Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18521 til 18540 af 43092
-
Studietur
ForumindlægJa, så nærmer tiden sig, hvor vi skal på studietur, men hvorhen? Jeg har fået til opgave at planlægge vores tur her i 2.g, som allerede er i uge 40. Derfor søger jeg gode ideer. For med mindre end to måneder til afgang, et budget på max 3100 kr. pr. næse inc. ALT og klassens ønske om ikke at komm... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
hvad er budskabet i bogen "jeppe på bjerget" ?
Forumindlæg -
hvordan bliver man advokat?
ForumindlægHej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ? -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig engelsk eksamen her om en uge, men jeg ved bare ikke hvilke emne jeg skal vælge? Hvis nogen af jer kunne komme med et par forslag vil det være rigtig fedt!!! Overordnet emner er: 1. The history of the engelsk speaking countries 2, Life in Canada PLEASE PLEASE VÆR SØD A... -
Kim Fupz Aakesons forfatterskab.
ForumindlægJeg har idag trukket emner til min FSA eksamen i dansk, og jeg trak selvfølgelig Kim Fupz forfatterskab (den som jeg frygtede lidt, da den er svær at imponere med). Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i ville analyse og ikke mindst lægge vægt på. Min pensum liste er som følger: "jomfruen&q... -
Artikel: Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? HASTER
ForumindlægHej Alle! Jeg har igang med SRP og mangler kilder, omkring betydning for Storbritannien at enigma blev brudt: bla denne artikel: Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole. -
George Orwell / 1984
ForumindlægKan man bruge romanen "1984" i historie, hvor man analysere og laver kildekritik ud fra bogen, da bogen handler om overvågning. Og så kan man perspektivere til i dag og sammenligne med hans teorier? Er det muligt? -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
at være dansk?!
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave som skal handle om danskhed. ville gerne havde lidt hjælp til "hvad det vil sige at være dansk?" og hvad det gør en til dansker?! ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe lidt (: -
Er jeg den eneste som ikke gider at læse mere??!
ForumindlægHejJeg føler bare at jeg IKKE gider at læse mere. Ærlig talt, jeg er endt i en tilstand hvor jeg bare har lyst til at sidde og tude, fordi jeg ikke orker det mere. Jeg bliver student her på tirsdag efter en religionseksamen, men jeg gider bare ikke læse mere... total lort! Jeg ved heller ikke hvo... -
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
Forskere mod tro?
ForumindlægHey allesammen. Hvad er Jeres holdning til, Forskere som er mod troen? Kom lige forbi denne artikel >http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328936 hvad er Jeres holdning til det der bliver skrevet? Og hvad mener I? -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
Studievejledning: Eng B
ForumindlægVi fik at vide, at Engelsk B kører over tre år? Kan det passe? Vi har ellers fået at vide, at B-niveau kun rækker over to år.Er det også sådan for andre fag? -
Hvad er galt med sætningen?
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver en engelsk opgave, og er stødt på denne sætning, som word markerer som gramatisk forkert. Jeg kan bare ikke finde fejlen, håber at I kan hjælpe! :) "I like them both but in two different ways" -
International virksomhedskommunikation
ForumindlægHej, er der nogen herinde som læser international virksomhedskommunikation i engelsk enten på AU eller AUU, som kan fortæller mig om studiet? Jeg synes det lyder rigtig spændene. Men er bekymret for om der er gode job muligheder efter endt uddannelse, da det jo er en humanistisk uddannelse.
