Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18441 til 18460 af 21415
-
Kan man få 13??
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget..Hvis man har valgt 1-årigt A-niveau, og får 11 i 2.g og 13 i 3.g i den skriftlige prøve..Hvad vil ens endelige karakter så være? Runder de op til 13? -
valg af studieretning..Fys eller kemi
ForumindlægHey alle erfarneEfter den nye reform skal man efter den første halve år vælge hvilken studieretning man skal vælge.Jeg er lidt i tvivl og ønsker vejledning.På den gymnasie som jeg har søgt på, og er blevet optaget på er der mange muligheder.jeg ved ikke hvad det bedst kan betale sig1. mate A, Fys... -
Ækvivalenspunkt - titrering af ethansyre med natriumhydroxid
ForumindlægNår man titrerer ethansyre med natriumhydroxid, hvor ligger ækvivalenspunktet så rent teoretisk? Er der ikke et sted hvor man kan slå det op, så man kan få det teoretiske og dermed bedømme ens eget resultat derudfra? -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Tyske_Notater..? JA tak ...please hjælp...
ForumindlægJeg tænkte om nogen havde notater til disse: Fra bogen REISE TOD TRÄUME. 1) Arno Surminski: VOM RIO SAN JUAN. 2) Milena Moser: MEIN ZWEITER MORD. 3) Franz Hohler: INFORMATION. 4) Erich Fried: ZUKUNFT? (digt)dE HER ER IKKE FRA DEN FØLGENDE BOG:5) P. Bichsel: DER ERFINDER.6) W. Borchert: DAS BROT.7... -
Hjælp! SÅ HURTIGT SOM MULIGT! Skal til eksamen i overmorgen... (Fysik´/Kemi)- (Engelsk)
Forumindlæg-------------------------------------------------------------------------------- Hey! Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til -Vekselsrøm -Radioaktivitet -Kalk Også skal jeg op i engelsk d. 6/7:( Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. o... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
(spørgsmål)platon, homer, sofokles og herodot
ForumindlægJeg skøjter fuldstændig sindsygt rundt i de fire... Hvad kendetegner henholdsvis platon, homer, sofokles og herodot og hvad er deres forhold til guderne og skæbnen? -
Kritik på moitveret ansøgning, jur
ForumindlægHey. Jeg har arbejdet lidt med en motiveret ansøgning, men har aldrig lavet en før, og har ikke kunnet støve nogen op, som kender dem, så ville sætte super meget pris på det, hvis der er nogle herinde som ved noget om motiverede ansøgninger, og ikke blot almindelige ansøgninger :) Jeg vil ikk... -
Projektopgave 9 klasse 'Kvinderettighedder'
ForumindlægHej! Vi har projektopgave om 2 uger, er i gruppe med 2 andre. Vi ville spørge om , I kunne give nogle eksempler på kreativ produkt i fremlæggelsen ? Jeg tænkte på en tidslinje og aftenshow som en underholdning.... har I nogle ideer? - så er I velkommen til at svare'rre :) Også nogle id... -
En masse små fysikspørgsmål
ForumindlægUnder mine eksame læsning støder jeg på små ting der undre mig. Håber I kan hjælpe mig lidt med det.1.Er lysets fart i luft = lysets fart i vakuum. 2. En elektron er ikke en ladning. Men der er den sammenhæng at en elektron altid har den samme ladning?3.Kan vi kun styre/kontrollere på spændingen?... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
Nervøsitet der ødelægger eksamenfremlæggelsen - hjælp
ForumindlægHejJeg var oppe og skulle forsvare et 9 tal i bioA og endte med 7.Begrundelsen var, at fremlæggelsen havde været for ustruktureret og præet af meget nervøsitet - og derudover havde jeg flumret lidt med nogle begreber.Så karakteren var måske fair nok.Rapporten jeg skulle forsvaret havde jeg iøvrig... -
Er det kun mig som er træt af karaktere?
ForumindlægSå skete det igen, det blev eksamenstid og med et tryllesalg er alle straks mere liderlige end damen i huston 500... Eksamen gør efter min mening det grimme ved folk, jalouxi og misundelse kravler frem fra den sten hvorunder de har gemt sig siden årskarakterene og begynder ellers at hærge igen...... -
Spansk eller Fransk?
ForumindlægHej vil lige hører jeres mening om hvad i synes er nemmest/lettest spansk eller fransk??? -
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal... -
Hvordan få 8 i old?
ForumindlægHar ikke været super aktiv året igennem og er ret nervøs for denne sidste eksamen - nogle gode råd? Læser og læser men er ikke sikker på jeg fanger alt det vigtige. -
Hjælp til kreativprodukt
ForumindlægHej, Vi har projektopgave i denne periode. Vi har om seksuelt misbrugte børn, og vores problemformulering er: Hvorfor vælger seksmisbrugeren at misbruge børn og hvilke konsekvenser har det for de misbrugte? Hvad kan vi gøre i fremtiden for at forhindre seksuelt misbrug? Vi tænkte på, om no...
