Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 18681 til 18700 af 32900
  • Er i nød!HJÆLP

    Forumindlæg
    Er der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie
  • Gode links?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag
  • Niveaukurver

    Forumindlæg
    Sidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT?
  • Bestem længden af BD i trekant ABC

    Forumindlæg
    I denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :)
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • Optagelsesprøve Til Stx

    Forumindlæg
    Heeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma...
  • uligheder

    Forumindlæg
    hej er der nogle der kan hælpe mig med de her to uligheder 3x + 2 < x - 1 5x > 3x -1 ved godt de ikke er de sværeste af slagsen men kan altså ikke finde ud af dem
  • HJÆLP! Mundtlig mat C

    Forumindlæg
    Hej håber i ville hjælpe! hvordan skal jeg forberede min mundtlig eksamen? jeg kan trække de emneopgaver vi har lavet det 1 år. såsom finansielregning, statelistik, polynomier osv. hvordan ville i mene jeg skal forberede mig?? er der nogen der har gode notater?? skal op den 10 Juni :(
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Kan nogle ikke forklare mig hvad andengradsligning går på? har aldrig fattet + give et par eksempler, altså hvordan man regner det D:
  • MiaMette

    Forumindlæg
    Hej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens
  • Hvad skal jeg vælge næste år?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia...
  • Graf afgænser område

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses
  • opgave 3

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:)
  • Differential- og integralregning emneogave!

    Forumindlæg
    Hey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr...
  • Fra folkeskolelærer til gymnasielærer

    Forumindlæg
    Hej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?...
  • Gymnasie: Franskpræget studeretning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole...
  • Sandsynlighedsregning - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh.
  • RENTESREGNING HJÆLP

    Forumindlæg
    HJÆLP SØGES du låner 10.000 kr. af en ven. han siger , at han vil have 10 % i rente pr. måned. men du skal have betalt ham tilbage efter 3 år, så hvor mange penge skylder du ham efter 3 år?
  • DIFFERENTIALREGNING

    Forumindlæg
    HJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200
  • Terminsprøve snyd?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse?