Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18281 til 18300 af 29788
-
Hjælp - engelske hjemmesider
ForumindlægHej alle! Jeg har haft gode oplevelser herinde før, så nu prøver jeg lige igen. Jeg skal meget snart have en outline færdig til min engelske mundtlige eksamen, jeg har valgt Australien (Noget om de indfødtes forhold til de "hvide"). Er der nogen der har et par engelske hjemmesider s... -
politik og medier
Forumindlægspørgsmålet er "Hvad kan politikere få ud af at kommentere nyheder på sociale medier?" jeg har svaret: Det viser borgerne hvad de står inde, her kan folk enten give dem ret eller det modsatte. Og for at markere til borgerne at deres parti er her. er det korrekt eller er min begrund... -
Kegle opgave
ForumindlægHej alle. Jeg har lavet opgave a, men forstår ikke hvordan opgave b skal løses Tak på forhånd -
Sandsynlighed for middelværdi (binomialfordeling)
ForumindlægEr det rigtigt, at der altid gælder i en binomialfordeling, at P(µ)≈0.5 ? Mange tak på forhånd. -
Nedbrydningsforløb
ForumindlægNogen der kan forklare disse to figur omkring nedbrydningsforløb? (de er blevet placeret i et random dokument, da man kun kan uploade en fil). -
Kalium og den betaradioaktive isotop K-40, Vejen til Fysik B2, Opgave 67, Side 80-81, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn prøve indeholder 16 g kalium, hvoraf 0,0118 % udgøres af den betaradioaktive isotop K-40. Halveringstiden for K-40 er 1,28*10^9 år. a) Skriv henfaldsskemaet. Mit spørgsmål er, hvordan skriver man dette henfaldsskema b) Hvor mange gram K-40 er der i prøven ? Jeg vil mene at det bestemmes så... -
Elektrisk kredsløb
ForumindlægJeg skal til fysik b her snart og er blevet i tvivl om hvordan man kan forklare hvad et elektrisk kredsløb er. Jeg vil beskrive det som: En samling af elektriske ledere hvor i elektronerne (elektriske ladninger) kan "flyve" igennem. Er dette korrekt? Eller er der en bedre måde at bes... -
Trigonometri
Forumindlæghelp :( -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t... -
Tre fase vekselstrøm - effektivspænding
ForumindlægBestem den effektive værdi for spændingsfaldet, på baggrund af jeres målinger og sammenhold med en teoretisk værdi hvor der gælder Hvordan beregner jeg den effektive værdi af spændingsfaldet uden at bruge formlen. Jeg kender de tre fasers spændingsfald og tid. Tak på forhånd! -
Fastlands- og kystklima
ForumindlægHej alle Hvordan påvirker klimaforandringerne kystklima og fastlandsklima forskelligt? -
Udregn størrelse på regnvandstank
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at udregne størrelsen på en regnvandstank. Hertil har fundet et eksampel på Miljøstyrelsens hjemmeside - men jeg forstå ikke, hvorfor lager tankens volumen skal ganges med 6%? og derudover forstår jeg ikke ,hvordan de kommer frem til overslagsberegningen - for hvor kommer de ... -
Hjælpe til et produkt
ForumindlægHej vi er 2 piger som går i 8. klasse, og har projektuge i denne uge, vores overemne er "Sundhed" og vi har valgt underemnet "Unges mentale helbred" og vi skriver om angst. Vi har tænkt meget over hvad vi kunne lave som produkt, men vi kan ikke komme på noget som interessere o... -
Grundloven
ForumindlægHej Jeg skal snakke i en 2 min video ,hvor jeg skal tale om hvad betyder grundloven for mig. Jeg skal komme med ét forslag til hvordan jeg kan gøre grundloven bedre og min hjerne er helt tom. Er der nogle der ville være sød at hjælpe mig med at komme op med et forslag? Mange tak til denne per... -
Peter Seeberg, litterære periode?
ForumindlægHvilken litterære periode høre Peter Seeberg inden under? Er det konfrontationsmodernismen? Og hvis ja, ved I så hvor jeg kan finde noget om netop den periode henne? På forhånd, tak. -
Gymnasiet.
ForumindlægHejsa Jeg er lige startet på gymnasiet (STX) her i år, og jeg er mega nervøs for at dumpe eksamerne i grundforløb. Nogle gode tips? Hvad sker der hvis jeg dumper alle 3 eksamer? AP, latin og NV. Tak på forhånd:)) -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det? -
Ioner og ionforbindelse
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med at besvare følgende opgaver? 1. Afgør hvad der vil ske i disse fem glas i et elevforsøg når de to opløsninger hældes sammen: Glas 1: Natriumklorid opløsning hældes sammen med jern(III)nitrat opløsning Glas 2: Sølvnitrat opløsning hældes sammen med kali... -
Begrænsninger
ForumindlægEn anden begrænsning for Pandora er, at der skal bruges noget sølv til at producere. Et armbånd bruger man 0,3 kg sølv og en halskæde bruger man 0,9 kg sølv. De kan maksimalt bruge 30 kg sølv pr. medarbejder. Opstil en begrænsning for sølvet .. Jeg er nået frem til; 0,3x+0,9y<30 Men j...
