Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18081 til 18100 af 34067
-
Hjælpe vektorer i rummet
ForumindlægHer mangler hjælp til opgave a, ved simpelhen ik hvordan jeg finder frem til det, har kigger alle formler igennem men har ikke til når det er i rummet det skal udregnes -
orbitaler kemi
ForumindlægJeg er stødt på begreberne "bindende orbital" og "antibindende orbital", men jeg har svært ved at forstå begreberne ift den forklaring af orbitaler som kemi A bogen giver. Fx kan en elektron i en 3s-orbital springe til en 3p-orbital og atomet er så exciteret. Men er dette så d... -
Funktionsforskrift for ekspotentiel funktion
ForumindlægOhøj! Jeg sidder og har lidt svært ved at forstå forskriftet: f(x) = b*a^x Jeg har nogle forskellige punkter, et af dem er: (926,2) Og nu skal jeg så opstille et funktionsforskrift for denne? Men hvad er hvad i henholdsvis: f(x) = b*a^x og (926,2) ? -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Fysik A
ForumindlægHej sp Er der nogle, der har sættet til Fysik A 2022. Altså eksamenssættet fra sidste år. Tak på forhånd. -
Grundlæggende principper for matematisk bevisførelse?
ForumindlægHej! Tja.... Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad er -de grundlæggende principper for matematisk bevisførelse- helt præcis? Er det aksiomer, definitioner, sætninger og beviser? Eller er det Den deduktive metode eller Induktive metode? Eller er det Det direkte bevis, skuffebevis etc.? .... -
Overgangsformler i trigonometri
ForumindlægHej Jeg skal bruge de her formler sin(x+2pi) = sin(x), sin(-x) = -sin(x) og sin(Pi-x)=sin(x) i en tænkeopgave, men jeg forstår det simpelthen ikke. Er der en, der kan komme med et eksempel på, hvordan formlerne kan bruges? Opgaven hedder sin(Pi/6)=0,5, og jeg skal opskrive samtlige løsninger til... -
Biologi B og Fysik B
ForumindlægHej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene? -
TInspire leje
ForumindlægSom matematikhjælper på Studieportalen og Røde Kors og mit lokale Frivilligcenter har jeg brug for at kunne hjælpe elever med deres TI Nspire CX CAS software på computer (Windows, Mac og Linux). TI Nspire CX CAS Student Licens (1 år) 2023 version kan af studerende lejes for 195 kr om året. Jeg ve... -
Kombinatorik og sandsynlighed med en terning
ForumindlægHar altid haft problemer med sådan noget her her: En terning kastes 250 gange a) Bestem det mest antal sandsynlige seksere b) Bestem de antal seksere som vil betegnes som exceptionelle udfald til eksperimentet c) Bestem sandsynligheden for præcist at tre af gange bliver et ulige antal øjne ... -
Psykolog
ForumindlægJeg tager en hhx til august, og vil gerne høre om hvordan jeg kan uddanne mig videre til psykolog bagefter? Min seneste gennemførte uddannelse er 10. klasse -
Forskellen på spredning og varians?
ForumindlægHej, hvad er forskellen på spredning og varians indenfor binomialfordelingen? -
Hvordan er grundforløbet?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal starte på stx efter ferien, og jeg er ret nysgerrig. Hvordan er grundforløbet egentligt? Er det svært? Er det sjovt? Er det måske en blanding? Hvad kan jeg forvente i det hele taget? Tak på forhånd. -
kombinatorik tror jeg
ForumindlægOpgave 2 En bestyrrelse består af 8 medlemmer. Der skal vælge 3 personer blandt bestyrrelsens medlemmer til et udvalg. a) Bestem antallet af måder, hvorpå man kan danne udvalget. -
Hjælp pls :)
ForumindlægHej, jeg har her en graf, som jeg skal beregne hastigheden udfra. Det gør man via. integralregning, spørgsmålet jeg vil spørge om er følgende, når man har beregnet arealet er det har det så ikke enheden m/s? -
Bevis af Wilsons formel
ForumindlægHej! Jeg sidder netop nu og skriver SRO, og skal til at påbegynde mit analyserende spørgsmål, som bl.a. lyder på at bevise Wilsons formel. Det er her mit problem opstår, da jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg beviser denne. Wilsons formel ser således ud: x = √((2*f*o)/(p*r). Er der nogen ... -
GENNEMSNIT
ForumindlægHej allesammen. Jeg har beregnet mit snit(som jeg forventer at få) som er mellem 2,6 - 3,0 Hvilket uddannelser kan jeg komme ind med sådan en lorte lavt gennemsnit? jeg har søgt inde på ug.dk men synes ikke rigtig jeg kom til resultat. :( -
Wordmat sinus og cosinus problemer
ForumindlægHej jeg oplever problemer på wordmat med at den ikke kan regne med sinus og cosinus. Det drejer dig måde om når jeg opstiller en ligning med dem, så giver wordmat kun et svar, selvom det findes uendelige. Det gælder også når jeg opstiller vektorfunktioner og selv når jeg bare prøver at låse et si... -
Eksamens spørgsmål - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har et eksamensspørgsmål som lyder: 3. Potensudviklinger Gøre rede for funktioner af typen f(x) = bx^a. Bevis hvordan man kan finde konstanterne a og b ud fra to punkter. Bevis for selvvalgte værdier for a =/ (ikke lig) 1 og b at: f ' (x) = bax^a-1 Jeg kan simpelthen ikke f... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe? hvilken kvadratsætning skal jeg bruge? (x + y)^2 + (x - y)(x + y)
