ud for potensfunktion
ForumindlægHej Studie hjælpere, Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg har en følgende opgave med: Et større firma har en detaljeret lønpolitik. De fastlægger medarbejdernes timeløn i forhold til antal af år, de har været ansat, således at alle medarbejders løn stiger med samme procentsats hvert år. Ef...
