Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18621 til 18640 af 110438
-
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægKan ikke finde b? y = b * ax 120 = b * a11 10 = b * a22 120/10 = b * a11 / b * a22 12 = a-11 -11 rod af 12 = a Hvordan finder jeg så b? -
rumgeometri
Forumindlæghvad er forskellen mellem en parameterfremstilling for en linie gennem punkterne A og B og en parameterfremstilling for liniestykket AB -
idræt på c-niveua - årsprøver eller eksamen?
ForumindlægKan man risikere at komme til årsprøve eller eksamen i idræt på obligatorisk (c) niveau? ved nemlig, at man kan på b-niveua... -
hældningskoefficient
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående en lille opgave. Jeg skal bestemme en ligning for L . Jeg ved, at det ene punkt er A(12,0) og hældningskoefficienten er 0,5. Jeg er ikke sikker men jeg har gjort sådan: y=0,5x-b 12=0,5*0+b=0,5+b 12-0,5=b b=11,5 Dermed har jeg fået ligningen til at blive L=0,5x+11,5 -
B-3A
ForumindlægNår a = -2 og b = 4, er b-3a= Håber at nogle kan svare på dette spørgsmål Tak på forhånd -
to ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg har to ligninger jeg skal sætte lig med hinanden. 800=a*50 og 1.000=b*60+100 nogen der kan hjælpe mig? -
Trigonometri: Hvorfor er højden c = ab/c
ForumindlægHvorfor er hc = a*b/c. Hvorhenne kan jeg finde den formel, og kan det begrundes? -
Reducér
ForumindlægJeg skal reducerer følgende (4a^2 - 4ab + b^2) / (4a - 2b)... Men, er det overhovedet muligt? -
sinus- og consinusrelationerne
Forumindlæghttp://i32.tinypic.com/14c8xvr.jpg Jeg har regnet b til at være 6,26.. men jeg forstår ikke rigtig den sidste del, er der nogen der kan hjælpe? -
toppunktskoordinater
ForumindlægJeg skal bestemme konstanterne b og c, så (3,5) er toppunktskoordinaterne for grafen for f(x) = -x2 + bx + c ??? -
Sinusrelation. hvordan får jeg c til at stå alene
ForumindlægHej, et simpelt spørgsmål Skal få c til at stå alene i følgende formel Sin(B)/b=Sin(C)/c har prøvet at lave den om således: c=Sin(C)*Sin(B)/b, men får altid tal der starter med 0 komma et eller andet, og det giver ik mening. Gør jeg det rigtigt? eller er der en anden måde man isolerere c på? ... -
reducer udtrykket
ForumindlægHvordan reduceres (a-b)(a+b)-2a2+b2 -
Ln til numerisk værdi?
ForumindlægJeg sidder og har problemer med at komme frem til den rigtige værdi i en ligning! Ligningen lyder: ln|(y-a)/(y-b)| = KVAD(D)*(x+c) Hvis jeg tager funktionen i e^x vil jeg mene at det giver: |(y-a)/(y-b)| = e^KVAD(D)*(x+c) Men ifølge min lærebog, så burde jeg komme fra til: |(y-a)/(y-b)| = e^... -
Hvordan er undervisningen på STX
ForumindlægHej! Hvordan forgår undervisningen på STX? Altså, i folkeskolen så kan en lærer en vælge en og sige "Ja, Jonas, hvad er 27x4" ? Er det også sådan på gymnasiet? Er det mere: "Følg med, og notere, hvad læreen siger" ? Tak -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Tennisserv
Forumindlæg*fysik* har en tennisbane hvor en bold bliver skudt afsted 2,40 m over jorden og 12 m fra nettet. Bolden har en nedadrettet hældning på 3°. Kanten på nettet befinder sig 0,92 m. over jorden. Jeg skal finde ud af om bolden kommer over nettet. En der har et hint ?PS: I a'eren fandt jeg ud af at... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:... -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHejsa, er ved skrive SSO i fysik, hvor jeg bl.a. skal redegøre og forklare keplers 3 love. NU er jeg kommet til den 3. lov, og synes at den er lidt svær at forstå....\n\nNogen der kan hjælpe mig,\n\ntak
