Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 18701 til 18720 af 52201
-
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Eksamen
ForumindlægJeg læser en masse om, at man benytter "rene" tekster til eksamen..Er det både i forberedelsestiden og eksaminationen?Jeg tænkte nemlig på om man må skrive på ekstemporalteksten eller man skal skrive på et papir ved siden af?Og hvad med det lille teksstykke, som man får - må man skrive ... -
Repition af eksamensopgaver
ForumindlægGodeftermiddag.. Forude venter en skriftlig matematik eksamen, som jeg forbereder mig på ved at løse tidligere eksamenssæt. Jeg er dog stødt på nogle vanskeligheder, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg sidder med bogen, "eksamensopgaver i matematik 2" - 3årigt forløb til a-nive... -
Sammenligning af resultater
ForumindlægHey. Jeg har netop været til matematik skriftlig eksamen. Jeg har matematik på 1-årig forløb til A-niveau. Hvis i kan huske jeres resultater eller har skrevet dem ned (ligesom mig ^^) så vær venlig at supplere! :) 1-årigt forløb til A-niveau, delprøven med hjælpemidler, 29. maj 2007, 2007-8-1 ... -
uden hjælpemidler??
ForumindlægHej alle :D jeg skal afslutte matematik i år og skal derfor til eksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er i gang med at kigge mine gamle opgaver igennem, og der er 1 opgave med 5 punkter jeg ikke kan løse, så håber der er nogle der vil hjælpe; a)bestem en ligning for tangenten til grafen ... -
Platonisme (matematisk filosofi)
ForumindlægEr der nogen klogehoveder der kan forklarer mig, hvad platonismen er i matematisk sammenhæng? -Tak på forhånd -
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer... -
Er gymnasielivet hårdt?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er bange for gymnasielivet! Jeg har hørt at selv dygtige og fornuftige mennesker er blevet skoletrætte. Desuden hvis man kommer i en dårlig klasse, kan man så melde sig ud og hvis ja, hvordan? Hvordan havde I det i starten? Hvad er godt og hvad er dårligt? Kan det være en god ... -
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
hjælp til rettelse !
Forumindlæghej. Jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, er der ikke nogen der lige vil rette den igennem, altså om det er korrekt oversat , og evt. grammatiske fejl osv. ? plz Hr. Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine regninger, så længe han ... -
Oversættelse - rettelse?
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk .. ------------------------------------------------------ "En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du... -
Kort oversættelse
ForumindlægSan Francisco er en vidunderlig by, som ligger smukt ved San Francisco Bay. Mange af byens gader er utrolig stejle, så man skal være en usædvanlig god bilist for at køre sikkert rundt i den bakkede by. San Francisco-indbyggerne er meget stolte af at have ”The Crookedest Street in the World”. I ma... -
Redde fejl til mundtlig eksamen?
ForumindlægHeeej Har lige opdaget at jeg har lavet to meget dumme fejl i min matematikaflevering, som jeg skal til prøve i.. Den ene er hvor jeg skriver at jeg vil finde længden af en parabel, som så er en cirkelbue.. Selve udregningen er skam rigtig nok osv. Og den dummeste... Er kommet til at skrive i... -
SRP, hjælp angående emne.
ForumindlægHej, jeg er i øjeblikket ved at starte min SRP. Jeg har valgt at skrive inden for Den specielle relativitetsteori, samt tidsrejser, da jeg næsten altid har haft stor interesse inden for dette. Jeg har Fysik på B så jeg skal have Mat A. Derer nok matematik i det, men min lære vil have mig til at g... -
Kan man bede om prøve hvis man mener karaktererne er forkerte? beder om gode råd!
ForumindlægGoddag. Jeg har altid udemærket mig specielt indenfor Engelsk. Har for det første altid været naturlig virkeligt stærk i faget, udover det har jeg altid elsket og bruge sproget og har brugt det igennem hele mit liv i så høj grad at det nærmest er ligeså godt som mit danske. Jeg plejede også at ... -
rettelse af engelsk
ForumindlægHej studier :) Kan jeg få en af jer til at rette min lille engelsk stil, på forhånd mange tak ;b Gun Clubs in Schools There is almost one gun for every man, woman and child in the US. Each year more than ten thousand has been committed and dies in guns decade. An American has to be over 21 ye... -
plz ret og om fomulere tak
Forumindlæghej..Nogen der vil rette den her stil... j mangler stadig lidt af den.. is there any who can comment on a couple of themes in the story...PlEASe..i would be very thankful to u guys. og i må godt omfomulere den så den lyder mere voksen agtigt..Plzz..så er i søde.. Auggie Wren´s Christmas Story The... -
Engelsk summary - hjælp til rettelse?
Forumindlæghej venner. kunne virkelig godt bruge en mester i engelsk til at hjælpe mig med at rette denne tekst. et af mine problemer er at jeg skrifter imellem nutid og datid. og da jeg skal aflevere den imorgen inden kl 22 er jeg lidt tidspresset. :D på forhånd mange tusind tak! Summary – J... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ...
