Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18381 til 18400 af 56577
-
Forberedelse til biologieksamen 1.g
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :o)Jeg ville høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd omkring biologieksamenen i 1.g?Jeg skal op på onsdag, og jeg er lige blevet færdig med at læse hele pensum igennem.Hvad kan man mere gøre for at forberede sig til eksamenen end at læse pensumet?Med venlig hil... -
engelsk stil
Forumindlæghej. er der nogen der godt kunne være søde at kigge min engelsk stil igennem den er kun på 200 ord. skriv en kommentar hvis du kunne være intereseret. tak :-) -
Bærbar til Geo.mundtlig
ForumindlægHey.. skal op i geografi mundtligt imorgen.. Har skrevet en masse notater ned på bærbaren. nogle der ved om jegmå tage den med ind til forberedelse? eller skal jeg printe det ud? -
Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer. -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægHej. :) Nogle der kan hjælpe mig med at oversætte det her: Da hørte man ikke så meget om smadrede vinduer og ødelagte biler. -
Mediefags eksamen! hjælp!
Forumindlægjeg skal op til mediefag på mandag, er lidt usikker på hvordan det kommer til at forgå, nogen der har erfaring? jeg ved jeg trækker et klip fra en film/doku noget lgn. og ved også jeg skal fortælle om min egen film, mit eksamens projekt, men hvordan skal jeg fremlægge min egen film? ville det vær... -
Hvilket "mappesystem" bruger i?
ForumindlægHej, jeg er ved at være godt træt af mit gamle ringbind, med mine tusind ark i... Hvad bruger i til at holde styr på jeres ting? Noget der kan anbefales? -
Hvordan regnes denne brøk?
ForumindlægHej. Hvordan regnes denne?: 3(4-x)=(1+7x)/3 På forhånd tak :-) -
33% NaOH
ForumindlægHej alle! Hvis jeg har en 33% NaOH opløsning, hvordan omregner jeg det til, så jeg har koncentrationen i mol/l.. Det er virkeligt vigtigt det her, da jeg skal op til eksamen i morgen, og min hjerne er lige pludselig blevet blank! Tak på forhånd! Anders -
Bestem væksthastigheden
Forumindlæg"Bestem væksthastigheden for x=1,4 for funktionen med forskriften f(x)=103*1,2143x" Hjælp søges?? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Spørgsmål om overførsel af karekter
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g'ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
Danmark, mit fædreland - Rim?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde de forskellige slagsrim (f.eks. krydsrim, enderim osv.) i H.C Andersen's digt "Danmark, mit fædreland"? Det ville være en kæmpe hjæp, da jeg snart skal op i mundtlig dansk og har ret svært ved at finde disse rim! I Danmark er jeg født, de... -
Imperialisme........what!!
Forumindlæghejsa......er der nogen der kunne give mig en beskrivelse af hvad imperialismen helt konkret er???Kunne jeg være så heldig er der var nogen der havde noter til bogen Imperialismen 1870 - 1914 af Henrik Skovgaard??? Eller fortælle mig politikernes og oppositionens betydning for den europæiske impe... -
Sammentrækninger i tekster ?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil hvor jeg er blevet i tvivl om, om man må bruge sammentrækninger som wasn't, didn't osv. når det er i tekst og ikke tale. Er også lidt i tvivl om hvordan man skal skrive can't uden sammentrækning da mit skrive program mener at de... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Engelske sætninger?
ForumindlægEn der vil lige tjekke disse sætninger igennem for fejl ? 1. Your mom says, that you have to clean the room 2. I don’t want you to come tonight 3. He has to do it in that way, if he wants to solve the problem, said the father. 4. He is specialist, so he must know it 5. Do you want t... -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHejsa.Jeg skal til mundtlig eksamen her på tirsdag i Mat. på B niveau.Jeg er den 1. som skal op. Jeg har fået af vide at jeg så ikke får min karakter før der er 2/3 andre som er blevet eksamineret!Er der nogen som kan bekræfte eller afkræfte dette?
