Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18121 til 18140 af 19042
-
Fysik-A energiniveauer
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en opg. Nemlig opg. 7. Kobberlaser. Skal jeg regne på hvert eneste "hop" fra energiniveauerne eller er der en nemmere metode? Det haster forholdsvist :) -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
blodkredsløbet
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig :) Hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken reguleringsmekanisme styrer denne stigning? -
Privatiseringen/liberaliseringen går ud over de svageste!
ForumindlægJa, vi får mere frihed ved lavere skatter og mindre forpligtelser fra bl.a. den offentlige sektors side. Men det går ud over det svagest stillede, som ikke kan klare sig selv! For hvis den offentlige service forringes og formindskes til minimalt lidt service, hvor de løber fra deres ansvar med at... -
makroøkonomi
Forumindlægnogle der kan hjælpe?? er lidt i tvivl om, kapitaloverførsler (34) skal lægges til eller trækkes fra. i andre eks. står der minus foran, men på den anden side, står der til udlandet. så jeg er i tvivl Tekst mia.kr. Bruttonationalprodukt i markedspriser 1.734 Import af varer og tjenester 911 Ekspo... -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v... -
MEDIEFAG - Kritik tak!!..
ForumindlægHeej people ! :D - Vi er blevet færdige med vores Mediefag afgang's film, og lagt den på Youtube.. : [http://www.youtube.com/watch?v=5vzOKG3-QbM] .. - Vi kunne virkelig godt tænke at høre lidt kritik om vores film, alt er tilladt , så godt som skidt :-) Eller hvad vi evt. kunne have gjort ... -
HJÆLP MED DIFFERENTIALREGNING OG INTEGRAL
ForumindlægHJÆLP MIG MED LAVE FØLGENDE, VILLE VÆRE EN SÅ STOR HJÆLP Find rødder, faktoriser: opgave 1: f(x) = X2 + 3X – 4 opgave 2: f(x) = 2X2 + 6X – 8 opgave 3: f(x) = X2 - 16 opgave 4: f(x) = 2X2 – 32 opgave 5: f(x) = 2X2 – 4X opgave 6: f(x) = X2 – 6X + 5 opgave 7: f... -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
Induktion
ForumindlægHej alle der har forstand på fysik :-) Mine spørgsmål er: Kan man, uden at føre magneten gennem spolen, skabe en induktionsstrøm. Fx ved at lade magneten løbe lige under, ved siden af, ovenpå osv. spolen? Vil dette stadig skabe en induktionsstrøm? Kan man lave én stor cirkulær spo... -
Iodtal - beregning
ForumindlægHej, vi kan betragte følgende reaktion. Jeg skal beregne triglyceridens iodtal Jeg har fået følgende "guide" a) Beregn den molare masse for fedtstof-molekylet. b) Beregn stofmængden i 100 g af fedtstoffet. c) Bestem stofmængden af I2, som som kan adderes til fedtstoffet. d) Ber... -
differentiere...
ForumindlægHej er der nogle der kunne hjælpe mig med at differentiere dette udtryk: 1 / 1 - b og i det hele taget hvordan man stiller det op på en overskuelig måde Tak på forhånd :) -
Erfaringer med SPRØK
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og er derfor godt i gang med overvejelserne omkring, hvad jeg skal viderehen. Jeg er stort set sikker på at tage et sabbatår i et halvt eller helt år i udlandet (sandsynligvis engelsktalende land). Herefter overvejer jeg at læse SPRØK, men jeg vil rigtig gerne hø... -
Privatlærer til barn i 2. kl. søges
ForumindlægEt par timer om ugen til at motivere og hjælpe med det faglige søger vi en privatlærer. -
Ånden i glasset.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har erfaringer med "spillet" ånden i glasset? Vi snakkede om det i klassen i dag. Nogen, der har oplevet noget eller ved, hvordan man "spiller" det? -
dårlige karakter :(
Forumindlæg1bk1G, mundtlig 4 1eG bi, mundtlig 00 1eG da, skriftlig 00 1eG da, mundtlig 02 1eG en, skriftlig 10 1eG en, mundtlig 7 1eG ma, skriftlig 00 1eG ma, mundtlig 00 1eG sa, mundtlig 7 1exG/2 id, mundtlig 02 1frb2G, skriftlig 02 1frb2G, mundtlig 02 De her karakter fik jeg som sta... -
Funktioner af to variable
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave -
Hvad er "Showing not telling"
ForumindlægHejsa! Hvia man nu siger at man i 1890 gjorde meget brug af showing not telling, hvad vil det så sige? På forhånd tak!
