Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 18401 til 18420 af 321608
-
parablers toppunkt
ForumindlægJeg har en opgave jeg har svært ved. jeg kender dog ligningen for at finde toppunktet(-b/2a, -d/4a), men kan bare ikke finde ud af at sætte tallene ind. Opg.a) y = 3x^2 - X + 7B) Y = X^2 - 9X + 20,25C) y= ½^2 + 5x -11D) y= 2x^2 - 8x + 3 -
Hjælp til færdighed!
ForumindlægHej, jeg har nogle opgaver som jeg ikke kan svaret på! 1. I lotto vindes en præmie på 480.000 kr. Præmien deles mellem to personer i forholdet 1:2. Hvor mange penge får den, der får mest? 2. Sæt kryds ved de to tal, der har en differens på 60. -
I have a dream
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen og har valgt at skrive om Martin Luther King Jr. smukke tale, ' I have a dream' nogen herinde der kan hjælpe mig med budskabet i teksten eller hvis i har skrevet om teksten før. tager imod alt hjælp takkkk på forhånd:* -
udfyld de tomme pladser
Forumindlægudfyld de tomme pladser i tabellen (markeret med spørgsmålstegn). Du kan skrive i tabellen nedenfor men husk at forklare udregningerne x ? 7 15 23 g(x) 6 12 24 ? jeg ved ikke, hvordan jeg finder tallene og dermed ved ikke hvordan mine udregninger skal være vil være me... -
rød eller blåforskydning
Forumindlægden røde linje i hydrogen spektret kan i et observatorium på jorden bestemmes til lampda=656,282 nm. i spektret fra stjernen vega observeres den samme linje med bølgelængden lampda=656,255nm. er der tale om en rød eller blåforskydning af lyset og med hvilken hastighed bevæger vega sig væk fra/imo... -
FRANCISCO FRANCO DIKTATOR
ForumindlægHvor kan man finde en tale fra Franco (diktatoren), hvor han bruger sine appelformer til at få sin mening igennem til alle borgerne? -
Hjælp - Haster!
ForumindlægHej.. Jeg kunne godt tænke mig at få oversat følgende: Mit liv, mine regler. Er der en der kan hjælpe mig? Tak for hjælpen.. -
Fotosyntese, mørkeproces??
ForumindlægEr der en der kan definere hvad der præcis sker under hhv. fotosyntesens lys- og mørkeprocesser? Jeg har nemlig svært ved at forstå sammenhængen. -
står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?
Forumindlægnogen der kan give nogle kilder til at svare på dette spørgsmål, eller evt. hjælpe på vej? -
Hvilken rolle spiller medierne i vores selvfortællinger?
ForumindlægHvilken rolle spiller medierne i vores selvfortællinger?Synes ikke jeg kan finde nogen om det på nettet -
Elimination
ForumindlægTil glæde for SP giver jeg hermed tilladelse til, at min bruger slettes.Vh. Simon -
Beskriv dig selv!
ForumindlægBeskriv dig selv med 3 ord! jeg vil især gerne se de hårde drenge denne gang, men helst ALLE! mathon, peter lind, Jerslev, Erik morsing and so on... -
Arealbestemmelse uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har fået ogaven at finde arealet, der afgrænses af denne funktion og Opgaven er uden hjælpemidler. Mit primære spørgsmål er, hvordan regner man med uden hjælpemidler? For Eulers tal er jo 2,718.... og det er jo ikke lige så nemt at regne med umiddelbart -
Samme resultat?
ForumindlægHej. Jeg har vedhæftet opgaven. Problemet er at, jeg skal kunne vise at multiplikation og subtraktion ikke giver det samme når man regner med brøk. men når jeg sætter forskellige tal får jeg altid det samme resultat? help me.. -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer: a= (5, 2) og b = (-3, 7) a) Tallet t beregnes, således at a+tb er vinkelret på b. b) Længden af b´s projektion på a beregnes. Hjælp? -
Jura - skriftlig eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg sad og tænkte lidt på sværhedsgraden mht. de skriftlige prøver på jura studiet. Hvor svært er det at bestå en prøve/eksamen? Og nu, hvor vi allerede er i gang, hvor svært er det, at toppe et fint 12 tal? På forhånd, tak. -
kombinationer
Forumindlægheej.. nogen der lige kan hjælpe? En telefonsvarer kræver indtastning af fire cifre ml. 0 og 9, hvis man vil aflytte indgåede beskeder fra en anden tlf. hvor mange forksellige kombinationer er der, hvis hvert ciffer må bruges flere gange? - 1x2x3x4x5x6x7x8x9 = 362880???? hvor stor er snadsynlig... -
Pligtetiekken og dødshjælp
Forumindlæghej jeg er et lille spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:-) Er det på nogen måde muligt, ud fra et pligtetisk synspunkt, at forsvarre aktiv/passiv dødshjælp. Ifølge det kategoriske imperativ vil det være umuligt at at gøre det til en almen gyldig lov at praktisere aktiv dødshjælp, fo... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Er Taylor her?
ForumindlægLigningen løses på en specielt simpel måde her. Er der tale om de såkaldte Taylor-rækker?
