Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18481 til 18500 af 106471
-
Fysik/kemi eksamen.. Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej ! :D.. Jeg skal op til eksamen i morgen i Fysik/Kemi (9. klasse), og jeg føler mig ret usikker, selvom jeg - tror - jeg ved det jeg skal vide :D .. Mine emner er få: Syrer / Baser. Elektromagnetisme. Radioaktivitet og stråling. Jeg søger lige nu lidt hjælp til syrer og baser, da jeg ikke ve... -
sværgede islam
Forumindlæghej jeg har et spørgesmål med hensyn til islam. jeg kom til at lyve og og sværge på min forældre at jeg taler sandt, men løgn var det. hvad sker der så nu, kan det meget muligt ske dem noget slemt eller mig -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
fem faktormodellen!
ForumindlægHvad betyder det? -
Opgaver
ForumindlægHej kan du nogle af hjælpe mig med den første opgave. Jeg har aldrig lavet sådan en opgave før og har hellere ikke haft undervisning i det før, men jeg vil gerne forbedrede mig inden uddannelse starter vil i gerne hjælpe? -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n... -
Komplekse tal - løsning for z
ForumindlægHej. Jeg sidder og kan VIRKELIG ikke hitte ud af følgende: Løsfor z følgende ligning: z+6+5=-iz+7+3 -
POLITI NOGEN TRUER MIG, HAR BRUG FOR HJÆLP! ANG. LOVE OG REGLER
ForumindlægHej Jeg ved at dette ikke har noget med lektier at gøre, men det haster virkeligt. Jeg er virkelig bange og jeg ryster. Jeg er en muslimsk pige, som har været sammen med en i et forhold 4 år. Personen har ændret adfærd, og truer mig nu med at sende mine billeder til min mor. Jeg siger det direkt... -
Nogle som vil hjælpe med at rette mit tysk?
ForumindlægMein Sommer auf Rhodos In den Sommerferien nahm meine Familie und ich nach Griechenland auf Rhodos. Ef was sehr warm, sweiundvierzig Grad jeder tag, so es war meistens nur ein Badeurlaub. We waren auf Rhodos in ein Woche. Nogle som vil hjælpe med at rette dette lille stykker tekst?... -
er dette svar ens med facit?
Forumindlægjeg vedhæfter spørgsmålet. det er under emnet roterende bevægelse. for at løse opgaven a) bruger jeg w = w0 + a t w er slut hastighed, w0 er starthastighed. hvor jeg isolerer accelerationen. jeg tror det vil være smartest at regne enheden om fra rpm til rad/s, da det er det vi har ... -
hjælp til nogle opgaver og rettelse af nogel opgaver (organisk kemi)
ForumindlægHej har brug for hjælp til nogle opgaver hvor jeg slet ikke ved hvordan jeg skal starte og rettelse af nogle opgaver som jeg bare vil bekræfte om jeg har lavet opgaverne rigtigt. Jeg har vedhæftet en fil på forhånd tak -
Bestem forskrift for andengradspolynomiet ud fra 3 punkter
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra 3 givne punkter bestemme forskriften for andengradpolynomiet og jeg er blevet rigtig forvirret efterhånden... Jeg har googlet lidt og prøvet en masse, men jeg kommer ikke frem til noget bruggbart overhovedet, er der nogle der kan hjælpe? Opgaven lyder således: En parabel... -
Beregning af hastighed af cyklist på bakke, ved friktion- og luftmodstand.
ForumindlægHej, Jeg har følgende problemstilling der desværre volder mig problemmer. I vindstille vejr kører en cyklist i frihjul ned ad en retlinet bakke med konstant længdegradient. Vi gør følgende antagelser: Bakkens længde er L = 300 m Strækningens længdegradient er it = -45 ‰ Cyklistens b... -
Beregning af mekanisk energi i en tidsperiode
ForumindlægHej alle. Jeg har et lille problem her. Jeg skal beregne mængden af energi en mand har brugt på at løfte en genstand på 10kg fra jordhøjde (0cm) og op til 100cm højde. Han skal bære genstanden med en fart på 1,2 m/s og skal være 3 sekunder om det. Hvordan gør man? Man skal jo beregne den poten... -
Matrix
ForumindlægGivet en matrix: 1 h 4 3 6 8 Bestem den værdi (værdierne) af h, så matrixen er total matrixen af et konsistent lineært system. Jeg mangler en fremgangsmåde. -
reaktantoverskud
Forumindlæg4. Ammoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen. I en beholder blandes 28 g N2(g) med 8 g H2(g). Reaktionen forløber hurtigt med en katalysator: N2 (g) + 3 H2 (g) ? 2 NH3 (g) a. En af reaktanterne er i overskud. Hvilken? og hvor stor er massen af den?? -
Film analyse mode
ForumindlægHvis der er nogle af jer derude der sidder med en analyse model, til film, vil jeg meget gerne have den, det haster ;) tak på forhånd -
Dansk eksame i dag på HHX
ForumindlægVille høre hvad andre hhxer valgte for en opgave og hvor meget de fik skrevet ? Hvad sys i om indholdet af opgavehæftet ? Jeg Valgte selv den med Suzanne Brøgger ! Og skrev knap 7 sider ! Havde håbet på et Essay, men dette var også okay da det næsten var det samme. havde også overvejet den med ko... -
Beregning af kræft vektore
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave som omhandler vektore, og jeg kan bare ikke komme i gang med det. Her er opgaverne: http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-opgave.html Og en vejledning til opgave 1c http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-vejledning.html Den opgave som jeg har problemer med er 1c, ha... -
Jura
ForumindlægHej. Jeg vil først forsøge kort at beskrive mig selv og bagefter stille mit/ne spørgsmål. Jeg er en fyr sidst i 20'erne, der er startet på jurauddannelsen. Uden at komme nærmere ind på hvorfor, vil jeg beskrive mig selv som en introvert person, der er ikke er særlig stærk, når det kommer til...
