Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 18341 til 18360 af 62610
-
ligning
Forumindlæghej alle håber i lige kan hjælpe mig med en ligning. 4x+18=6x og lige kan fortælle mig punkt for punkt for hvordan i gør. tusind tak : ) -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? -
Differentialligninger
ForumindlægHej. Jeg har utrolig store problemer med denne opgave. Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg har virkelig ingen idé om hvordan man løser den. Der er givet differentialligningen (x+2y) dy/dx = 12x-y En integralkurve går gennem punktet P(7,9). - Bestem ligningen for tangenten i P - Bestem derefter... -
BRUG FOR HJÆLP!!! KORTSPIL
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg har prøvet at løse i flere dage nu, og kan virkelig ikke komme frem til løsningen. Så tænkte at det her måske var stedet til det. OPGAVEN: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkortene og 109;erne, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. M... -
potensregneregel
ForumindlægNogke der ved hvordan man lægger de to tal sammen -uden hjælpemidler:8/3^3/2 +2/3 -
Parthenon
ForumindlægHej alle.Jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre hvis jeg trækker et billede af Parthenon til eksamen. Så hvad ville umiddelbart være mest oplagt at tage fat i.På forhånd tak. -
Ligning
ForumindlægHvad er udregningen på denne her: (a+3)i anden (ved altså ikke hvordan man skriver i anden på computeren) -
Isolere x uden hjælpemidler?
ForumindlægHej Sidder lige med en ligning, som skal isoleres uden hjælpemidler og kan simpelthen ikke se, hvordan det skal gøres. Nogle, der kan hjælpe? :) Ligningen kommer her: x^2+(3x)^2 = (x+3)^2 På forhånd tak. -
lineære sammenhæng hjælp haster
ForumindlægOpgaven ser sådan ud: En lineær sammenhæng, y1, går gennem punkterne (1,-3) og (5,9). Bestem en forskrift for sammenhængen, y1. En anden sammenhæng har ligningen y2 = 3√x , x ≥ 0 hvordan løser jeg den ? jeg har svært ved mat :( er der ikke nogen der er sød og hjælpe.. -
𝑓(𝑥)=110⋅𝑒^(-0,008x)+60*e^(0,008x)-161 Find længden mellem stolper i en kædelinjefunktion
Forumindlæg??(??)=110⋅??-0,008x+60*e0,008x-161 Jeg skal finde længden mellem to stolper hvor: x = m og højden af stolperne er 9m Jeg er helt og adeles i tvivl om hvad jeg skal gøre her Jeg har ingen anelse om hvorfor der dukker spørgsmålstegn op i setdet for det jeg har skrevet. Men opgaven kan ses på... -
skæring mellem linærf. og 2.poly.
ForumindlægEt hint til følgende opgave er meget velkommen: Grafen for den linære funktion f(x)=2x-b og grafen for andengradspolynomiet g(x)=x^2-6x-9 har netop et skæringspkt. Bestem tallet b og beregn skæringspkt. Normalt ville man jo sætte de to funktioner lig hinanden, men det kan man jo ikke gøre i det... -
Hjælp til graf i Excel
ForumindlægJeg har to funktioner, som skal indsættes i en graf: y= 482*x y= (379*x) + 175 Kan man lave et diagram/graf, der viser forskellen mellem dem? Jeg ved ikke, hvordan jeg laver det i Excel, eller om det kan lade sig gøre? Nogen, der kan hjælpe? Afleveres onsdag. -
kuglens ligning
ForumindlægHej jeg har en kugles ligning skal finde centrum, og radius, centrum finder jeg fint, men radius er mit problem, bliver i tvivl om hvor jeg skal trække tal og sætte tal til, se følgende opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-4_UD.pdf jeg har faktoriseret det: ... -
potenser
Forumindlæghej , hvorn regner man sådn et stykke ud (5+4)og en lille 4 op -
HJælp til planets banekurve!!!
ForumindlægAstronomer vurderer planets omløbstid til ca. 560 år, jeg har beregnet banekurvens halve storakse a til 1,016*10^10km. 2003UB313 bevæger sig i en forholdvist flad ellipseformet bane, der danner en vinkel på 44 grader med jordens ban. I øjeblikket befinder den sig i det område af banekurven, der e... -
Afsætning
ForumindlægHej.. Jeg søger ordentlige noter (dvs. noter til hele bogen - ikke det der kun er her på siden til de 3 første kap. men til hele pensum) til Afsætning - både B og A niveua??på forhånd tak.. -
Hvad betyder [ ]?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd -
fodboldenglen
ForumindlægHar desperat brug for nogle noter til fodboldenglen. Synes bogen er dødkedelig og har ikke fattet særlig meget af den. Det kunne være lækkert med nogle noter. I kan sende det til min mail [email protected]. -
monosakkarid
Forumindlægjeg sidder og kigger på mine noter fra timerne....jeg har skrevet i mine noter at et monosakkarid består af et molekyle, men der står står ikke hvilken slags molekyle det er..er der en der ved det?? -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHey Savner lidt nogle noter til skriftlig VØ i form af formler eller lignende. Har forsøgt at kigge de noter der er lagt ind, men det er mere til mundtlig. Tilfældigvis nogen, der har noget til skriftlig?
