Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18721 til 18740 af 59860
-
Excel
ForumindlægHej alle. Jeg ved ikke om jeg kan forklare mit spørgsmål rigtig, men prøver. Jeg sidder og laver nogle opgaver og vil i den forbindelse gerne skrive 21/28 det står som en brøk i min opgave, 21 øverst 28 nederst men når jeg skriver det, bliver den ved med at lave det om til 3/4 dele. j... -
Fra mL til g
ForumindlægHvordan finder jeg frem til hvor mange gram, fx 42,65 mL chlorid er? Det er vel rigtigt tænkt ved eksperimenter med titrering, hvor man aflæser et tal i mL, der så skal omregnes til gram, for at kunne finde stofmængden? -
Uligheder og k
ForumindlægHey, kan ikke løse denne - hvordan gør jeg? Bestem tallet k, således at ligningen x2 - (2k - 3)x + 2k = 0 har netop en rod. Bestem for de fundne værdier af k denne rod. -
differentialregning
Forumindlægfunktionen f er givet ved f(x)=e^x+x^2-5 bestem et eksakt udtryk for tallene f(1) og f'(1) hvad menes der med eksakt forstår det som om jeg skal finde et andet udtryk for det men hvordan gør man det? -
Kroatisk ordbog
ForumindlægHey friends, er der en der ved, hvor jeg kan skaffe en kroatisk ordbog henne? Her er der tale om enten en dansk - kroatisk (hvilket jeg tvivler) og en engelsk - kroatisk. Gerne som CD. Vh. :) -
andengradspolynomium...
Forumindlægf er bestemt ved f (x) = -5 * x2 + b * x + c og har rødderne 3 og 7 bestem tallene b og c Og er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder b?? Håber I kan hjælpe -
talrække vha ligning
ForumindlægJeg skal finde de ukendte tal i en talrække så summen vandret bliver ens og den lodrette sum skal være lig af den vandrette sum. Jeg er på bar bund. -3+p=10 p= 7 -8+n= 4 n=12 -
reducering
Forumindlægsidder med endnu en opgave, som jeg har en anelse svært ved. den lyder således: 1 + 2 - 4x 2x-1 2x+1 4x2-1 forstår ikke hvordan jeg skal dividere en funktion med et 'normalt' tal ???? -
Forklaring af Toulmins model mhp. Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2011
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvad en påstand er... Er det en påstand, når han i talen siger, at han ønsker efterlønnen fjernet? Hvis ikke hvad er så en påstand, og hvad kalder man så, hans ønske om at fjerne efterlønnen sådan rent stilistisk? -
Finde a^3 hvor a=5-3i
ForumindlægHEJ Jeg sidder og regner nogle opgave med komplekse tal. Jeg er nu stødt på opgaven: Lad a=5-3i Bestem a3 Hvad gør jeg? Håber nogle kan hjælpe mig :) -
Udtalelse af rødder
ForumindlægHej Her et sikkert meget simpelt spørgsmål. Funderer over hvordan man eks. til mundtlig eksamen vil udtale formlen for a i eksponentielle funktioner x2-x1√y2/y1 ? Vil normalt kalde det for et givent tal i n'te rod, men hvordan udtales ovenstående eksempel? -
Omskreven cirkel
ForumindlægHej Alle hvordan kan jeg argumenté for at ABC er retvinklet ? Hvis jeg ved at OA=OB=OC ! Jeg har ikke noget tal og derfor har det svært med at argumenterer ! Se venoig vedhæfte figur: -
Et vigtigt emne?
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at finde et interessant emne i dansk. Jeg skal holde en tale, hvor jeg skal overbevise folk om et eller andet, men det smal være på 2-3 sider så det skal være et emne jeg kan skrive meget om. Håber i kan hjælpe I kan skrive til min Email: [email protected] -
Om kronikker
ForumindlægKan man sige, at der er tale om én dominerende sprogfunktion, når man snakker kronikker generelt? - Når jeg siger "kronik", så mener jeg sådan en, som findes i en avis, og ikke sådan en man skriver på gymnasiet osv. Tak for svaret på forhånd. -
Forklaring af disse begreber
ForumindlægHej Jeg skal inkludere en række begreber i en samfundsfagsaflevering, men jeg ved ikke, hvad de betyder. Kan nogen af jer forklare dem? Jeg kunne ikke finde forklaringerne på netter eller i min bog. Der er tale om følgende begreber: Meritgoder Progressiv beskatning Velfærdstat Socialgrup... -
indextal
Forumindlæghej jeg har et problem med denne opgave fordi jeg kun har indextallet for basisåret og prisen fra et andet år normalt ville man jo bruge formlen (indextal for år 1/indextal for år 2) * værdi for en af årene = værdi for det ukendte år. men hvordan gør man nå man kun har de 2 tal at gå ud fra? -
Elektroteknik
ForumindlægHej Er der nogle som kort kan forklare, hvad den duale forsyning er, når man taler om operationsforstærker? Og kan det passe, at AC-kredsløb er vekselstrøm? På forhånd tak :-) -
Calculus
ForumindlægDer oplyses at tallet λ=3 er en egenværdi for matricen A. Det tilhørende egenrum Eλ er udspændt af vektoren v. A=(4,0,1),(0,5,0),(1,0,4) Find v's koordinator er ret lost med denne opgave. På forhånd tak! -
joules første lov
Forumindlæghej :) joules lov: delta E = R*I^2*t hvis man laver en graf hvor delta E afbildes som funktion af R hvad forventes grafen så at vise. altså er der tale om en linær udvikling og propotionalitet?? -
Hjælp til maple enheder
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvorfor maple ikke laver enheden "pæn"? Hvis jeg udelukkende skriver enhederne i resultatet kan maple godt finde ud af at det er 1000 Pa - så hvorfor kan den ikke det med talene? På forhånd mange tak for hjælpen!
