Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18161 til 18180 af 33233
  • Bestem f'(x)

    Forumindlæg
    Hjælp til at løse denne opgave. Det er et nyt emne som vi har haft kort om og forstår det ikke. Har kigget min matematik bog igennem, men kan ikke rigtig finde noget brugbart til denne opgave.
  • Hvordan man finder skæringspunkter mellem en parabel og en ret linje

    Forumindlæg
    Jeg har fået spørgsmålet: "Beskriv hvordan man finder skæringspunkter mellem en parabel og en ret linje" til min mundtlige årsprøve i matematik. Nogen der kan forklare mig hvordan det skal gøres?
  • Hvad betyder Indekstal? Eksam !! hjælp pliiz

    Forumindlæg
    Jeg har mundtlig matematik eksam. PLiiiz HELP HELP Gør rede for hvad der mendes med indekstal og giv et eksempel på, hvodan indekstal kan bruges til at sammenligne talserier.
  • hjælp til skriftlig prøve

    Forumindlæg
    hej Er der nogen som kan hjælpe mig, med matematik. Jeg skal til prøve om to dage. Og jeg har ikke nogen notater. Geomatri, tegromatri, trigonometri, eksponentiel funktion. vækst. please
  • Beviser i statistik og sandsynlighed???

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen i matematik og kan ingen steder i mine noter finde nogle beviser i statestik og sandsynlighed. Nogen der kan hjælpe??:)
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder fast med denne opgave i matematik. Opgaven er om vektorer, men da jeg har været syg, så har jeg lidt svært ved dette emne. Jeg vedhæfter opgaven.
  • Hvordan opstår renteformlen?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik, og jeg er stødt ind i et spørgsmål jeg er i tvivl om. Det lyder: "Gør rede for hvordan renteformlen opstår". Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak!
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal løse denne matematik opgave, men jeg ved ikke hvordan. Jeg har løst opgave a, men jeg ved ikke hvordan jeg gør i b og c Håber i kan hjælpe
  • eksamen... rækkefølge af elever

    Forumindlæg
    hvem bestemmer hvad rækkefølge eleverne skal op på i Gymnasiet? er det læreren eller ministeriet? jeg mener hvis en hel klasse skal op til matematik, hvem bestemmer så rækkefølgen eleverne skal op på? kunne godt være en herinde vidste det... f.eks. hvis der er en lærer.
  • Eksponential - og logaritmefunktion

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg skal til matematik eksamen på b i morgen og mangler at svarer på denne her: Kom ind på egenskaber ved den naturlige logaritmefunktion og den naturlige eksponentialfunktion ??? Egenskaber?? Håber I kan hjælpe mig :)
  • Andengradspolynomier og uligheder

    Forumindlæg
    hej guys. Jeg skal til matematik eksamen i 1.g på STX, og på en af mine dispositioner står der at jeg skal forklare hvornår man kan bruge et andengradspolynomium og en andengradsulighed i den virkelig verden. er der nogen der har en idé til det?
  • Sammenhæng mellem prisændring, OMS og p

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg vise med matematik at: ved prisfald og elastik efterspørgsel, der stiger Omsætningen, idet afsætningen forøges relativt mere end det, prisen nedsættes? Sheldorin
  • Slette uploadede noter

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har opdateret mine noter og vil gerne uploade den nye revision. Kan I venligst slette den gamle for mig? Det er den, der hedder "Noter til matematik B-niveau". Mvh sfni09
  • Antal pladser på studie?

    Forumindlæg
    Hej Er det muligt nogen steder at se hvor mange pladser der er til en given uddannelse. Kunne bla. godt tænke mig at vide hvor mange pladser der er på Matematik-økonomi studiet og Statistik-studiet - begge på KU.
  • areal beregning

    Forumindlæg
    hej har fået en masse matematik opgaver for og mangler kun lige den sidste: Arealer af en trekantet byggeplads er på 1280m2. grundens længste side er 70m beregn den dertil svarende højde??
  • vektor

    Forumindlæg
    hej, jeg har en matematik opgave som ejg sidder og struggler med, da jeg ikke har særlig styr på vektor spørgsmål 1.b forstår jeg ikke hvordan jeg skal regne, når der ikke er givet nogle kordinater
  • GIF adgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen here, som blev optaget på GIF (gymnasiale indslusningsforløb for flygtninger og indvandrere)? Jeg skal til prøven i matematik og fysik i maj, og det ville være en kæmpestor hjælp, hvis der var nogen, som kunne fortælle mig om adgangseksamen.
  • Hjælp med tegn!

    Forumindlæg
    Jeg har en matematik opg hvor der er noget med 8%0 men hvad er det for et tegn og har i en formel eller noget?? • Beregn højdeforskellen, hvis den gennemsnitlige stigning havde været 8%0
  • reducer

    Forumindlæg
    jeg skal i matematik reducere dette udtryk 3x-(6x+2)2+4(0,5x+0,5) håber der er nogen, der kan hjælpe mig Hilsen Jakob
  • Forskrift eller formel?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg bruger: a (x-r1) (x-r2) i min matematik aflevering, men jeg er i tvivl om der er en forskrift, en formel eller noget helt tredje?? Jeg gætter på formel!