Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18301 til 18320 af 38620
-
Kom nu please.!
ForumindlægTysk Heej jeg vil bare gerne have nogle til at skimme den for at se, om der evt. er nogle fejl - I må gerne rette fejlene, og fortælle mig hvad jeg har gjort galt. På forhånd tak! :) Auf diesem Bild sehen wir Harry, der gegenüber befindet sich im westlichen Teil der Mauer in Deutschland. Wir kö... -
rettelse af oversættelse plzz det Haster
Forumindlæghey er der nogen som vil rette miin tysk oversættelse??? 1). Påstod Rolf virklig, han havde glemt din fødselsdag? Behauptete Rolf wirklich, dass er deine geburtag vergessen hätte. 2). Hviskende fortalte hun, at hendes forældre ikke vidste noget om det. Flüsternd erzählte sie, dass ihre ... -
Handle med aktier
ForumindlægHvilket studie skal jeg læse, hvis jeg vil være dygtig til at handle med aktier, foretage tekniske analyser osv? Kurser, bøger, studier. anything -
George Orwell / 1984
ForumindlægKan man bruge romanen "1984" i historie, hvor man analysere og laver kildekritik ud fra bogen, da bogen handler om overvågning. Og så kan man perspektivere til i dag og sammenligne med hans teorier? Er det muligt? -
...TyskAflevering :(
ForumindlægHey.. please ret min oversættesle for mig! Plz plz plz.. jeg sucker til tysk.. I har 2 dage til det :)Dansk:Journalisten Gabriele G. skriver for den tyske avis ”taz”. Den første tid efter genforeningen kørte hun – sammen med en kollega og sine to hunde – rundt i det nye Tyskland. Hun ville skrive... -
Spørgsmål til oversættelse
ForumindlægSidder her og er ved at lave en oversættelse i tysk og kan ikke helt finde ud af en sætning. På tysk lyder den: Til gengæld klippede jeg et fint billede ud af en avis til forsiden og skrev emnet smukt nedenunder. Jeg har oversat den til: <span lang="DE-CH" style="font-size:10.... -
hjælp til synopsis
ForumindlægHej er ved at skrive en synopsis om filmen ikke uden min datter, men er gået lidt i stå og vil gerne have noget hjælp. hvad mangler jeg i de tre niveauer som har noget med samfundsfag og dansk at gøre. Ved godt at jeg mangler perspektivering og konklussion, forslag dertil må også gerne komme. Sy... -
AT synopsis - paradise Hotel
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive AT opgave om paradise hotel, og jeg har svært ved at finde et hovedspørgsmål samt et diskussions spørgsmål. Jeg skriver i Samf og Dansk, og skal derfor ind på nogle teorier, i samf. Nogle der har nogle ideer? Jeg har fundet hvad jeg vil redegøre for og analyser... -
Kan man lære i søvne????
Forumindlæghey.. Kan det passe at man via bånd kan lære noget mens man sover???? F.eks. hvis man vil lære et sprog, så hører man om natten, mens man sover et bånd med det specifikke sprog, og næste dag er man betydeligt bedre til sproget. Eller at man fik læst ens pensum op natten inden man skulle op, og nå... -
Ny Bruger.
ForumindlægHej.Jeg er ny bruger her inde på studieportalen. Det jeg egentlig vil spørge om er, om hvor lang tid der går hvis man foreksempel skal have rettet noget?Bare sådan cirka? -
Ordstilling
ForumindlægJeg er ret dårlig til det dér ordstilling - så jeg vil spørge om, om det her ser rigtigt ud? Ich mache das internet. Ich finde es ist fantastisch, weil man kommuniziert mit andere kann. -
1. og 2. verdenskrig
ForumindlægHvordan var den politiske situation i Europa 1938, her menes der forholdet mellem England, Frankrig, Tyskland og Sovjet. Hvilke midler brugte Hitler i kampen for sin politiks gennemførelse?og hvorfor førte nazisterne den politik overfor jøderne, som de gjorde?Håber der er nogen der har svar til d... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Erik Morsing
ForumindlægKOntakt mig så snart det er muligt for dig, kan ikke få fat på dig - har du modtaget e-mail osv.? -
24 eller 3 timers eksamen
ForumindlægPå STX er der to mulige prøveformer i historie. En prøve med 24 timers forberedelse, hvor man altså tager hjem med sin tekst om må bruge alle tænkelige hjælpemidler. Der er også en prøve med 3 timers forberedelse, hvor man må bruge alt, men ikke må kommunikere med omverdenen. Begge typer af ek... -
Hvorfor gik Hitler efter norden?
ForumindlægHejsa alle sammen jeg har kigget igennem alle de forskællige hjemme sidde jeg har fundet indtil vidre og kunne ikke finde noget om Hvorfor Hitler gik efter norden i anden verdenskrig? Tak! -
Hovedfag: Skal jeg bruge tekst?
ForumindlægHej medstuderende! I mit SR-projekt har jeg Engelsk som hovedfag og Samfundsfag som bifag. Mit problem går i al sin enkelhed ud på, at jeg ikke har nået at læse hele min engelske roman - Kernen af min opgave! hvilket jo i sig selv er super dumt. Dog er romanen blevet filmatiseret wuhu! og da d... -
Nord irland.
ForumindlægHej, jeg er en af de heldige der nu ahr 2 uger til at svede over min srp. Mit emne er konflikten i nord Irland - mellem protestanterne og katolikerne. Jeg skal redegøre for konflikten i perioden 1916-1968. Herefter skal jeg give en analyse samt fortolkning af Bernard Mac laverty's roman Cal ... -
Dansk/samf AT
ForumindlægHej. Jeg skriver om følgende: Samfundsfag: Ulrich Becks teori om risikosamfundet Dansk: Al Gores film "En ubekvem sandhed" Mit overordnet forudsigelse er: "Vi kommer til at leve i et samfund præget af risici og produceret usikkerhed." Hvilken empiri, teori og metoder har je... -
Redegørelse af spørgeskemaundersøgelse
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en redegørelse på baggrund af nogle spørgeskemaer, som jeg har uddelt omhandlende Euroen. Opgaven lyder: I skal redegøre kort for jeres resultater og efterfølgende analysere de svar, I har fået indsamlet. Derudover skal I gøre jer nogle metodiske overvejelser mht. jeres kva...
