Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 18641 til 18660 af 89623
-
få graf til at skære y-aksen
Forumindlæghey, hvordan får jeg egentlig en graf i excel til at skære y-aksen. Har lavet en graf på et logaritmisk system, men selv om y er 0 er det ikke synligt at den skærer. hvordan kan det være? :) btw. er der en måde til at få tallene på x-aksen til at stå lige under mærkerne på x-aksen? -
Potensfunktion
ForumindlægJeg skal løse en ligning, men kan simpelthen ikke huske hvordan man gør det. Jeg har forskriften f(x) = 52,8245*x^-4,4 Hvordan kan jeg udregne f(x) = 2000? -
Gåde
ForumindlægNår man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak -
Lommeregner TI-89 Titanium
ForumindlægJeg har en lommeregner til salg!!!!! HEJ :D TI-89 Titanium den er blevet brugt sidste år på HF Skal have 500 kr for den... Ring på 42221823 for info :D -
aflæse
Forumindlæghey der står kan man aflæse regneforskriften for en Eksponentielle Funktioner? kan man aflæse dele af regngeforskriften? hvad mener de er der ikke en formel til den -
Kan min far være blodtype O+
ForumindlægKan min far være blodtype O+ hvis jeg er AB+? -
Pythagoras' omvendte sætning
ForumindlægEn der ved hvor man kan finde andre beviser for pythagoras' omvendte sætning end Euklids eget bevis. ? -
mat opg - geometri (til den 21/12-06)
ForumindlægHej.. Jeg sidder og knokler med en opg, jeg ikke kan finde hale og ende i.. Det er en geometri opgave, med passer og lineal. her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=962 -
Centrifugalkraft...
Forumindlæghejsa... jeg er igang med at skrive om tidevand, men jeg forstår ikke helt hvad centrifugalkraften går ud på.. er der ikke en der kan give mig en enkel forklaring? -
funktioner
ForumindlægHej hjælp,, vi er lige begyndt at lære om funktioner. men jeg er ikke så god til det. jeg vile lige spørger om der var nogen der kune hjælpe mig den her opgave.. på forhånd tak http://peecee.dk/?id=20877 -
Aflæsning af parameterfremstilling
ForumindlægHej... Jeg har en graf over tre linjer. Hvordan kan jeg opskrive en såkaldt parameterfremstilling for hver af dem? På forhånd tak Freud -
kassens overflade
ForumindlægEn kasse har nogen mål på: Længden = 3cm Bredden = 5 cm Højden = 2 cm Rumfang er: 30cm'3 Hvordan beregner man den samlede overflade? Tænker på en formel. -
Kasser
ForumindlægHej med jer Har lige et spørgsmål, som jeg ville høre hvordan I ville løse: En bestemt type kasser skal opfylde, at længde, bredde og højde er 0,5 m3. Indfør navne for de variable, og opskrivved hjælp af disse krav, som kasserne skal løse. Hvilke variabler kan optræde som afhængige variable? -
Grænseværdi/limes
ForumindlægEr der nogle som har lavet opg. 1.148 i "Eksamensopgaver i matematik" 3-årigt forløb til A-niv. Vi er nemlig nogle stykker, som ikke kan finde ud af hvilke grænseværdier der eksisterer og ikke gør. Så hvis nogle har lavet den, ville vi blive meget glade for at få hjælp. -
Forskrift or liniær funktion
ForumindlægBestem en forskrift for den liniære funktion f, der går gennem punkterne (3,9) og (-2,-1), og løs ligningen f(x)=53 -
bestem forskriften
ForumindlægGrafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i pnkterne P(2,0),Q(8,0)og R(0,4) a) Bestem en forskrift for f(x) Hvordan gør man det? hjælp! -
Engelsk
ForumindlægNogen som har været op til Engelsk(stx) i år?:) -
Hjælp
Forumindlæg3x2 + 30x + 75 = 0 det skal give –5, men jeg får d til et negativt tal,og man kan ikke finde kvadratroden af et negativt tal.. er der en der vil hjælpe mig med den på forhånd tak.... -
areal af trekant
ForumindlægHejsa, jeg har en vilkårlig trekant hvor jeg ved at grundlinien er 220 m, den ene side er 250 m og den anden er 210 m. Jeg regner med at jeg skal have fat i højden for at regne arealet af denne trekant ud. Så hvordan får jeg udregnet højden? -
Reducér
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse stykker er helt blank!! http://peecee.dk/?id=34518
