Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18141 til 18160 af 156873
-
procent
ForumindlægEn person har to diamanter . Den ene diamant er 20% støre end den anden ( som er 27,5568 ) hvor mange procent er den store diamants vægt større end den lille diamatns vægt: -
Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg løser. Det drejer sig om rødforskydningen for kvasaren PC 1158 + 4635. Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_08.html -
Brøk
ForumindlægHej har 3 spørgsmål vedrørende en opgave: Spørgsmål 1: Skriv en brøk der ligger et sted imellem 1/3 og 2/3 Spørgsmål 2: Find den brøk der ligge PRÆSIS midt i mellem 1/4 og 3/4 Spørgsmål 3: 24 3/4 + 6 1/2 På forhånd tak. PS. Vil ikke have svaret til opgaven blot formlen. -
Termins prøve 9. Klasse
ForumindlægHejsa, jeg skal op til temins prøve i matematik, så ville høre om det er muligt at dowenlode alle termins prøve opgaverne tilbage til år. 2000, så man kan få alle svarne, og måske være heldig og få den opgave man har dowenlode. Ser frem til at høre fra jer, mvh. Lasse -
procent regning?
ForumindlægHvis man skal bestemme hvor mange procent større et tal er hvordan stiller man det så op?? har tallet: 166,257 og skal finde ud af hvor meget større i procent 258,213 er... kan det passe det bliver omkring 64 %??? -
allan_sim: vedr. skr. eksamen 1-årigt A-niveau.
ForumindlægHejErfarede i en tråd, at du var skriftlig censor. Ved du, hvorledes grænserne blev i år for skriftlig eksamen 1-årigt forløb til A-niveau?Jeg fik 11, hvilket undrer mig, eftersom jeg havde fejl i 2 underopgaver. -
Engelske på A
ForumindlægHejsa allesammen, jeg spørger nu bare lige af ren interesse, hvor mange af jer , som har engelsk på A ? Jeg står tit og kunne godt have brug for en del hjælp til mit engelske skriftsprog, men har været meget itvivl, om hvorvidt nogen herinde har på A. (Det skal være A, da jeg er igang med en eng... -
Hjælp til regning med enheder...
ForumindlægJeg har fået udleveret opgaver, hvor jeg skal beregne med enheder.- Jeg forstår dog ikke, hvordan jeg skal gribe det an. Opgaven: Prøv at regne størrelsen effekt, som har symbolet P og enheden W, tilbage til grundenhederne (benyt, at effekt er energi/tid. Håber nogle vil forklare hvordan jeg ... -
ikke sikker
Forumindlæghey! har denne her opgave som jeg helst skal have løst snart.tx^2 + t + 2x = 0jeg skal finde ud af hvilke t "tilhører" R denne her ligning har.og jeg er fuldstændig blank..... -
Funktion
ForumindlægHey, har en opgave hvor jeg skal lad lommeregneren tegne grafen f(x)= vx for 0=x=9 Nogen der har en forklaring på hvordan dette gøres? på forhånd tak :) -
Kogepunkter!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Prøv at forklare, at kogepunktet vokser hen gennem følgende række af stoffer: He H2 O2 Cl2 -
Jeg giver matematik lektiehjælp
ForumindlægHej mit navn er Benjamin, og jeg savner for alvor nogle matematikopgaver. Matematik er mit liv, mit matematiske niveau ligger på cirka matematik b/c på gymnasiet, selv om jeg stadig går i folkeskole. Bare rolig, jeg har lavet alle opgaver i en 9. klasses bog, og keder mig i timerne fordi skolen... -
Hjælp
ForumindlægVi får opgivet et legme som har inertimoment omkring aksen der går gennem kontaktpunket : I = 3/2 MR^2 hvilket legeme er der tale om - en fyldt cylinder - en solid kugle - en kugleskal - en huld cylinder -
Afledte funktioner
ForumindlægJeg er i gang med at finde de afledte funktioner, og WordMat har defineret dette til at være som nedenstående. Jeg skal finde det sted hvor tangenterne for de to funktioner har samme hældning. Men jeg synes det virker forkert. Skal hele beregningen med? Er det ikke blot det som jeg har markedet m... -
Bestået??
ForumindlægHey. er der nogen der ved hvor mange point man skal have for at bestå den skriftlige matematik eksamen 2005 (ét årig a)?på forhånd TAK.... -
Antistofindhold % af voksen- niveau
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en bilogi alf. men er gået i stå med to opgaver, håber du kan hjælpe mig med det :)\n\na)Forklar, hvorfor fostrets IgM koncentration er så lav sammenlignet med IgG koncentration:\n\nb)Analysere figur 1 og forklar, hvad udviklingen i henholdsvis IgG og IgM antistoffer betyd... -
Løsningsmængde på intervalform
Forumindlæg(a) x>6 L=[6,∞[ (b) x<4 [4;∞[ (c) x>-4 [-4;∞] (d) x>8 L=]8;∞] (e) x<-8 L=]-8;∞] Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive løsninger på uligheder, om til løsningsmængde på intervalform. Det er noget forvirrende for mig, hvilke resultater få... -
5.006
ForumindlægHej alle.. nogen der ka hjælpe med denne opgave I et koordinatsystem er en parabel P og en linje l bestemt ved P: x^2-8x+11 l: -0.5x 2)Beregn koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l og P, og løs uligheden -0.5x<x^2-8x+11 3)Parablen har en tangent, der er parallel med li... -
trekanter
ForumindlægHej SP. Det drejer sig om opgave 9 i dette sæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120531%202stx121%20MAT_A.ashx Og det er a'eren jeg har problemer med. Jeg tænker at jeg skal b... -
Procent beregning m.v. (Aflevering)
ForumindlægHej Studieportalen. Er kommet til et par opgaver i min aflevering, som jeg simplethen ikke kan løse.. - nogle som kan hjælpe mig lidt videre? OPG 1: K_1 = 442.09 "En forsker studerer to forskellige kratere. Det ene krater har en diameter, der er 20 % større end det andet...
