Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18281 til 18300 af 156338
-
Reducering
ForumindlægHejsa.. Nogen som kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk: (a-b)^2 - b(a+b) -
Eksponentiel funktion.
Forumindlægf(x)=b*a^x Hvordan i alverden finder jeg a i en eksponentiel funktion? -
Reducering af brøk
ForumindlægHvordan reduceres denne brøk : a^2 + ab + a / ab+ b^2 + b ?? Mvh. Jessica -
matematik mundtlig eksamen
ForumindlægEr der nogle der kan give et eksempel på en god disposition til mundtlig matematisk eksamen b-niveau? Gerne i punkt form! Jeg ved at man skal skrive sin formel, og beviset for denne, også et taleksempel til sidst, men er der andet man skal ligge vægt på? -
9 Klasse elev meget interesseret i matematik. Leder efter bøger eller lign.
ForumindlægHej allesammen jeg er en 9 Klasses elev, som er meget interesseret i Matematik. Jeg er ikke noget mastermind, så derfor vil jeg stadig gerne finde nogle bøger, der kan træne og opvarme min hjerne. Jeg vil gerne sørge for at jeg har alt på plads - Før jeg begynder at læse bøger som er svære. Dvs. ... -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
Cosinus og Sinus
ForumindlægHej. Vi har fået stillet til opgave at forklare cosinus og sinus relationerne. Vi ved godt sinusrelationen, men er i tvivl om cosinus' er der nogle der kan hjælpe os med at forklare/en definition cosinus og sinus + cosinusrelationen? Det er matematik på B-niveau i 1.g Vores sinusrelation: ... -
Vektoropgave!
ForumindlægHej, Vektoropgave er nu ikke min stærke side må jeg nok have lov til at sige! Jeg har en opgave som lyder: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor a=(1, 2) Punktet B er bestemt ved at vektor AB (altså med pil over) = vekor a + tværvektor a. Beregn koord... -
Hjælp til genetik og nedarvning
ForumindlægHejsa. Jeg er normalt ikke typen der beder om hjælp til mine opgaver, men i dette tilfælde føler jeg mig godt og grundigt F***** Vi har i biologi arbejdet med arvelige bygningstræk og foretog forleden nogle undersøgelser, angående mængden af folk med blå/brune øjne osv. (se vedhæftede fil) Følgen... -
Lidt nysgerrighed
ForumindlægJeg fandt denne her fransktekst, som jeg er lidt nysgerrig efter at få af vide hvad betyder. Nu har jeg ikke fransk, så det er ikke noget rent studiemæssigt, men håber alligevel der er en der vil hjælpe :)Il en coute A qui vous reclameMedecins du corps et de l'ameO temps! O moeurs! J'ai b... -
Karakterer
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
karakter
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
adgangskrav
ForumindlægHej, jeg har engelsk på b-niveau, og den uddannelse jeg vil søge kræver engelsk på c-niveau. Jeg vil høre hvilke muligheder jeg har, hvis jeg dumper engelsk b? jeg går på hf, hvor jeg har engelsk fra 0 til b-niveau. -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Pubertet og hormoner
ForumindlægHvor produceres disse stoffer: GnRH, FSH, LH Hvad er negativ feedback? Hvad er positiv feedback? -
vektorer, hjælp!
ForumindlægEn opgave lyder:Om vektorerne a og b oplyses at |a|=3 og a*b=2.Bestem tallet t så vektorerne a og a+tb er ortogonale.Jeg har forsøgt en masse forskelligt men ik kommet nogen vejne! nogen der kan give mig et hint? -
Reducer?
ForumindlægHJÆLP FOLKENS! Skal reducere : 3(a+1)-(a-2)= Håber at der er er nogle som kan hælpe. -
Strukturen i et bevis (II)
ForumindlægDenne tråd er i forlængelse af https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530045 Jeg sidder og repeterer beviser for løsningen af differentialligninger: y' = ky har løsningen f(x) = c*e^(kx). Beviset består af to dele (citat): "a) Hvis f er en løsning, så er f af formen f(x) = ... -
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter?
