Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18141 til 18160 af 34269
-
Får man en hue hvis man supplerer fag på VUC?
ForumindlægHej ! jeg er kommet lidt i tvivl. Hvis man består HF,og har fået sin studenterhue, og man efter skal på VUC for at suppelere fag, for man så en studenterhue igen? -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
Tangentens ligning
ForumindlægHar fået stillet denne opgave, men kan ikke fremgangsmåden til hvordan den skal løses. Har prøvet dette...meen synes det virker forkert på en elelr anden måde -
Separation af dy/dx
ForumindlægHejsa, Jeg er ved at lave en opgave defineret på denne måde: Bestem via separation af de variable forskriften for den partikulære løsning til differentialløsningen, hvis graf går igennem punktet Q (1,3) dy/dx = (y+2)/(-2*sqrtx) Jeg starter med at separere: (1/(y+2))*dy = (1/(-2*sqrtx))dx (1... -
2 måneder
ForumindlægHej Jeg skrive ikke blot på vegne af mig selv men også en del af mine klassemarrater her i 1.g. Vores dansklærer har fra første time ikke givet os et godt indtryk pga. utrolig mange fraværs timer, som bliver aflyst i sidste sekund. Samtidig har vi også i 1.g kun skrevet 3 dansk stile som ikke er... -
Fair!?
ForumindlægEr det ikke unfair- at i nogle skoler er det lettere at få bedre karakterer end andre skoler? Det gør at nogen kan have lettere ved at komme ind på uni eller andet- end de andre..? Det er da lidt undfair- at lærererne er forskellige når der gives karakterer!? -
Eksamenshjælp
ForumindlægNogen der har en plan over hvordan man kommer rundt om alle de faglige mål i Religion C på stx?? Efter den opgivne tekst skal man jo snakke alt muligt andet. Så hvis nogen har nogle gode råd til udarbejdelse af en sådan plan(altså så man kan komme rundt om alle de faglige mål) er de meget velkomn... -
Hvad foretrækker I?
ForumindlægHej Foretrækker I musik(c-niveau) eller billedkunst(c-niveau)? Hvorfor? -
Rettelse
ForumindlægHejsa! har skrevet en analyse på lidt under 2 sider - og håber derfor på at der er én der vil tjekke den igennem Tak på forhånd! -
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ... -
Primfaktoropløsning
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og bøvler med en opgave, som jeg umiddelbart ikke kan danne overblik over. Opgaven lyder således: Symbolet ! (udråbstegn) bruges sådan: 2! = 1*2 , 3! = 1*2*3 , 4! = 1*2*3*4 , ... Altså er n! produktet af alle naturlige tal på n og derunder. Vis nu, at tallet ... -
indskrevne cirkel
Forumindlægen retvinklet trekant ABC. Siderne AB og AC tangerer den indskrevne cirkel i punkterne P og Q. Den indskrevne cirkel har radius r = 5 og centrum i punkt O. bestem afstanden |OA| -
Journalist
ForumindlægSkal man ikke vælge at læse journalistik bare fordi man kun få 7 i danske stile? Skal man opgive sin drøm udelukkende derfor? Eller hvad mener du? Kh Ditte -
Adgangskravene til gymnasiet
ForumindlægEr der nogle der ved om det er rigtigt - at man skal have et gennemsnit på 6 for at komme på gymnasiet??? Og hvad skal man gøre hvis man vil komme på gymnasiet - men man kan ikke for gennemsnittet... Mit gennemsnit er på 5,2 - og jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at ungå 10. klasse... Hvad skal ... -
Spørgsmål om en engelsk diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en diskussion i engelsk, og jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde konkrete svar på ved at søge på nettet. Hvordan navngiver man ens diskussion? Jeg har kaldt den dette indtil videre: B: Discussion of problems with ... and possible solutions. Hvis d... -
Geometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Figuren viser en trappe, hvor trinhøjden er 142 mm, og trinbredden er 330 mm a) Bestem trappens vinkel v. En trappe er god at gå på, når trinbredden + 2 gange trinhøjden ligger mellem 610 mm og 630 mm (trappereglen) b) Mellem hvilken gr... -
eksponentiel forskrift
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få det rigtige resultat? hvad gør jeg galt? P (2,3) Q(6,13) a= x2-x1 * kvadratrod(y2/y1) a= 6-2 * kvadratrod(13/3) a = 4* kvadratrod (4,33)= 8,32 b= y1/a^x1 b= 3/8,32^2 = 0,0433 y=b*a^x y = 0,0433*8,32 ^x skulle ifølge facitlisten give y= 1,4412*1,4428^x -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jeg overvejer et ekstra A fag (samf.) så ville lige høre, om der var nogen som anbefalede det? Har hørt at det er ret svært især med samfundsfag, selv synes jeg samfundsfag er spændende og ligger også på et okay-godt niveau.
