Søgning på: international økonomi b. Resultater: 18281 til 18300 af 91518
  • Reducer

    Forumindlæg
    Redcer udtrykkene a) -(5-6x) + (x-2) b) .3,5(4-x )+ 14 - 0,5x c) 5,5b - 4a + 2,4b d) 4y - 2,4y + 7 Nogle der kan regne de her ud for mig :)
  • Uligheder

    Forumindlæg
    hvordan løse jeg disse to uligheder. a) x^3+x^2+8 ≥ 10x b) -7x(x+2) < 5-2x^3 Håber en kan hjælpe Tak
  • definitionsmængde, monotoniintervaller og ekstrema

    Forumindlæg
    pleaaaaaase hjælp, vi er på røven. gerne med mellem regninger! undersøg følgende funktioner med hendblik på definitionsmængde, monotoniintervaller og ekstrema: a) f(x)=x^3-2x^2+5 b) f(x)=3lnx-2x
  • Beskrivelse af funktion

    Forumindlæg
    f(x)=x^4-2x^2-17 a) angiv definitionsmængde b) bestem nulpunkterne c) angiv værdimængden sidder lige og laver matematik og kan ikke huske hvordan man regner dette ud? Håber nogen kan hjælpe:)
  • Superman stopper lastbil

    Forumindlæg
    Hej, Nogen der kan give mig nogle hint til hvordan jeg kan løse opgave b og c...? Kunne forestille mig, at det er noget med at tegne nogle kræfter op, men jeg er helt lost :/ På forhånd tak :D
  • haster:s Logistisk vækst

    Forumindlæg
    Jeg sidder med studieretningsopgaven for 2.g bio og mat, i logistisk vækst ser formlen således ud : c/(1+a*e^(-bx)) Hvad står b og a for? jeg ved c er grænseværdien:s tak
  • Bevis for cosinusrelationerne i en retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen :) Jeg skal op i mundtligt Matematik B, jeg skal bevise cosinusrelationerne i en retvinklet trekant, og ville derfor høre jer ad, om denne video også er det bevis for en retvinklet trekant? Hvis det ikke er, kan i så hjælpe mig med den jeg skal bruge? https://www.youtube.com/w...
  • isolering af bogstaver

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med at isolere hver størrelse i denne formel: P= k*A*(T2-T1) ved k og A, skal jeg ik bare trække dem fra? og (T2-T1) er det bare én størrelse eller to? hvordan gør jeg? :b´ på forhånd tak.
  • jura AAU

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad kvote 2 fagsnittet for jura ved AAU blev? evt. nogen der er kommet ind på kvote 2. og hvis man har både samfundsfag og historie på B niveau, tæller begge så med i gennensittet.
  • Tårnspring opgave

    Forumindlæg
    har følgende opgave: En udspringer på 10m-vippen får i afsættet en begyndelseshastighed på 3.1 m/s^2 A) Beregn, hvor højt hun når op B) Beregn, hvor lang tid springet tager. Nogle der kan hjælpe? Sidder helt fast!
  • Oxidation

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til en følgende opgave, som jeg har svært ved: a) Opskriv et afstemt reaktionsskema for oxidation af 2-methylbutan-2-ol med dichromat i sur opløsning. b) Opskriv et afstemt reaktionsskema for oxidation af 2-methylbutanal med sølvioner i basisk opløsning. På forhånd...
  • potens

    Forumindlæg
    En matematisk model for sammenhængen mellem den daglige indtagelse af frugt og grønt gennem længere tid og det årlige antal kræftdødsfald i Danmark er givet ved: f(x) = b*x^a hvor f(x) angiver det årlige antal kræftdødsfald i Danmark, og x er det gennemsnitlige daglige indtag af frugt og gr...
  • HJÆLP - potens funktion

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x)=bx^a. bestem tallene a og b, når der oplyses at f(1)=12, og at f(x) falder med 7%, når x vokser med 4%. nogen der kan hjælpe
  • Optimeringsopgaver - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine
  • Reaktion ..

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en reaktion mellem citronsyre og hydroxid-ion. Hvor citronsyren skrives med strukturformel. Hvordan gør jeg det? :b Og er denne reaktion rigtig: OH- + C3H4OH(COOH)3 -> C3H4OH(COOH)2 + H2O
  • Spørgsmål omkring potensudvikling

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser noget om potensudvikling og funktionen på lommeregneren: powerreg. Men så tænker jeg pludselig. Hvordan kan jeg finde b og a i en potensfunktion? altså f(x)=b&bull;xa? Det er tydeligvis ikke formlen a=y2-y1/x2-x1, da det er til en lineær funktion. På forhånd tak.
  • Variablel

    Forumindlæg
    heej folkens, er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en opgave som jeg har svært ved ? Opgaven lyder: Om en variablel a oplyses , at den er omvendt proportional den 4. rod af en variablel b.
  • Toppunkt

    Forumindlæg
    y = x^2-4x+3 d= b^2-4ac = -28 toppunktet: (-b/2a; -d/4a) = (4/2;28/4) = (2,7) Mit problem er bare, at der står i facitlisten at det skal give (2,-1)???
  • valgfag

    Forumindlæg
    Hvilke valgfag er relevant ifht. studieretningerne mat a - biologi b mat a - biotek a Tænker kemi a på begge, men hvad er der ellers? og er fint hvis jeg vælger kemi a? Tak på forhånd.
  • Halveringskonstant.. Hjælp! ;D

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige en opg. som jeg sidder fast ved. Håber på noget hjælp ;b En eksponentiel aftagende funktion er givet ved f(t) = 100 * e^-0,2 * t - Bestem halveringskonstaten. HJÆLP ;D

Søgninger relateret til international økonomi b