Matematik
Lige og ulige funktion
Hej, jeg skal lave en konklusion ud fra dette:
Vi skal opnå forståelsen og kendskab til lige og ulige funktioner,
men fokus på sproglige korrekthed og præcision
Det er et kæmpe emne om lige og ulige funktioner, og alt det der høre til, men kan ikke rigtig lave min konklusion, nogen der kan hjælpe?
Svar #1
13. april 2015 af Stats
Ingen opgave, ingen regner.
Ingen spørgsmål, ingen svar.
Mvh Dennis Svensson
Svar #2
13. april 2015 af SuneChr
# 0
Prøv at kigge på visse funktioner, hvorom der gælder
f (x) = f (- x)
eller
f (x) = - f (- x)
Svar #3
13. april 2015 af kamila1997 (Slettet)
jeg har lavt alle opgaver, den er på cirka 30 sider, som indholder alt o lige og ulige funktion, som omvendt fkt, samsatte fkt osv... men skal have en overordnet konklusion, men ved ikke hvordan jeg skulle kunne lave den
Svar #4
13. april 2015 af Stats
Vi kender jo ikke indeholdet og problemformuleringen.
"Kom med en konklusion om elefanten" Tja... Det kommer vel an på om det er en afrikansk elefant eller indisk elefant eller ,..., osv. Hvad skal vi konkludere på? Hvad er indholdet??
Mvh Dennis Svensson
Svar #5
13. april 2015 af kamila1997 (Slettet)
Det handler generelt om ulige og lige funktioner, hvor vi skal lave beviser og definationer og forskellige opgaver indefor det. Du ved, under lige og ulige funktioner er der forskellige underemner, forstår du?
Vores formål er at vi skal opnå forståelsen og kendskab til lige og ulige funktioner,
men fokus på sproglige korrekthed og præcision
her skal vi så lave en problemformulering og derefter en konklusion, forstår du?
Svar #6
13. april 2015 af Heptan
Opsummér hvad du har fundet ud af, og sørg for at formulere dig sprogligt korrekt og præcist. Hvis du har opnået en forståelse og et kendskab til både lige og ulige funktioner, og hvis du har skrevet 30 sider om emnet, er det vel ikke det faglige du mangler ... Hvad har du fundet ud af, om lige og ulige funktioner? Fik du svaret på din problemformulering, eller er der noget som du stadig kan blive klogere på omkring lige og ulige funktioner, men som er uden for rækkevidde? Stødte du ind i problemer, som du ikke løste? Er der en teori som du har verificeret eller falsificeret?
Svar #7
14. april 2015 af Andersen11 (Slettet)
En funktion f(x) kaldes en lige funktion, hvis det for alle x gælder, at
f(-x) = f(x)
Grafen for en lige funktion er altså symmetrisk omkring y-aksen, altså hvis grafen er sit eget spejlbillede i y-aksen.
En funktion f(x) kaldes en ulige funktion, hvis det for alle x gælder, at
f(-x) = -f(x)
Grafen for en ulige funktion spejles i sig selv i linien med ligningen y = -x .
Skriv et svar til: Lige og ulige funktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.