Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18561 til 18580 af 59860
  • hjælp til reaktionsordenen !!!!! haster

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg har en reaktion, der ser ud på følgende måde: 5Br- + BrO3- + 6H+ --> 3Br2 + 3H2O og jeg skal finde ud af hvilken reaktionsorden det er. Hvordan gør jeg det? Har fundet ud af at reaktionsordenen er stoffets eksponent i hastighedsligningen, men hvordan finder jeg eksponenten og hvil...
  • Stadionære punkt

    Forumindlæg
    Hej, i denne opgave - b, har jeg udreget mig frem til 5 stadionære punkter. Dog forestår jeg ikke talene i og med mit cas-værktøj siger x=RootOf(_Z^2 - 2)???
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg sidder her med en opgave hvor jeg skal integrerer med håndkraft og jeg kan simpelthen ikke få den på. Resultatet skal give et helt andet tal end det jeg får, så jeg håber i vil hjælpe mig lidt med at finde fejlen :) Opgaven er vedhæftet :)
  • omregning, i specifikke opgaver

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder her med to opgaver, hvori der skal omregnes nogle tal. 3 m3 vand, hvor mange L er det, og hvordan regner jeg mig frem til det? hvordan regner jeg 0,35 m3 om til cm3 ? Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Koblede diff ligninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder med to diff ligninger: x1= 2X1 + 8X2 x2= X1 - 5X2 Jeg skal forklare hvorledes jeg kan se at der tale om to koblede differentialligninger? Hvordan kan jeg det??
  • Artikel genre........... help

    Forumindlæg
    Hej,Jeq har en artikel omhandlende om G. Bush, som ikke kan holde hvad han lover og bare taler.Artiklen er smule ironisk, da han kritiseres.Hvilken genre kan det være, please hjælp! KnusFrk. Johanson
  • Identitetspermutation

    Forumindlæg
    Jeg har en permutation p = (4,3,5,1,2,6) af A = {1,2,3,4,5,6} og skal finde det mindst mulige naturlige tal n, så pn = 1A . Jeg synes ikke jeg på nogen måde kan få identitetspermutationen frem. Er der nogen, der kan hjælpe mig?
  • Vektor

    Forumindlæg
    Jeg har disse to spørgsmål, er der nogen der kan hjælpe mig med det angående jeg skriver SSO på HF, det retter sig mere til mat a stof. de er vedhæftet her med så kan man se tallene og sådan rigtigt. MVH cecilie :)
  • 3. Kobber kan reagere med svovl under dannelse af enten kobber(I)sulfid eller kobber(II)sulfid.

    Forumindlæg
    Kobber kan reagere med svovl under dannelse af enten kobber(I)sulfid eller kobber(II)sulfid. Opskriv og afstem de mullige de to mullige reaktionskemaer Er der nogen der kan hjælpe forstår ikke hvilke reaktionskeamer der er tale om?
  • Identitetspermutation

    Forumindlæg
    Jeg har en permutation p = (4,3,5,1,2,6) af A = {1,2,3,4,5,6} og skal finde det mindst mulige naturlige tal n, så pn = 1A . Jeg synes ikke jeg på nogen måde kan få identitetspermutationen frem. Er der nogen, der kan hjælpe mig?
  • Reducér

    Forumindlæg
    Opgaven lyder således: Reducér udtrykket: ( 2a + b ) ( 3b + 2a ) - 3a2 (det der 2 er opløftet til stjernens * plads.. så tallet 2 er lille på papiret.... 3a*) Beregn værdien af det reducerede udtryk for b = 25 og a = 8
  • Gennemsnitstemperaturen

    Forumindlæg
    Hej....... Et døgnns grddage-tal beregnes som det, døgnest gennemsnittempreatur er mindre end 17 grader. Et døgn, hvor gennemsnitstemperaturen er 10 grader, vil altså give 7 graddage. Hvad er gennemsnitstemperaturen i september. (Graddage) September..........136 Håber i kan hjælpe? Tak på f...
  • Ekspotentiel udvikling.

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en opgave, som jeg ikke helt forstår.. Den lyder sådan her: En funktion f med regneforskrift f(x)= b*ax er bestemt ved f(2) = 81 og f(6) = 1. Beregn tallene a og b. Hvordan gør jeg det?
  • Andengradfuntion, rødder?

    Forumindlæg
    Jeg har en andengradsfunktion, som jeg skal finde rødderne på. f(x)=0,25^2-x-3 Jeg har fået x=*kvadratrod*3/0,5 Eller 1,73/0,5 Men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre for at få det i hele tal(brøk)?
  • Skitsér en mulig graf for f - andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Der oplyses at f(-1)=0 og f(5)=0 og at a er et negativt tal Der er jo to x'er i et andengradspolynomium, skal jeg så antage at -1 står for det ene x og 5 for det andet?
  • funktioner hjælp..

    Forumindlæg
    To funktioner er givet ved f(x) 1/2x-3 og g(x) = ax + 1 Bestem tallet a, således at uligheden f(x) < g(x) har løsningsmængden ] -∞ ; -2 ] Nogle der kan hjælpe?
  • Regresionsanalyse

    Forumindlæg
    Godmorgen, jeg har problemer med en en opgave hvori der skal anvendes regresionsanalyse: Opgave 7 I tabellen er angivet antallet af svært overvægtige voksne danskere over 16 år for perioden 1987-2005. Antal år efter: 1987, 0, 7, 13, 18 Antal svært overvægtige: 252036, 343759, 407931, 473526 Ud...
  • SRP - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe ang. min SRP om cubakrisen og spilteori Jeg er i starten af processen, og overvejer : hvor mange aktører indgår i de spilteoretiske overvejelser? Er der kun tale om sovjektunionne og usa, eller kunne cuba også kunne tænkes som en relevant aktør i de spilteoretisk metode...
  • Hvad kaldes stoffet?

    Forumindlæg
    Hej, jeg står med en reaktion som giver følgende stof: CH2OH (O) — CHO + CHOH CH2OH Nogle som ved, hvad stoffet kaldes? Enten ved kemisk navngivning eller ved daglig tale? :) (O) står for en phenylgruppe!
  • Søger hjælpsom tysktalende person

    Forumindlæg
    Hej. Mangler en der er rimelig god til tysk tal at hjælpe med a rette 23 linjer igennem. jeg har været udenlands i et år nu, og har derfor mistet en del af mit tyske. plz. tak på forhånd.