Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18041 til 18060 af 31756
  • Betallingsring SRP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive SRP i betallingsringen i Samfundsfag og Matematik her fra d. 6, men jeg er ikke så god til at komme med ideer, er der nogle der har en idé til hvad en overordnet problemformulering og nogle problemstillinger. På forhånd tak :D
  • Integral regning

    Forumindlæg
    Jeg har et problem med min matematik aflevering i denne uge:Man skal beregne stamfunktionen til 1 /√ (4x+1)(altså 1 over kvadratrod 4x+1)Hvordan gør man det?Finder bare stamfunktionen til en sammen sat funktion, jeg er lidt lost!
  • andengradspolynomier og faktorisering???

    Forumindlæg
    Hej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet?
  • Hjælp til mat. opgave

    Forumindlæg
    Hej,Har siddet og puslet i længere tid nu med opg. 4.017 i Eksamensopgaver i matematik og er ikke kommet så vidt. Opgaven lyderLøs ved beregning 2 * e^(2x) + 7 * e^x - 4 = 0
  • reducering

    Forumindlæg
    jeg vil gerne starte med at undskylde da det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg har svedt at matematiken ud i løbet af sommerenferien...hvordan reducerer man følgende:ab-bc-----cb-abog er facit til:16x+4-----4x+4ik:4x--x???
  • kvadrat rod

    Forumindlæg
    halløjsa jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal finde kvadratroden af en firkant uden lommeregner... da jeg ikke har nogle regneregl for kvadratrødder har jeg brug for lidt hjælp: så er der nogel der kan fortælle mig hvordan jeg finder kvadratroden af en firkant ??
  • Bestem integralet

    Forumindlæg
    Hej sidder og laver en matematik opgave, og en af opgaverne (uden hjælpemidler) går ud på at bestemme integralet: ∫12(6x2-2x)dx Men kan virkeligt ikke huske hvordan man gør, nogen der kan hjælpe? :)
  • regression på TI-83 plus???

    Forumindlæg
    HejSidder og laver kemi, og siden jeg droppede matematik sidste år, har jeg glemt hvordan jeg slår regression til når jeg har med funktioner at gøre... Har som sagt en TI-83 Plus...Nogen der eventuelt kan hjælpe?
  • eksamensopgaver i mat

    Forumindlæg
    hej... ville bare lige høre, om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver fra den her bog: "vejledende eksempler på: eksamensopgaver i matematik, gymnasiet matematisk linje 1-årigt forløb til a-niveau"så må I meget gerne kontake mig, da jeg er meget interesseret...mvh morten
  • Differentialkvotienten for funktioner.

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg er gået lidt i stå med en matematik opgave.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. 1) Find differentialkvotienten (f^' (x)) for følgende funktioner: f(x)=2x^2+2x
  • Haster, plz :D

    Forumindlæg
    Heeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte)
  • Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015

    Forumindlæg
    Hey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente.
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Jeg har lidt af et problem da jeg laver min matematik aflevering.. og jeg forstår ikk monotoniforhold... Jeg har fået en graf, kender ikk forskrift eller noget og jeg skal beskrive monotoniforholdet for f og angive størsteværdien...
  • Har virkelig brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd!
  • Substitution af integraler

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig!
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
  • At indsætte boks med definition

    Forumindlæg
    Hej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags?
  • Hurtig hjælp..

    Forumindlæg
    Hvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.?
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :)

Søgninger relateret til matematik fp9 2024