Resultater: 18181 til 18200 af 436512
-
Niels Brock - julius thomsens - 1-årig hhx
Forumindlæghej folkens! er der nogen der er kommet ind på den 1-årige hhx på niels brock - julius thomsens plads. hvilken profillinie har i valgt? jeg har valgt erhversøkonomi/ afsætning -
har brug for hjælp...
Forumindlæghejsa... har brug for hjælp til nedenstående opgave:jeg har funktionerne:f(x)= 0,11x^2 + 0,73x + 0,78g(x) = 0,3x^3 + x^2 - 0,3x - 4og linien:x = -3desuden får jeg oplyst at der er en punkt A, B og CPunkt A og B skærer med linien x = -3 og graferne for henholdsvis f og g.mens C er skæringspunktet ... -
Lige og ulige funktion
ForumindlægHej, jeg skal lave en konklusion ud fra dette: Vi skal opnå forståelsen og kendskab til lige og ulige funktioner, men fokus på sproglige korrekthed og præcision Det er et kæmpe emne om lige og ulige funktioner, og alt det der høre til, men kan ikke rigtig lave min konklusion, nogen der kan... -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
eksponential funktion
Forumindlægom en eksponential voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9. bestem en forskrift for f(x).? -
inertimoment
ForumindlægInertimomentet er givet ved: I =∑miri^2 Jeg har bare lidt svært ved at se, hvorfor afstanden r kvadreres. Hvis nu radius i en rotationscirkel gøres dobbelt så stor, så vil hvert punkt jo skulle bevæge sig med dobbelt så stor hastighed for stadig at rotere én omgang på samme tid, så for... -
Coffein-spørgsmål
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Beregn, hvor stor en brøkdel f coffeinmolekylerne, der findes på baseform i en mavevæske med pH 2.0. Antag at temperaturen 25 C Kommentér resultatet i forhold til optagelsen af koffein Fik det til 2.45% som er på baseform Ved ikke hvad det betyder for optagelsen ... -
Simpel regneregel
ForumindlægHvad giver 2 * x^2? Giver det 2x^2 eller x^4? -
De største byer i Danmark!
ForumindlægEr der nogen som kan si meg hvad som er de 10 største i byer i Danmark?Og hvor mange indbyggere de har?Evt. kildehenvisning.HilsenNordmand som skal lage hjemmeside om Danmark -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
funktionskrift og tabel
Forumindlæghjælp jeg er simpelthen gået i stå jeg har lagt et billed hvordan skal det passe at y=x-2 med denne tabel tak -
eksponential funktion
Forumindlægnår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lys intensiteten med dybden. for en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten er bestemt ved L=100.0,69x hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade hvormange procent aftager lysintensiteten i søen ,når dybden vokser med 1,0 m... -
trekantens areal
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave, som syntes er lidt forvirrende... håber der er nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre, fordi kan ikke rigtig finde ud hvilken formel jeg skal kunne bruge for at finde trekantens areal? opgaven lyder således: i ABC er c = 8,2, mens h = 2,9, hvor h er høj... -
lodret afstand mellem to funktioner.
ForumindlægTo funktioner f og g er givet. og jeg skal bestemme den mindste mulige lodrette afstand. Jeg har faaet at vide, at jeg skal bestemme h(x)= f(x)-g(x) (og derefter differentierer denne osv.) Men jeg har proevet at tegne graferne og proeve at taenke mig frem til hvorfor man skal bestemme forsk... -
Fagprøve
ForumindlægHej! nogle som kan hjælpe mig med en problemformulering, hvor jeg har valgt at skrive om Anglamark vaskemidler? -
Teknologi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en beskrivelse af evaluering og afprøving af teknologiprojekter... Skal lave en fremlæggelse om det, men er på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal sige...HJÆLP!!! -
HJÆLP dansk A
ForumindlægHej. Jeg har dansk på A. Vi skal skrive en introducerende artikel om brugen af metaforer i litteratur og i andre sammenhænge. Som en del af besvarelse skal vi karakterisere metaforbrugen i Emil Aarestrups digt " Nordexpedition". Opgaven er en " eksamens opgave" fra 7. dece... -
ln
Forumindlæg1/(2x) = 5/(8x+3) ln(1) - x * ln(2) = ln(5) - (x+3)ln(8) - x * ln(2) = ln(5) - (x+3)ln(8) kan så ikke komme videre? -
Oversættelse af dansk til tysk
ForumindlægHej;-) Er der en som ville være så sød at oversætte dette for mig til Tysk? Nu kommer gæsterne. De giver moren og faren en buket. Søsteren henter en vase til forældrene. Sønnen giver gæsterne pizza og moren henter vinen. Pizzaerne er blevet meget gode. Gæsterne spørger: Har I en opskrift? Ja, ...
