Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 18621 til 18640 af 142867
-
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el... -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Den nye reform
ForumindlægHvad mener i om den nye reform? -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
FY/KE/GEO/BIO på B
ForumindlægDet er et krav i den nye reform, at man skal tage et af fagene fysik, kemi, naturgeografi eller biologi på mindst B-niveau. Da min studieretning er samfundfaglig (samf A, mat B, EØ C), skal jeg beslutte mig for en af de fire naturvidenskabelige fag her til jul (altså efter grundforløbet). Jeg er ... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Menneskerettigheder - hvilke artikler skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal udvælge 5 af de i alt 3 artikler der blev nedskrevet i FN's verdenserklæring om menneskerettigheder i 1948 og argumentere for hvorfor jeg har valgt dem, men jeg ved bare ikke hvilke jeg skal vælge.. Eller hvordan jeg skal argumentere?? Hjææælp !! Her kan de 3 artikler ses hvis ... -
Latin A, Græsk A og Fransk A/Engelsk A
ForumindlægHej med jer,jeg begynder på stx til næste år og overvejer at tage den studieretning, der hedder Latin A, Græsk A og Tysk fort. A/Fransk fort. A/Engelsk A.Jeg vælger så fransk eller engelsk, jeg er ikke helt sikker på, hvilket fag der bliver endnu.Derfor vil jeg gerne vide, om der er nogen herinde... -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Mat A
ForumindlægHejer der nogen som kan løse nedestående problemstillingVi får oplyst a= 1b= 2Lav en forskriftfor f(x)= ax+bDet ville virkelig hjælpe mig hvis i kan finde den rigtige forskrift? -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
Det glade vanvid: Pris på udstyr!
ForumindlægJeg har i dag modtaget brev fra mit kommende gymnasium om, at jeg er optaget.Jeg læste med stor interesse og glæde alle de papirer og foldere, der var vedlagt, indtil mine øjne faldt over en oplysning, som jeg synes, lyder helt fra forstanden:Da jeg skal have matematik på mindst b-niveau, er jeg ... -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
Dumpet matematik B, men skal kun bruge C
ForumindlægHej. Jeg går på andet år på HF. Jeg er dumpet matematik B, men for at komme ind på den uddannelse jeg vil, skal jeg have matematik C kun. Har jeg så bestået C? På HF får man jo ikke årskarakter? Men har hørt at man kan snakke med rektor, og få et prøvebevis for at man har bestået Matematik C... -
Tysk / Spansk !
ForumindlægHeeej folkens, i skal lige hjælpe mig ! .. Jeg har haft Tysk i folkeskolen, men ved ikke om jeg skal fortsætte med det på Gymnasiet, eller vælge Spansk.. :S ? Jeg synes tysk grammatik er ret svært, alt det med die das, osv... Men nogen som har valgt spansk, efter de har haft tyssk ? hvad er nemm... -
Hvor mange fag kan man have samtidig
ForumindlægEr dette holdbart? Jeg har en fornemmelse på, at min første prioritet er meget svær at opnå. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende: 1: Fortælle vejlederne at jeg vil forflyttes til min første prioritet når det er muligt. - Hvis der ikke er nogen som springer fra studiet og på denn...
