Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 18661 til 18680 af 44202
-
andengradsgraf
Forumindlæghvis man har en graf for en andengradsligning i et kordinatsystem, hvordan kan man så bestemme fortegn for tallene a,b og c ? Jeg kender ikke forskriften. og den kan ikke findes da det er uden hjælpemidler. Har kun grafen i et kordinatsystem.. jeg ved at man se om a er negativ eller positiv ved ... -
Fortegn?
ForumindlægEn funktion (f) er bestemt ved f(x)= x-3/x^2-6x+8 Bestem definitionsmængde, nulpunkter og fortegn for f. Hvordan finder jeg de tre ting? Min graf bryder sammen på min LM når jeg prøver at tegne grafen, hvorfor? på forhånd tak :) -
sansynlighed
ForumindlægEn bueskytter mener at han kan ramme plet i 90% af tilfældene.Det går vi ud fra i det følgende . a) Hvor stor er sansyligheden for at han rammer 9 ud af 10 skud? b)10 ud af 10 skud? c) 5 ud af 10 skud? -
faktorisering
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave ? Nogen der kan hjælpe ? Forkort følgende brøk: a) 4x^2+4x-3/4x^2-1 -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg søger også hjælp til flg. spørgsmål: 1) redegør for differentialligninger af typen dy/dx = ky (bevis) 2) redegør for differentialligninger af typen dy/dx + ay = b (bevis) Håber nogen kan hjælpe -
dipol-dipol, van der waals'
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare mig hvordan man finder ud af noget er dipol-dipol ? Jeg ved at CH3Cl er, men jeg kan simpelthen ikke regne ud hvorfor. Og også kort om Van der Waals' forces. Igen ved jeg at CH4 er. Mit bedste bud er at det er fordi det er en kort alkan ? Mvh Ninna -
andenordens, homogen differentialligning
ForumindlægDifferentialligning y ' ' + 2 y ' + 2 y = 0 har den følgende løsning: C * e^-x * cos(x) + D * e^-x * sin(x) men ligesom før kan jeg ikke regne den i hånden.. er der nogen, der kan???? Tak på forhånd! -
(a/b-b/a)(a/b-b/a)
ForumindlægHvordan filan løser man lige den??? -
Hvad for nogle ting bestemmer generne?
ForumindlægHvad for nogle ting bestemmer generne? -
ANALYSE
ForumindlægEr der nogen, som ved om man til eksamen først skriver analysen, eller om det er fortolkningen? -
Bare ET spørgsmål....!
Forumindlæghvad er proportionalvalg....? -
nul-reglen
Forumindlæghej :) Nogen som lige kunne forklare mig nul-reglen? Tak :D -
Bestemmelse af a
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle gamle eksamensopgaver, og stødte så på en opgave, jeg ikke kunne finde ud af. Den lyder: En fuktion f er givet ved forskriften f(x)=x+sin(x) Gør rede for, at ligningen f(x) = c har netop én løsning for alle c. Jeg ved det godt - men hvordan forklares det? ..og så... -
Partial Differentiation
ForumindlægLad z er en funktion af x og y, hvor x og y er differentiable funktioner af t. Så er dz/dt = §z/§x * dx/dt + §z/§y * dy/dt Hvordan bevises det? Så skal x og y vel være afhængige af t, ikke uafhængige? -
hjlælp til årsprøve
Forumindlæghvordan forergår årsprøven til delen udenhjælpemidler -
Bevisførelse
ForumindlægFra et matematisk synspunkt, hvad er så "bedst" ved bevisførelse: Deduktion eller induktion? Selvfølgelig er et direkte bevis bedst, men hvis det ikke er muligt, er deduktion eller induktion så bedst? -
Middelværdi?
ForumindlægHej, hvordan beregner man helt præcis middelværdi for binominalfordeling? (altsp hvilke tal er det man skal bruge i formlen E(X)=n*p??) -
Proportinalitet
ForumindlægEr der nogen, der på C-NIVEAU kan prøve at få mig til at forstå hvad ligefrem og omvendt proportionalitet er? og hvornår det bruges? kan simpelthen ikke forstå det.. Håber der er en der gider -
Identitetsdannelse - indvandrere og efterkommere
ForumindlægJeg mangler gode ideer til hvilke teorier og teoretikere, der kan bruges til at svare på følgende spørgsmål; "Hvorfor har efterkommere et større behov for at udtrykke deres religion end indvandrere" - Her specielt henvendt til indvandrere og efterkommere fra muslimske lande. På forh... -
Gøre rede for at funktionen er differentiabel?
ForumindlægHej. Har problemer med at finde ud af hvad der menes med gør rede for at funktionen er differentiabel i x0. Det er mundtlig eksamen mat A. Skal jeg starte med at forklare hvordan man har fundet frem til differenskvotienten via sekant, eller skal jeg bare direkte smide mig igang med at hvad beteg...
