Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18701 til 18720 af 156873
-
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
Filosofi opg. Sisyfosmyten?
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i Filosofi B og dertil skal vi aflever en opgave inden eksamen, som vi også skal inddrage til eksamen som et eksamensprojekt. Jeg tænker at skrive om Sisyfosmyten af Albert Camus, da det er et forholdsvist simpelt emne at berøre. Dog er jeg lidt i tvivl om hvad en god... -
Opvarmning af vand via solarkonstanten
ForumindlægDav http://www.porten.noxy.dk/filer/walle/blakfysikuge3.doc Vi sidder med et lille problem i opgave V 8, opgave c. Vi kan ikke rigtig se, hvor vi får noget med meter ind. Vi vil bare have hjælp til at komme igang med den. -
Løsning af ligning.
ForumindlægJeg sidder fast ved det markerede spørgsmål i den vedlagte opgave. De ander to opgaver har jeg lavet, men kan simpelthen ikke lure den sidste. Dog ved jeg at svaret er 1200, men ved ikke hvordan der er kommet frem til dette. Vh Silje. -
Et par spørgsmål
ForumindlægHej, så er det endelig lykkedes mig at skrive en matematikaflevering i LaTeX. Jeg har bare nogle layoutmæssige spørgsmål (mit setup er MiKTeX og Emacs). 1) Når jeg kompilerer dokumentet via pdflatex siger den følgende: "Missing \begin{document}. l.1; ; This buffer is for notes you don't... -
Hjælppp! (kemi)
Forumindlægfra sættet http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120817%20stx122_KEM_A.ashx 2 En af de mest anvendte alfahydroxysyrer til hudpleje har strukturen a) Angiv stoffet... -
Indledning
Forumindlæghm. nogen som kan svare mig på noget mht. indledning. Jeg skal jeg skrive det som: ''Det vil jeg gøre i min opgave bla bla bla'' eller ? -
Hookes lov
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal vide hvad der skal være ud af x-aksen og y-aksen. Hvis jeg har strækning ud af x aksen i meter, hvor stor skal værdierne for kraft være ud af y-aksen? 10 gange større? -
temperaturregulering hos dyr
ForumindlægNogen der kan forklare mig følgende da jeg ikke forstår det "Dyrenes varmeafgivelse er proportional med deres ydre overflade. Små dyr vil have en foroldsvis større overflade pr. gram end store dyr. De små dyr vil derfor alt andet lige have en større varmeafgivelse pr. gram end de større dyr... -
Efterspørgselsfunktionen
ForumindlægHejsa.. Jeg har virkelig tænkt over opgaven man få næsten ingen ideer.\nJeg vil blive rigtig glad hvis nogle vil komme med nogle tricks denne opg som lyder:\n\nLad følgende omvendte efterspørgselsfunktion k(m) og omkostningsfunktionen d(m) givet ved:\n\nk(m)=2600-7m\nd(m)=(1/200)*m^3\n\npå forhån... -
Funktion HJÆLP
ForumindlægHej folkens nÅR EN BESTEMT TYPE GAMMASTRÅLER SENDES GENNEM EN BLYVÆG, ER DER FØLGENDE SAMMENHÆNG mellem intensiteten I0 før passagen gennem blyvæggen og intensitenten I efter passage: I = I0*e^(-0,0393*x) hvor x angiver blyvæggens tykkelse, målt i mm. -Beskriv, hvilken information funktionen ... -
Fænotype!!!!!! hjælp !
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med hvordan man angiver fænotype? Jeg skal løse opgave 4 i opgaven om smeltepunktsanalyse. Jeg er også i tvivl om opgave 3, hvorfor F har 2 toppunkter. Er det fordi at den er Heterozygot og har 2 aleller ? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddann... -
Cirklens ligning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 2, D) ? Jeg mangler bare y-koordinaten. I følgende opgave; http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/120106%20matemaik%20A%20htx%20maj%... -
eksamen mat b -24.05.2013 opg. 10
ForumindlægHej sidder med en aflevering i dette årseksamenssæt i mat b fra d. 24.5.2013. Jeg har dog problemer med opgave 10. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524... -
løsning til opgavesættet
Forumindlægnogen der har eller ved om løsningerne findes til netop dette sæt http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-MATn_A.ashx har kigget på studienet men der var intet -
Let førsteårs matematik
ForumindlægHey Studi'er :) Skal bruge én gut som vil lave lidt intervaller af følgende, eller nogen som vil lave de følgende 4 opg's med mængdebyggeren og med listeform. Opgaverne lyder følgende: a) Mængden af hele tal mindre end 4 b) Mængden af reele tal mellem -3 og 7 c) Mængden af ikke negative t... -
Fra 11 til 13 i matematik skr?
ForumindlægHvis man normalt får alle point i de skriftlige matematik prøver - hvad kan man så gøre for at vise det ekstra og gå de ekstra 2 karakterer op?Når en opgave er løst bør man vel skitsere alternative måder at løse opgaven på - Men i hvor stort omfang? -
HASTER!
ForumindlægHej, jeg hedder Linette og går på mit sidste år på HF i Odense. Jeg trænger virkelig til en hjælpende hånd med min store opgave! (SSO) Mit emne er Katolicisme, og underpunkterne er; prævention og ægteskab. Generelt katolikkers syn på sex. Jeg har lånt en del bøger og printet nogen tekster ud, som... -
Finde definitionsmængde og løse uligheden
ForumindlægHej! Jeg står med en opgaven, som lyder på at jeg skal finde definitionsmængden af f(x,y)=kvadratrod(6xy-3y^2). Opgaven siger "Bestem definitionsmængden Df , dvs. den største mængde i xy-planen hvor funktionen er veldefineret. Skitser (uden Maple) Df i xy-planen." Jeg ved at jeg skal ... -
OL i London
ForumindlægHej! :) Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave, hvis der var en venlig sjæl derude der lige ville forklare hvordan man gjorde ville det være perfekt! :) A og B er med i samme 10 000 meter løb. A løber med en gennemsnitshastighed på 18 km/t. B løber med en gennemsnitshast...
