Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18161 til 18180 af 31756
-
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd. -
målestoks forhold
Forumindlæghej! jeg sidder med en matematik opgave om målestoks forhold. jeg skal vise at et korts målestoks forhold er 1:60000... men jeg har desværre glemt hvordan man gør det. er der nogen derude der lige hurtigt gider at hjælpe mig? på forhånd tak! -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej! Jeg ville blive meget glad hvis der er en som vil hjælpe mig med disse 3 stykker.. jeg har virkelig prøvet men kan ikke finde ud af det:SDet er stykkerne: 3.020, 5.007, og 5.012 i bogen der hedder eksamensopgaver i matematik til matematisk linge, b-niveau. -
bestem monotoniforholdene og ekstrema
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg har brug for hjælp med opgaven lyder således: en funktion er givet ved g(x)=x^4-8x^3+24x^2-32x+12 hvordan kommer jeg videre med dette, -
Vil være bedre til det!!
ForumindlægHeey! Jeg går i 10 klasse, og mangler nogle matematik regler i, som man skal kunne i 10.kl's niveau... Og snart er eksamen, og jeg håber at der nogen der kan kom med de typsik matematiske former man får i 10.klasse. :) -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen -
opg. 3.011 Hjælp!
ForumindlægBeregn den eksakte værdi af hvert af integralerne:½piS x cos(x^2)dx0OG½piS x^2 cos(x) dx0Nogen der kan hjælpe... Har fået matematik-kuller!... Kan simpelthen ikke hitte ud af den(dem)!! -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og er igang med en matematik aflevering om differentialregning. Jeg er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven er vedhæftet som fil. Jeg vil være rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe. Venlig hilsen, Sofie -
Problem med opgave
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave matematik afl. og er stødt på et problem. Opgaven er fælgende:For hvilke tal c, har -2x-24x+c=0 ingen løsninger?Hvis den ikke skal have nogen løsning, så må dHåber i kan hjælpe. -
Midtnormal
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved, jeg skal finde linjestykket AB's midtnormal. Jeg fået af vide at der er linjestykke med endepunkterne A(4,1) og B(-2,-3). Hvordan finder jeg midtnormalen. -
Den sidste spørgsmål, 3.3
ForumindlægHej derude, jeg er virkelig dårlig til matematik og har en opgave for til i dag, har omrking 20 min. så e sød sjæl der kan klarer den her opgave? fra 3.3 til 3.4 zom gerne ind hvis du ikke kan læse hvad der står MANGE TAK -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
rummål med vand og cm3
ForumindlægHåber i kunne hjælpe mig med lidt matematik. Her er spørgsmålet: En cylinderisk krukke har en radius på 5 cm, og et rumfang på 1500 cm3. der hældes 0,5 liter vand i. hvor højt op står vandet? på forhånd tak. PS. jeg vil nødvendigvis ikke have svaret, men en forklaring på hvordan jeg skal ... -
Hjælp mig tilbage på sporet :)
ForumindlægHej Finde et eller flere eksempler, hvor jeg undersøger, hvordan matematik og dansk fag via forskellige metoder, teorier og modeller stræber mod ny erkendelse. Jeg skal derefter sammenstille og karakterisere de to fags videnskabelige basis og fremgangsmåder. tak -
Løs 2. grads ligning
ForumindlægHej! Jeg skal løse denne ligning f(x) = x2-4x+5 = 3-x. Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun løst ligninger der har været = 0. Har svært ved matematik, så hvis en ville vise mig hvordan man gør og hvorfor. Tak :) -
Hvorfor a=e^ln a
ForumindlægHej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej... Jeg studerer naturvidenskab på SDU og har i den forbindelse brug for lektiehjælp til matematik, og det drejer sig om følgende kursus: Calculus 2. Prisen kan aftales over telefon, og lektiehjælpen skal være på Fyn. Det drejer sig hovedsageligt om matematikopgaver. -
Hjælp til ligning med kvadratrod!
ForumindlægHej allesammen I min matematik aflevering, består en af opgaverne af nogle ligninger man skal løse. Der er bare en af dem jeg ikke kan finde ud af: -√-x = -6 når jeg udregner den får jeg den til 1/36, hvilket ikke er rigtigt! Noge der ved hvordan jeg skal regne ligningen ud?...
