Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18721 til 18740 af 32350
  • andengradspolynomier og faktorisering???

    Forumindlæg
    Hej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet?
  • Privatlærer /København

    Forumindlæg
    Hej .. vi leder efter en privat lærer der kan hjælpe vores barn med Matematik han går på gymnasiet 1 år niveau B E-mail ; [email protected] Mvh Henrik
  • AT opgave rettes !!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution?
  • Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl...
  • bestem en forskrift for g(x)

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe mig med dette opgave, jeg har lavet opgave a ind på matematik program og har fundet forskriften til at y = 0, 000035406*1,0099^x men jeg kan ikke finde ud af opgave b og c opgaven er vedhæftet...
  • Bestem den mindste afstand

    Forumindlæg
    Har lige nu om differentialregning i matematik, og er igang med at regne små opgaver. Er nået til en opgave som lyder: Bestem den mindste afstand fra punktet (0,1) til funktionen: √x Håber nogle kan hjælpe, evt. hvordan dette kan løses i Maple 18. :)
  • Bestemmelse af lignign for en tangent ig koordinatsæt

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en matematik aflevering for, og som er til imorgen.... Jeg håber vildt meget, at I vil hjæpe mig. Jeg har taget et screenshot af det, da det var nemmere og hurtigere. På forhånd (ps. Mangler både opgave a) og b))
  • Årsprøve 1.g?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ...
  • Hjemmeside til øvning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol.
  • Haster, plz :D

    Forumindlæg
    Heeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte)
  • Årsprøve for putter!

    Forumindlæg
    Tænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :)
  • Mat B eksamen i mandags

    Forumindlæg
    Hej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger?
  • Har virkelig brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0
  • Brøk --> 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :)
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
  • Procent regning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år?
  • Terninsprøve. - screenshot

    Forumindlæg
    Hej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det?
  • vækst modeller

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak.
  • sinus og cosinus

    Forumindlæg
    hmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir?
  • Retvinkelt trekant

    Forumindlæg
    Har en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c?