Søgning på: international økonomi b. Resultater: 18281 til 18300 af 91518
-
Reducer
ForumindlægRedcer udtrykkene a) -(5-6x) + (x-2) b) .3,5(4-x )+ 14 - 0,5x c) 5,5b - 4a + 2,4b d) 4y - 2,4y + 7 Nogle der kan regne de her ud for mig :) -
Uligheder
Forumindlæghvordan løse jeg disse to uligheder. a) x^3+x^2+8 ≥ 10x b) -7x(x+2) < 5-2x^3 Håber en kan hjælpe Tak -
definitionsmængde, monotoniintervaller og ekstrema
Forumindlægpleaaaaaase hjælp, vi er på røven. gerne med mellem regninger! undersøg følgende funktioner med hendblik på definitionsmængde, monotoniintervaller og ekstrema: a) f(x)=x^3-2x^2+5 b) f(x)=3lnx-2x -
Beskrivelse af funktion
Forumindlægf(x)=x^4-2x^2-17 a) angiv definitionsmængde b) bestem nulpunkterne c) angiv værdimængden sidder lige og laver matematik og kan ikke huske hvordan man regner dette ud? Håber nogen kan hjælpe:) -
Superman stopper lastbil
ForumindlægHej, Nogen der kan give mig nogle hint til hvordan jeg kan løse opgave b og c...? Kunne forestille mig, at det er noget med at tegne nogle kræfter op, men jeg er helt lost :/ På forhånd tak :D -
haster:s Logistisk vækst
ForumindlægJeg sidder med studieretningsopgaven for 2.g bio og mat, i logistisk vækst ser formlen således ud : c/(1+a*e^(-bx)) Hvad står b og a for? jeg ved c er grænseværdien:s tak -
Bevis for cosinusrelationerne i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg skal op i mundtligt Matematik B, jeg skal bevise cosinusrelationerne i en retvinklet trekant, og ville derfor høre jer ad, om denne video også er det bevis for en retvinklet trekant? Hvis det ikke er, kan i så hjælpe mig med den jeg skal bruge? https://www.youtube.com/w... -
isolering af bogstaver
ForumindlægHej allesammen :) tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med at isolere hver størrelse i denne formel: P= k*A*(T2-T1) ved k og A, skal jeg ik bare trække dem fra? og (T2-T1) er det bare én størrelse eller to? hvordan gør jeg? :b´ på forhånd tak. -
jura AAU
ForumindlægEr der nogen der ved hvad kvote 2 fagsnittet for jura ved AAU blev? evt. nogen der er kommet ind på kvote 2. og hvis man har både samfundsfag og historie på B niveau, tæller begge så med i gennensittet. -
Tårnspring opgave
Forumindlæghar følgende opgave: En udspringer på 10m-vippen får i afsættet en begyndelseshastighed på 3.1 m/s^2 A) Beregn, hvor højt hun når op B) Beregn, hvor lang tid springet tager. Nogle der kan hjælpe? Sidder helt fast! -
Oxidation
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en følgende opgave, som jeg har svært ved: a) Opskriv et afstemt reaktionsskema for oxidation af 2-methylbutan-2-ol med dichromat i sur opløsning. b) Opskriv et afstemt reaktionsskema for oxidation af 2-methylbutanal med sølvioner i basisk opløsning. På forhånd... -
potens
ForumindlægEn matematisk model for sammenhængen mellem den daglige indtagelse af frugt og grønt gennem længere tid og det årlige antal kræftdødsfald i Danmark er givet ved: f(x) = b*x^a hvor f(x) angiver det årlige antal kræftdødsfald i Danmark, og x er det gennemsnitlige daglige indtag af frugt og gr... -
HJÆLP - potens funktion
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=bx^a. bestem tallene a og b, når der oplyses at f(1)=12, og at f(x) falder med 7%, når x vokser med 4%. nogen der kan hjælpe -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Reaktion ..
ForumindlægJeg skal skrive en reaktion mellem citronsyre og hydroxid-ion. Hvor citronsyren skrives med strukturformel. Hvordan gør jeg det? :b Og er denne reaktion rigtig: OH- + C3H4OH(COOH)3 -> C3H4OH(COOH)2 + H2O -
Spørgsmål omkring potensudvikling
ForumindlægJeg sidder og læser noget om potensudvikling og funktionen på lommeregneren: powerreg. Men så tænker jeg pludselig. Hvordan kan jeg finde b og a i en potensfunktion? altså f(x)=b•xa? Det er tydeligvis ikke formlen a=y2-y1/x2-x1, da det er til en lineær funktion. På forhånd tak. -
Variablel
Forumindlægheej folkens, er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en opgave som jeg har svært ved ? Opgaven lyder: Om en variablel a oplyses , at den er omvendt proportional den 4. rod af en variablel b. -
Toppunkt
Forumindlægy = x^2-4x+3 d= b^2-4ac = -28 toppunktet: (-b/2a; -d/4a) = (4/2;28/4) = (2,7) Mit problem er bare, at der står i facitlisten at det skal give (2,-1)??? -
valgfag
ForumindlægHvilke valgfag er relevant ifht. studieretningerne mat a - biologi b mat a - biotek a Tænker kemi a på begge, men hvad er der ellers? og er fint hvis jeg vælger kemi a? Tak på forhånd. -
Halveringskonstant.. Hjælp! ;D
ForumindlægHej. Jeg har lige en opg. som jeg sidder fast ved. Håber på noget hjælp ;b En eksponentiel aftagende funktion er givet ved f(t) = 100 * e^-0,2 * t - Bestem halveringskonstaten. HJÆLP ;D
