Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18621 til 18640 af 22746
-
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog -
Heisenberg
ForumindlægHar nogen af jer set "Copenhagen". Den om Heisenberg og Borh's møde i københavn? Jeg er lidt i tvivl om hvad Heisenberg gjorde for Hitler under 2.verdenskrig. -
Beregning af isotonisk opløsning.
ForumindlægLægen anlægger et drop og beder dig hente 1 liter isotonisk glukose. Da du skal hente infusionsvæsken ser du på etiketten, at der står at den indeholder 50mg/ml, du bliver du i tvivl om det er en rigtige opløsning? Jeg er ved at foreberede til eksame imorgen er groet fast ved dette spørgs... -
Eksistentielt tema
ForumindlægHej. Hvad er det eksistentielt tema helt præcist ? På forhånd tak. -
differention af bevægelses-ligning
Forumindlæghej. jeg skal vise at: at accelerationen i det skrå kast er rettet nedad med størrelsen g (tyngdeaccelerationen). såvidt som jeg så har fostået, så skal jeg differentiere denne 2 gange: y=-0,5*g*t^2+v0*sin(vinkel)*t hvis jeg er forkert på den, så vil jeg gerne hører hvad jeg ellers skal.. og ... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Skrifttype til SRP
ForumindlægEr der nogen der ved, om det er i orden at bruge skrifttypen 'Arial Narrow'? Jeg har brugt den, og den får lige min opgave til at fylde 2 sider mindre, så den holder sig inden for grænsen på 20 sider. Jeg er dog meget bekymret for, om det er okay. -
Kvantefysik ???
ForumindlægHvad faen er kvantefysik?? Skal skrive en formidlingsopgave til det og fatter hat!! ved ikke rigitgt hvordan jeg skal starte, en venlig sjæl der kunne hælpe? Min artikel skal inholde nogle af disse: - Bohrs atommodel og kvantefysik - Fyssikens verdensbillede - Emissions- og absorptionsspek... -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
Mekanisk system og mekanisk lukket system
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til fysikeksamen her snart, og forstår ikke hvad forskellen er på et "mekanisk system", og "et mekanisk lukket system." Hvis systemet blot er mekanisk men ikke lukket, vil det så sige, at den kinetiske energi godt kan omdannes til termisk pga. friktion og/... -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Termodynamikkens 2. lov
ForumindlægHar jeg postet det rigtigt? Det håber jeg =D Ja, som overskriften siger - nogle der kan give en let forklaring på hvad den går ud på? -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
statistik-opg
ForumindlægNogen der kan løse opg. 102, 103 og 104 ? På forhånd tak! -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
ATeksamen 2010 - psykologi
ForumindlægEmnet er jo i år : Videnskabelige gennebrud og teknologiske landvindinger i 1849-1914, og jeg er meget interesseret i psykologi. Jeg har indtil videre kun undersøgt en smule, men overveje adfærdsspykologi eller freuds psykoanalyse, men ville hører om der er nogle som har andre ideer inde for fage... -
appelformer
Forumindlægjeg har lidt svært med at gennemskue appelformerne især patos og etos? hvordan finder jeg dem i en atikel
