Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18181 til 18200 af 63056
-
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægGlobal warming The texts about global warming are from the website www.ilikemusic.com and by Charles Clover & Bruno Waterfield, The Daily Telegraph. Global warming is a big issue because of the all its problems and it has brought famous in the organisations to make attention, because we all have... -
Lidt matematik
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfkan jeg ikke finde ud af opgave 9 og 10.I 9 er jeg helt lost da jeg ikke rigtigt kan få opstillet en ligning for arealet som jeg kan bruge til noget. I opgave 10 kan jeg godt gøre rede for at linjestykket er 1.5 gange ... -
00 i stil
Forumindlæghej Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fremover... :( 00 i engelsk stil er et skidt resultat... jeg vil gerne lære sprogetordentligt og prøver på at gøre det bedste jeg kan men det går ikke.. Enten bliver indholdet skidt ellers bliver det usammenhængende... :S Hvad skal jeg gøre ??? Skal gør virkeli... -
Graf - ligning
Forumindlæg1c) Her skal hældningen udregnes. Grafen er en kurve med denne ligning : y=x^2-1 Så er der noget med at man skal indtegne tangenter for at kunne udregne hældningen ? Jeg ved ikke helt , hvordan jeg finder ud af, hvor disse skal tegnes?! .. Eller om det er rigtigt. Dertil kommer at jeg skal fastsæ... -
eng- rettelse tak
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der kan kigge min eng stil igennem, og se om jeg har oversat den rigtig. dansk tekst: Sent om eftermiddagen så han en fugl flyve bort fra træet, stor og sort og truende. Han skyndte sig tilbage gennem skoven. Han løb med bøjet hoved, som om han ventede et uvejr med ... -
Moralen i Ludvigs bog...?
ForumindlægHey, er der mon nogen af jer der har haft om Ludvigs bog "Jeppe på bjerget" som kan hjælpe mig? Jeg sidder nemlig og bøvler med moralen i bogen... Er det noget med at man ikke skal lade de lavere klasse komme til magten, for så kunne der opstå kaos, og det ville nede med tyrani til sids... -
sætninger til rettelse ..plzz
Forumindlæghej alle sammen er lidt i tvivl om sætningerne skal skrives således på tysk: Man findet, dass es ist eine wirklich gute Lösung für dieses Problem, aber der Idee ist gar nicht neu, weil man schon im anderen Gymnasium in Deutschlands Bundesland haben. man synes, at det er en rigtig god løsning, m... -
Rettelse (ikke langt)
ForumindlægHej igen Endnu en lille rettelse, håber en/flere vil rette de "store" fejl. Wenger stiller spørgsmålet, om der i Tyskland igen kan blive et diktatur – og denne spørgsmål får Wenger til at danne en ekstrempædagogisk tilgang til temaugen. Sammen med eleverne skabes bevægelsen &rdquo... -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
hvordan kan farver blande sig?
ForumindlægJeg har både spurgt min kemi og fysik lærer, men begge kan egentligt ikke svare på spørgesmålet uden at sige "jeg tror" Hvis man blander to malinger (lad os tage blå og gul), så ved vi, at den blandede farve vil blive grøn. Men, hvad sker der i disse farver for, at vi overhovedet ka... -
Engelsk stil
ForumindlægEr det evt. nogle, som lige vil være sød og se om jeg har lavet nogen fejl. Tror ikke jeg har, men vil gerne lige være helt 100% sikker. :) I’ll never forget it. We were sitting in the classroom on Thursday afternoon. We were having a History lesson. I remember I clearly. Miss Harber was ... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHejsa er den en venlig sjæl som kan se om jeg har overset nogle fejl i min engelsk stil Once upon time…..there was a seagull named Simon, who lived in a city called Shropshire. Simon was bored all the time, he didn’t know what he should do daily. He pushed himself learning how to fl... -
kort engelsk stil
Forumindlægjeg er desværre ikke specielt god til engelsk, især hvad angår det grammatiske.... jeg overvejede om der muligvis var nogle der gad rette min stil igennem? på forhånd mange tak! How right is it to make an artificial insemination? Get an embryo reduction? Todays day we have some discussions abo... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Vektor
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gå videre med denne opgave: c) Bestem en ligning for den plan som l og m udstrækker sig: Jeg har fundet vektorproduktet til at være (1,21,-9) - men hvad skal jeg nu?? -
Ligning
ForumindlægHej jed har lige lidt brug for noget hjælp med at regne den her ud: 9+x^2=100-x^2-20x Nogen der kan hjælpe mig. Jeg har regnet den ud selv. Men de er ikke rigtige. I følge en facitliste. -
Polynomier?
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og er igang med denne opgave. jeg er helt lost, håber i kan hjælpe mig. OPG: Find forskriften for et tredjegradspolynomium med rødderne 7, 9 og 13 -
Er denne ligning tangent?
ForumindlægHeeej (: Har brug for hjælp til denne opgave: Vis at linien med ligningen 2x-6y+9 = 0 er tangent til grafen f(x) = √2x og angiv røringspunktets koordinater På forhånd tak! -
Elektronens bane nummer?
ForumindlægEn emitteret foton fra et hydrogenatom har bølgelængden 5.907 nm. Hvilken bane befinder elektronen sig herefter i, når atomet inden elektronovergangen befandt sig i bane nummer 9?
