Søgning på: to keep the faith. Resultater: 18021 til 18040 af 18613
-
Charles Darwin
ForumindlægHej! er der en der hurtigt kan hjælpe mig med to spørgsmål om Charles Darwin? det vil virkelig hjælpe! 1. et eksempel fra naturen hvor Charles Darwins teori stadig gælder? 2. hvad kan vi bruge Darwins viden til? venter på et svar hurtigt så muligt! -
Rettelse af stil
ForumindlægNogen der vil rette min stil ? :) -
Bestem et udtryk for krumningscirklen for hypocykloiden
ForumindlægHejsa, er der nogle, der kan hjælpe mig med at udregne denne opgave? Jeg forstår i hvert fald intet af den:-) "Bestem et udtryk for krumningscirklen for hypocykloiden givet ved x^(2/3)+y^(2/3)=4^(2/3) og find krumningen, hvor x=0,5 ved beregning" Tak på forhånd! -
Potentiale og Vektorfields ??
ForumindlægNogen der kan hjælpe med de vedhæftet opgaver ? i forhold til 15.1 har jeg tegnet vektorene ind på mapple -
Syreregn, nogle fejl?
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave, at jeg skal skrive syreregns virkning, og hvad vi kan gøre ved det. Den må MAKS fylde 1 side, og derfor havde jeg ikke nok plads til at uddybe. Jeg vil gerne vide, om jeg har lavet nogle fatale fejl, eller at jeg har misforstået noget af det. (Grammatik er ligegyl... -
HJÆLP til AT-emne i samf A og eng A
ForumindlægJeg skal skrive AT med det overordnede tema "Mad og mennesker". Jeg har valgt at skrive i samfundsfag A og engelsk A, men er meget i tvivl om emne og jeg vil derfor høre, om der er nogle kreative sjæle derude, som har nogle gode idéer. Jeg har overvejet noget social arv og social ulig... -
Simulations metodiske aspekter
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået stillet en opgave til rådighed, som omhandler, simulations-metodiske aspekter af behandlingen af tiden i simulation. Fast-tids-step-interval kontra discret event simulation. Jeg har taget udgangspunkt i køsystemer, hvor min problemstilling handler om sammenligning ... -
Tidsrejser - Einsteins relativitetsteori
ForumindlægJeg hber virkelig, at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe, eller give nogle fif til hvordan denne opgave skal løses :) Da jeg er på helt bar bund.. Opgaven lyder: Det er. ifølge Einsteins specielle relativitetsteori, ikke muligt at foretage tidsrejser, men hvis man rejser med hastigheder... -
Hvordan har Kristendommen haft en indflydelse på den danske velfærdsstat? ASAP
ForumindlægHej! Jeg sidder og hjælper en veninde med hendes KS eksamen til HF 2. år, og vi forsøger at finde selvvalgt materiale der omhandler hvilken effekt kristendommen har haft på den velfærdsstat vi har i dag, og hvordan kristendommen var med til at udvikle den danske velfærdsstat. Vi leder primært e... -
Vektorer
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge om vektorer i matematik og vise beviset om vinklen mellem to vektorer. Jeg undrede mig over hvilke spørgsmål, de måske kunne finde på at stille mig? Så kan jeg forbedrede mig og læse op på de ting... Tak på forhånd! -
Reluctansen/Inductansen
ForumindlægHejsa Jeg vil bl.a. gerne finde Reluctansen, men for at kunne gøre det. Så skal jeg kende inductansen. Rm = l / (μ*A); Rm : Er Reluctansen l : Er Den elektriske leders længde μ : Er permeabiliteten af det pågældende materiale A : Er tværsnits - arealet af de pågældende kredsløb Ny fo... -
Oxford/Cambridge ansøgning - Før eller efter studentereksamen?
ForumindlægSituationen er på nuværende tidspunkt, at jeg påbegynder 3.g efter sommerferien. Mit spørgsmål går på hvorvidt det er muligt at indsende sin ansøgning til Oxford/Cambridge den 15. oktober dette år(2014), altså tre måneder efter 3.g-start og før færdiggørelse af gymnasiet? Hvis nogen eventuelt s... -
Hjælp til uddannelse på universitet
ForumindlægHej folkens. Jeg vil rigtig gerne enten studere filosofi eller psykologi (tror dog ikke jeg har min karakter er høj nok til psykologi). Derudover ønsker jeg at kombinere en af disse to uddannelser med en business relateret kandidat. Er det noget der kan lade sig gøre? Har I nogle forslag til, hv... -
monotoniforhold
ForumindlægDenne funktion er givet ved: f(x)=-1/3x^3+2x^2. Jeg skal finde funktionens monotoniforhold. Jeg skal først differentiere: f'(x) = -x2+ 4x Så kan jeg vel bruge diskriminant-formlen i starten ikke? -
Stofmængde beregning
ForumindlægHey har fået dette spørgsmål som jeg har lagt nedenunder. Er ikke helt sikke på om jeg bare skal finde stofmængden og gange produkterne med det. -
Besværlig grænseværdi
ForumindlægJeg skal skabe et nemt differentiabelt '0'/'0'-udtryk af funktionen: Jeg har lavet følgende omskrivning: Men den bliver grum at differentiere i hånden, og den giver mig i øvrigt heller ikke noget brugbart resultat. Hvordan kan jeg ellers omskrive udtrykket, så det er t... -
Er Gud tilgivende?
ForumindlægEr Gud tilgivende? Tilgiver han alle mennesker? -
Hvor kan jeg lærer programmering?
ForumindlægOverskiften siger sig selv... Jeg starter på en ingeniøruddannelse til sommer, og det er kommet mig for øre, at det er godt at kunne programmere. Men ved i hvor man kan lærer at programmere (med en professionel eller sammen med andre), udover at sidde med en bog, som man ikke kan forstå, eller s... -
Primtal
ForumindlægHej, Hvad menes der helt præcist her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/1.jpg Er vi interesseret i at finde alle primtal i form af 4n+1 op til 65? -
Beviset for RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål ang. beviset for RSA kryptering jeg håber en af jer kan besvare. Beviset siger PRÆCIS hvad der står på vedhæftede billede. Men jeg kan ikke forstå hvad der her menes, da jeg ikke kan se nogen sammenhæng overhovedet med dét og Eulers sætning som jo siger at a^fi(...
