Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18641 til 18660 af 29738
-
Analyse af leif den lykkelige jun.
Forumindlæghey folkens jeg leder efter en analyse af leif den lykkelige jun. skrvet af klaus rifbjerg. er der ikke nogen der har en analyse af den. den er vist en del af den danske kulturkanon -
matematik eksamen i morgen nervøs
ForumindlægHej Jeg skal til en mundtlig matematik eksamen i morgen og jeg er bange for at enten for at snakke langsomt eller hurtigt jeg kan ikke variere tempo :S Jeg er opgså meget bundet megt til mit papir jeg kan slet ikke slippe fra det hvad skal jeg gøre, Jeg gør det alt for svært for mig selv hvis I ... -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
Andengradsligning
ForumindlægHEJ! hva gør man hvis en af konstanterne til udregning af diskriminanten er ukendt? Altså x?? f.eks. x2 - 6x + 8 = 0 -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
please hjælp matematik
ForumindlægAntallet af danske lønmodtagere, der betaler til efterlønsordningen, er i perioden 2000-2005 aftaget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær funktion hvor x er antal år efter 2000, og y er antal lønmodtagere, der betaler til efterløns¬ordningen. Det ... -
Odyssen sang 6. , 22. og 23.
ForumindlægHej , jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode notater til 6. sang, 22. sang og 23. sang i Odyssen, da jeg kan komme op i det til eksamen ? Håber der er nogen der kan hjælpe? Og hvis der er nogen der har notater til alle guderne? -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Projektopgave om Grønland
ForumindlægHej ! Jeg har brug for lidt hjælp til, at komme igang med en projektopgave:) Nogen der kunne hjælpe? -
Reducer og isoler
ForumindlægOpgaven lyder: Reducér (x+y)^2 - 2 xy, og isolér r i formlen l*r^2+ p = q Hvordan gør jeg det???? -
EKSAMEN FYSIK
ForumindlægHjælp! Jeg har fået et spørgsmål om opvarmning og jeg er helt blank.... Er nemlig så "heldig", at jeg var syg i den periode vi havde om emnet. Er der ikke nogen som i det mindste kan lede mig på sporet? Og helst lidt hurtigt, for jeg har kun en dag. -
Blodkredsløb
ForumindlægHej jeg er igang med en biologirapport hvor jeg skal komme ind på blodkredsløbet. Er der nogen der kan se efter om jeg har forstået det rigtigt: Blodet strømmer rundt i et lukket kredsløb. Vi starter i venstre forkammer af hjertet som fører blodet igennem Aorta som er en den største arter... -
N`goola
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle der kan fortælle mig hvad teksten N`goola handler om. Jeg har prøvet at søge under N`goola på nettet, men kan ikke finde teksten nogle steder.. Håber der er nogle der kan hjælpe.. -
Hurtig hjælp til en retning af lille opgave
ForumindlægSkal bare ha den rettet. Det er ikke så langt. -
Indre energi
ForumindlægHvad er definitionen på indre energi? Er det det samme som termisk energi? Hvorfor bruger man så ikke blot en betegnelse/et begreb? -
funktionerne f og g
ForumindlægHjælp til opgave b) 1900 1975 46 70 Den forventede levealder for nyfødte (målt i år) kan beskrives ved en lineær funktion f af tiden (målt i antal år efter 1900) a) bestem en forskrift for f. y=ax+b --> 0,32x+46 Den forventede levealder (målt i år) for 65-årig kan beskrives ved den li... -
hvordan beviser jeg det???
Forumindlæghvordan beviser jeg at 2n-(1+2+4+8+16+....+2n-1)=1 -
reaktionsskema for kobber(II)nitrat.
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem med en opgave omhandlende en afstemning af en reaktion mellem kobber(II)nitrat, demineraliseret vand og natriumiodid i overskud. iodid'en skulle reagere kvantitativt med kobber(II)ioner og udfælde kobber(I)iodid og diiod. Jeg har indtil videre skrevet reaktionsske... -
Efterskole på engelsk?!
ForumindlægHej (: Hvordan vil i oversætte efterskole til engelsk? Findes der et passende engelsk ord jeg kan bruge?! -
Bestem andengradspolynomium
ForumindlægHej alle, jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg har snart lavet matematik i 25 timer på 3 dage :D Opgaven lyder som følger: Bestem uden hjælpemidler det andengradspolynomium, der har rødderne x1 og x2, og hvis graf går gennem punktet P: a) x1 = -1 x2= 3 P(2,-6) Hvordan s...
