Søgning på: antal eksamener. Resultater: 18301 til 18320 af 22257
-
Løn og skat - spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedr løn og skat. Det er sådan at jeg skal have en bolig og i den sammenhæng kigger de på lønnen. Da jeg ikke har fuldtid, men deltidsarbejde, kender jeg en der arbejder i en virksomhed, som kan lave 3 måneders løn papir til mig, men siger så at jeg bliver nødt til at ... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
eksponentiel tid
ForumindlægEr der nogen der kan give et konkret eksempel på et lille program som har en eksponentiel tidskompleksitet? -
Opstil ligning.
ForumindlægJeg har en opgave, hvor der står; Jette skal købe vinduer, som koster 28kr. pr.kg. Opstil en ligning, som kan bruges til at beregne, hvor meget Jette kan få for 78kr.? Jeg har ingen forstand på at opstille ligninger, så håber en eller anden kan hjælpe med en simpel forklaring. -
Nspire- sandsynlighed
Forumindlæghej har brug for hjælp til denne opgave via nspire -
Relevant egenskab mangler! beråd mig
ForumindlægHej Har startet 1.g i HTX, det er jeg meget glad for, dog mangler jeg en relevant egenskab til at opnå gode karakter. Jeg har ét problem med at tale, når jeg taler så stammer jeg, kan man sige, jeg stammer ikke, men jeg har svært ved at udtale ord. Fx når læren vælger mig som ''højlæsere... -
Stofmængde
ForumindlægHåber kan hjælpe! Hvad er stofmængden af Al i 10 g Al2O3? Tak på forhånd -
Differentialligninger- Opstil en model (logisistisk differentialligning)
ForumindlægHej SP Jeg sidder her med en opgave, som jeg nogenlunde har en idé om, hvordan man løser, problemet er, at jeg tror, der nok mangler nogle information mht at finde variabelen a som indgår i modellen for en logistisk vækst. Hvis I ser i det vedhæftede billede, så får vi i princippet givet to punk... -
kemi afstemning
Forumindlægforstår ikke denne her -
Enhed på y-aksen: Aktivitet
ForumindlægHej På y-aksen har jeg "(10s)-1" som enhed men i praksis, hvordan gives dette? jeg har 5 henfald pr. 10 s (altså 5 henfald i løbet af 10 s) skal jeg skrive 5 10s-1 Eller er der en anden måde? Og jeg kan ikke omregne til Bq (det var ikke det vi skulle ifølge det jeg fik af vide af... -
Stofmængdeberegning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med fælgende opgave. Har lidt svært ved den -
Er ved at lære om binominalfordelingen
ForumindlægØvelse 1 Bestem sandsynligheden for at få a) 6 seksere i 30 kast b) 10 seksere i 30 kast c) 25 seksere i 30 kast. Generelt 1/6 sandsynlighed for at få en 6'er, og 5/6 sandsynlighed for at få en ikke-6'er a) (1/6)6*(5/6)24 b) (1/6)10*(5/6)20 c) (1/6)25*(5/6)5 Øvelse 3... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har en terning og skal slå en 6'er 2 gange i træk Sandsynligheden må derfor være (8,3 er i procent, ved ikke hvorfor jeg ikke kan lave procent tegn i fx) Men er det rigtigt ? -
min/km til km/t?
ForumindlægHej Jeg har den her opgave jeg ikke kan finde ud af at løse. Omregn 1:17 min/km til km/t? Jeg kunne rigtig gerne tænke mig at finde ud af en måde at regne den på og et svar på opgaven. Hilsen CrazyGirl1999 -
Problemregning, procentregning.
ForumindlægHej, jeg sidder virkelig og prøver på at løse en matematik-opgave, men har nu givet op.. Har siddet i snart en time sammen med min far, men vi kan ikke løse opgaven. Tænke at der måske var nogle herinde der kunne hjælpe? Opgaven lyder: (Isabella og Christian kan kun betale 700kr. om måneden i ... -
Atomer i u-238
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor mange atomer der er i prøven. Jeg ved dog ikke hvor stor prøven er, så jeg kan ikke få det til at gå op. Jeg ved at facit er 8,38 *10^19 -
Sandsynlighedsregning i et spil
ForumindlægEr i tvivl om følgende er rigtigt Hvis man står på det tredje felt i et spil, og der et spørgsmål på det sjette felt, det tiende felt og det trettende, dvs. man skal slå enten 3, 7 eller 10 med terningerne, for at lande på spørgsmål. Hvad er sandsynligheden for at lande på et spørgsmål i næste k... -
smeltning af is i sammensatte materialer
ForumindlægJeg har en auluminiums plade 130x240 7Kg på den ene side har jeg 2,5cm is på den anden side tilføres der 50W elektrisk varme. der er en omgivelsestemperatur på -33 grader C Hvor Lang tid tager det at smelte isen ? -
Koefficienter
ForumindlægIgen, noget der burde være meget enkelt, men jeg kan ikke forstå det, af en eller anden grund. CO (g) + Cl2(g) g COCl2 (g) hvad er koefficienterne? er det C = 1, O = 1, så 1:1 Cl2 = 2 COCl2 = 1:2 Eller har jeg misforstået det? -
Massen af olivenolie
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal regne massen ud af ekstrajomfruolivenolie? På forhånd tak
