Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18601 til 18620 af 32822
  • Language

    Forumindlæg
    Hej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus
  • √2∙x^2- √2∙x-√8=0

    Forumindlæg
    Hej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne?
  • regne tal til procent

    Forumindlæg
    I dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd
  • Nulpunkt

    Forumindlæg
    jeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6)
  • Finansiel regning

    Forumindlæg
    Hvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar?
  • tal med udråbstegn

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder?
  • Krav til fagkombination.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ...
  • Reel vs. kompleks

    Forumindlæg
    Okay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:...
  • Integralregning.

    Forumindlæg
    Hvordan løser int e^-xcosx?
  • Bestem forskrift, heelp plzzz.

    Forumindlæg
    Det en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift...
  • Sandsynlighedsregning haster!!!

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp til en opgave som lyder.. I en pilotundersøgelse fandt man denee sammenhæng hos en gruppe mennesker _________________________________________________ Ordblind ikke ordblind i alt _______________________________________________ Ven...
  • Impedans i en kondensator

    Forumindlæg
    Jeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak.
  • vektorregning

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak!
  • Primtal

    Forumindlæg
    Kan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak)
  • hvilken retting til Læge uddannelsen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det?
  • hjælp til ideer, om mit emne

    Forumindlæg
    Hej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o)
  • haster !! opg til afl

    Forumindlæg
    jeg har denne her opg, og er gået i stå: a)bestem til differentialligningen dy/dx+3y=20 den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,4) jeg har isoleret dy/dx dy/dx=20-3y skal man så bare indsætte punkterne her eller senere?
  • X=?

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej:) Er der nogen der kan forklare mig helt præcist hvad en potensfunktion er?:)
  • monotonilinje

    Forumindlæg
    nu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus?