Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18301 til 18320 af 119569
-
Reducér udtrykket
Forumindlæga) Reducér udtrykket a3 * a4 *a-1 b) Reducér udstrykket x7 (brøkstreg)__ x2 nogen der kan hjælpe mig? :) -
Komplementærhændelsen og Venn-diagram
ForumindlægHej Hvis man skulle tegne et Venn-diagram til den "komplementærehændelse af A/fælleshændelse/B", hvordan ville man gøre det? Jeg kan ikke skrive symbolerne direkte ind, håber I forstår det :) -
Lineær differentialligning
ForumindlægEr ax+b det samme som f(x)*y+g(x) -
Hvad gør jeg ???
ForumindlægHej alle :-) Hvad er vigtigst : at jeg får det gennesmsit der behøves for at læse psykologi på Århus universitet, eller opfylde de forskellige krav om Mat B og samf B ?? Jeg er pisse dårlig til mat, og vil derfor ikke opløfte det til B endnu.. Kan jeg ikke bare tage supplering kursus, i s... -
Bevis for toppunkt.
ForumindlægHvordan kommer jeg fra det første udsagn til det andet udsagn? Og til det tredje? Jeg kan ikke helt gemmenskue det.c - b^2/4a = (4ac - b^2)/4a = (-(b^2-4ac))/4a -
oldnoter
ForumindlægHej alle.Jeg står og skal op i old og vil derfor høre om der er nogle der har noter til:ØdipusOdyseenTheokrit: KyklopenTheokrit: Brud med KyniskaTheokrit: AdonisfestenHerodotPlaton i Frisch' udgave af forsvarstalenFra Elbecks Platon Platon: Faidros s. 24-35Der er sikkert andre der gerne vil h... -
Jeg er lige lidt i tvivl med to mat. opgaver
Forumindlæghej jeg har lige to matematik opgaver som jeg er lidt i tvivl. -
Fremskrivning med eksponentiel vækst
ForumindlægHej alle :-) Nogle der ved, hvad der menes med at skulle forklare fremskrivning med eksponentiel vækst? -
bevis for sinusrelation
ForumindlægBeviser man sinusrelationen med en spidsvinkel trekat og derfor bliver nødt til at tegne højden udenfor, forstår jeg ikke hvordan enhedscirklen bruges i den forbindelse???? -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau... -
Tagrender
ForumindlægHej SP Jeg håber i vil være søde at hjælpe mig med matematikken: Opgaven: Undersøg, hvordan matematikken kan hjælpe jer med at fremstille modeller af tagrender. I kan tage udgangspunkt i en plade, der er 160 mm bred og 3 meter lang. I kan fx. undersøge, hvilke mål tagrendernes sider skal... -
Potensregning
ForumindlægSidder med en opgave der omhandler en potentiel vækstfunktion, jeg har fundet funktionsforskriften for funktionen og mangler nu kun at regne nogle få ting ud. Det der volder mig problemer er dog en vel nok simple omregning/isolering af x, men jeg kan ikke huske hvordan, og en halv-febrilsk søgni... -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
Tysk stil - Drømme og tanker
ForumindlægHalløj!Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende oversættelse?På dansk: Drømme og tankerJeg ved endnu ikke hvad jeg præcis gerne vil, men jeg har mange drømme og tanker.Næste år skal jeg på T****** Efterskole. T****** Efterskole har fem hovedliniefag: skak, filosofi, fodbold, kuns... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
eks. på math opgaver?
ForumindlægHej, Jeg skal op til skriftlig matematik B imorgen... Hvad skal jeg egentlig kunne af matematik på B-niveau. Gerne med eksempler. -
Bevis hældningskoffetienten i en lineær funktion
ForumindlægHejsa er der nogle der kan forklare mig beviset for hældningskoffetienten i en lineær funktion er ikke skide god til matematik, så skal have skåret det ud pappå forhånd tak -
rettelse
ForumindlægLeder en der er expert i math! Vil gerne have 9 eller 10 eller 11 for denne opgave, da det er meget nødvendigt ! Så vil I matematikere hjælpe mig med selve rettelsen af denne opgave! Stilhæftet sætter jeg senere ind idag..! På forhånd mange tak ! -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk?
