Søgning på: antal eksamener. Resultater: 17981 til 18000 af 22257
-
Hjælp!!!!!!
Forumindlægjeg har lidt problemer med at finde svaret til følgende (det bør give 163 tællinger iflg facit) I et rum, der støder op til et lager med Ra-226-præparater, giver en GM-tæller 40 tællinger pr. minut. Baggrundsstrålingen er blevet målt til 20 tællinger pr. minut. Væggen af beton er 15 cm tyk og h... -
Det haster rigtig meget.- Hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik... -
Tips til læseprøve
ForumindlægSom I nu kan se, vil jegmeget gerne have nogle tips til læseprøven, siden jeg snart skal til den skriftlige eksamen, hvor læsning er en del af den. Jeg får somrelt 7 i læseprøven, og har 2 gange fået 4 i det. Jeg vil gerne gå en karakter op, så jeg får 10 i det, men hvordan får jeg det? ... -
Poker sandsynlighed
ForumindlægHej. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har haft kombinatorik, så jeg ville lige høre om dette er rigtigt. Jeg skal udregne sandsynligheden for at ramme 3 ens (et set) på floppet (de tre første kort der deles), givet at jeg har et par på hånden. Mit bud: (binom(i,j) er binomialkoefficient... -
Hjælp til programmet TI-Nspire
ForumindlægHej! Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Min mac kommer med underlige svar, og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor. Den siger hele tiden "blablablaEblablabla" og det der E, jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med det. Jeg ved godt, at jeg kan tolke på det, men jeg vil egentlig he... -
reaktionsbrøk?
ForumindlægVi ser på denne reaktion: Fe3+(aq) + 4Cl- (aq) --> FeCl4-(aq) a) Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen. (Den har jeg ingen problemer med) I en vandig opløsning eksisterer ligevægten: Fe3+ (aq) + 4 Cl- (aq) --> FeCl4- )aq) b) Beregn en værdi for ligevægtskonstanten ved den pågældende temp... -
Opgave om kosmologi og stjernene
ForumindlægKære alle jer herinde på SP ;) Jeg har lidt problemer med en opgave som senest skal afleveres i morgen. Kan I måske vær behjælpelige :D Solen har en masse på 2,0·?10?^30 kg. Heraf er 73 % hydrogenkerner (protoner), hvoraf 13 % er ved tilstrækkelig høj temperatur til at kunne fusio... -
differentialregning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver eller dele af dem, det vil være stor hjælp :) dokumentet er vedhæftet -
golf
ForumindlægHej det handler om golf spøehsmålet lyder: 3.1 Hvor mange procent mangler Eddy at slå før arbejdet er færdiggjort? er 34,4 Ha skal jeg beregne procentdelen for hver del 18.0+ 10,2 +2,0/34,4?? næste spørgsmål 3.2 Hvor mange timer tager det Eddy at slå græsset på heæe Driving Rangen? 5... -
Redox
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg med alkoholers egenskaber, hvor jeg som efterbehandling er blevet bedt om at tage to alkoholer, blande noget kaliumpermanganat i og derefter lave et reaktionsskema og gøre brug at redox. Jeg har valgt : Propan-1-ol + Kaliumpermanganat. og Butan-2-ol +... -
I en klasse har man opgjort. Hvor mange søskende eleverne har. Resultatet ses i nedenstående tabel
ForumindlægI en klasse har man opgjort. Hvor mange søskende eleverne har. Resultatet ses i nedenstående tabel. Jeg forstå ikke hvad man skal gøre -
Opgave C
ForumindlægSe spørgsmålet på vedhæftet billed -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Et lille bevis
ForumindlægHej, Hvis jeg ved at for y tilhørende Y og for y' tilhørende Y, gælder at y+y' tilhører Y og jeg ved t*y tilhører Y, når det gælder at y tilhører Y og at 0<= t <= 1, hvordan kan jeg så vise at s*y tilhører Y, hvis y tilhører Y og s>0? -
Matematik eksamen imorgen HASTER. Håber i svarer i dag :-)
ForumindlægHej Jeg er igang med at øve til færdighedsregningen. Håber i vil hjælpe og forklare hvordan i er kommet til svarene :-) 1) En ost vejer 240 g. Der skæres et stykke på 60 grader af osten. Stykket vejer ca. ______________g 2) Charlotte køber en computer for 8800 kr. To år efter sælger hun d... -
kende tegn for novelle
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med hvad der kendetegner en novelle? -
FSA matematik 2013
Forumindlæget spejl på 25 cm*30 cm hvor mange spejle af de slags skal man bruge fir at dække en væ på 150cm*150cm? Jeg kan ikke få det til at give mening... -
Simpel matematik
ForumindlægHan solgte den gamle bil for 100000, mens den nye kostede 150000 Hvor lang går det før end den nye bil "har tjent sig selv hjem"? I forrige opgave udregnede jeg, at besparelselsen mellem bilerne i benzin/grøn afgift var 14603.125 Så er det rigtigt hvis jeg skriver: (150000-1... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Projektopgave- Produkt
ForumindlægMig og to af pigerne fra min klassse har i denne uge (uge 20) projektopgave. Overemnet er død og ødelæggelse, og vi har derfor valgt at have om seriemordere. Vi har ikke ret mange ideér til vores produkt, så derfor ville vi vide om i har nogle ideer Knus pigerne fra 8ende.
