Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18381 til 18400 af 156338
-
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Rette et par linjer??
ForumindlægIkke en oversættelse - men en fritekst Nach dem 2. Weltkrieg wurde ich in 4 Sektoren geteilt; ein britischer, ein französischer, ein amerikanischer und ein sowjetischer Sektor. Ostberlin wurde Hauptstadt in der DDR und Westberlin wurde eine Enklave. Damit war ich das Zentrum in dem Kalten Krieg. ... -
Doping
ForumindlægHej,\nKan du nævne nogle dopingmidler, som kunne være gode at skrive rapport om?\n\nMalfoy -
Analytisk geometri
ForumindlægHej,Jeg er i gang med en matematikopgave og er stødt ind i et problem:"I et koordinatsystem er en parabel bestemt ved ligningeny = x^2 - x + 9/4"Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt T:Bestemt til T((1/2) , 2)En linje t_1 er bestemt ved ligningen y = -4x. Bestem afstanden fra pu... -
diskriminant af reduceret 3. gradsligning
ForumindlægHej derude, jeg har problemer med at finde D af t^3 + pt + q = 0 Hvordan skal dette problem gribes an? -
hjælp til rettelse
ForumindlægEn dag sad Daph og ventede på sine veninder for at fortælle dem, at hun ikke kunne tage på ferie med dem til Grækenland, fordi hun skulle arbejde på et feriecenter for vanskelige børn. >>Hvorfor har du ikke sagt det?<< spurgte Manuella lidt overrasket. >>Det er, fordi jeg ikke v... -
??
ForumindlægHeej! Jeg ville lige spørge om, hvordan jeg kunne blive endnu bedre til matematik, da jeg kun får 7 i det?? -
løse ligningssystemet
ForumindlægHej er ved at løse et ligningssystem. Har dog følgende ligning nu: (3x+y)-(x+y)=14-2 Hvordan skal man løse den? -
Integralregning.. lille opg
Forumindlægbestemt integrale: fra x=2 til x=4 f(2/x+1) dx ?? -
eksamen hvad skal jeg sige
Forumindlæghej jeg har valgt og sige lidt om homeless(hjemmeløse) i engelsk eksamen Hvad skal jeg sige kan i ikke hjælpe mig -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
Kan jeg læse Jura i fremtiden?
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg er student her i næste uge (STX). Jeg har pt. et snit på 8,1 (ny skala) og mangler kun én eksamen, så den burde max svinge 0,1 +-. Men mit spørgsmål, er om jeg kan læse Jura i fremtiden? Jeg kan se at adgangskravet er 6.2 i Århus, 6.4 i København. Dvs. mit snit er klar... -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg har brug for nogle hints vedrørende den her opgave. Løs hvert af følgende ligningssystemer: 29x-47y=3 -47x+76y=5 Jeg er ikke 100% sikker på hvordan man løser den, er der nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan huske noget med en koefficient-regle, men ikke detaljerne. Tak... -
injektive funktioner
ForumindlægHej.. jeg sidder og skal til eksamen og er lidt i tvilv om noget: log(x) og 10^x er hinanden injektive funktioner ikke? ligesom e^x og Ln(x) når man tegner disse injektive funktioner som grafer kan man så sige noget om dem som bekræfter at de er hinandens modsætninger? er der ikke noget med... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
TI-89 eller TI-92
ForumindlægHejsaa... :D Har lige et spørgsmål. Jeg skal på gymnasiet næste år, og vi fik at vide, at vi skulle få skaffet os en texas ti-89 lommeregner. Jeg har en texas TI-92. Det er jo en nyere model, så jeg kan vel godt bruge den, ikk? Eller SKAL det præcis være en TI-89?? Håber der er nogen der ... -
Løs ligning med to potenser
ForumindlægJeg har ligningen 1000/pi = h2 + 4h(3/2)+4,5h Hvordan kommer jeg videre? -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Essay om frihed
ForumindlægHej! Jeg skal lave et essay om frihed. Nogen der har lavet noget lignende eller kender nogen gode artikler jeg kan læse. Vil gerne debattere med mig selv. Er vi overhovedet så frie som vi tror?
