Søgning på: matematik FP10. Resultater: 18461 til 18480 af 31486
-
FSA Cirkus :D
ForumindlægHej. Er der nogen der har lavet FSA eksamesæt om cirkus i matematik? Jeg er igang med at rette det, og ved simpelthen ikke hvad der er fejl ved det! Er der nogen der kan sende mig svarene og udregningerne? Vil bilve glad :) Tak.. -
hjælp til diameter
ForumindlægKan ikke finde ud af en opgave i matematik HELP MEE!! Opgaven lyder: Et rundt bord har en diameter 2,3 m. Hvor mange kan der sidde rundt om bordet når der skal være mindst 80 cm til hver? hvor stor skal bordet være hvis der skal være plads til 12 personer? -
Gode råd til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
Råd
ForumindlægHej jeg er en 8. klasses elev der gerne vil have svar på hvordan man kan blive bedre til at skrive tekster nogen der har gode råd? Er der også nogen der ved, hvordan man kan blive bedre til problemformulering i matematik vedrørende at forstå konteksten? Tak på forhånd -
En cirkel går gennem punktet..
ForumindlægHej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P. -
Ligninger
ForumindlægJeg laver en opgave i matematik, og jeg kan ikke finde ud af det. Sådan lyder opgaven: Opstil en ligning, så du kan udregne, hvor høj en juicekarton skal være, når den skal rumme en liter. Kartonen har en grundflade på 9 cm gange 5 cm. Håber nogle kan hjælpe -
Isoler G i ligningen: 5 = G(1 + r)^p
ForumindlægHejsa. Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal isolere G i ligningen 5 = G(1 +r)^p Jeg kan simpelthen ikke lige greje hvordan jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Inspiration farvestoffer SRP
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive min SRP i Matematik A og Kemi A om lineær algebra (matrix) og farvestoffer, og savner lidt inspiration til opgavens opbyggelse med videre. Er der nogen, der har skrevet en SRP i et lignende emne tidligere og har lyst til at dele ud af den? -
HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?
ForumindlægHej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund. -
Sproglig.
ForumindlægHej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen? -
Areal af fuglevinger
ForumindlægHar den her halv forvirrende opgave for i matematik. Jeg skal finde arealet af nogle fuglevinger. (Kig på billedet under) Der står der er 2,2 meter fra vingespids til vingespids. Og tegnene er 0,5 centimeter. Hvordan gør jeg? -
Sinus og cosinus
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg har problemer med nogen af spørgsmålene. I opgave 3 har jeg kun problemer med spørgsmål d. Hvis der er nogen, som kan hjælpe med at forklare, ville jeg være meget taknemlig. Hav en god aften. :) -
Bevis for rumfang af pyramide?
ForumindlægHey Jeg skal skrive SRP i ægyptisk matematik, og skal derfor sammenligne ægypternes måde af beregne rumfaget af en pyramide med "vores" måde. Derfor vil jeg spørge om I kender til et "svært" moderne bevis for rumfang af pyramide? :) -
ln og log
ForumindlægKan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer. -
Målene på kvisten
ForumindlægHej vi har en matematik opgave målene på kvisten g =468 cm, h =225,i=158,6 cm Udheng på kvisten er 30 cm.Vi skal beregne side højden k.Hvordan vi løser den opgave .Vi kan ikke lave den alene -
Reducer ligning
ForumindlægJeg stinker til ligninger, så er der et sødt matematik geni der vil hjælpe mig ? Reducer følgende udtryk mest muligt: −s2 + u(2s + 3) + u2 .. i behøver ikke lave det hele, bare hjælpe mig på vej. Vil meget gerne lære det. Tek :) -
HJÆLP til SIR-model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del? -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina. -
Andengradsligning
ForumindlægMit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0
