Resultater: 18741 til 18760 af 436512
-
srp - vægtning af fag
Forumindlæghej. jeg skriver srp nu. Jeg har i begyndelsen af projektet skrevet, at opgavens hovedfag skulle være musik. Jeg fortryder lidt nu, at jeg ikke valgte at skrive begge fag som lige vægtige. Fik at vide, at fagene dog stadig skulle fylde stort set lige meget! Trækker det ned, hvis danskdelen fylder... -
srp vægtning af fag
Forumindlæghej. jeg skriver srp nu. Jeg har i begyndelsen af projektet skrevet, at opgavens hovedfag skulle være musik. Jeg fortryder lidt nu, at jeg ikke valgte at skrive begge fag som lige vægtige. Fik at vide, at fagene dog stadig skulle fylde stort set lige meget! Trækker det ned, hvis danskdelen fylder... -
Urkund
ForumindlægHey alle sammen :) På vores gymnasie har de en database, som hedder Urkund, vi sender vores opagaver herind, og der bliver så tjekket for snyd i opgaven. Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om dette system? Om der er nogen der har erfaring med det? Mit problem er nemlig at jeg har taget en... -
Glædelig jul!!!
ForumindlægSå seriøse folk er herinde. - selv i ferien (; Nå, men vil lige benytte mig af lejligheden til at ønske alle herinde en glædelig jul! :D Kærligste julehilsner, "Einsteinette" -
sekant mellem skæringspunkter
ForumindlægHej givet de trigonometriske grundfunktioner f(x)=cos(x), h(x)=sin(x) bestem ligningen for sekanterne i intervallet 0<x<2<π imellem skæringspunkterne for f og g jeg er blank! hvordan finder man skæringspunkterne og hvad er meningen med spørgsmålet? nogen der kan hjælpe? på forhånd ... -
eksamensæt
Forumindlæghejsa jeg er ny her: jeg har prøvet at øve mig lidt på et eksamens sæt jeg fandt på nettet jeg har lidt svært ved opgave 1 og 4 under uden hjælpe midler og opgave 2 med hjælpe midler -
kemi eksamen..
Forumindlæghey.. Jeg skal op til kemi eksamen efter jul, på c niveau. Så ville lige høre om nogle af jer har været oppe i det, og hvis ja hvordan foregik det.. mener med hensyn til da i skulle vise forsøget osv.. hva gjorde i.. :-) -
Emneopgave
ForumindlægJeg har en opgave i min emneopgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp og svar til . Opgaven lyder: Gennemfør beviset for at f(x)= x^a medfører at f '(x) =ax^a-1 Nogen der kan hjælpe? :) Og hvad hører beviset ind under? -
Bestem en ligning for to tangenter?
ForumindlægEn cirkel med radius 5 har centrum i (3,2). Denne cirkel har to tangenter, der går gennem punktet (10,1). a) Bestem en ligning for hver af disse tangenter. jeg har udregnet normalvektoren til 7 -1 Hvis der kun var én tanget, var det nemt. Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal... nogen der ... -
Differentialligning
ForumindlægNår et varmt metalstykke anbringes i koldere omgivelser, afkøles det. I det følgende antages det, at omgivelsernes temperatur er konstant. Metalstykkets temperatur y, målt i °C, er en funktion af tiden t, målt i sekunder. Under passende forudsætninger sker afkølingen på en sådan måde, at den... -
differentialkvotient
ForumindlægJeg skal bestemme f '(x0) når f(x) = 6x2 + x og x0 = 1 Andengradspolynomiet hvor : f (x) = 2ax0 + b jeg indsætter f(x) = (2 · 6 )x0 + 0 <=> 12x0 + 0 Er der en som kan fortælle mig, hvad der går galt? De´t er nemmere, når der står en x-værdi, og jeg ved ik om det er... -
Kopiark
ForumindlægEr der nogle der vil scanne kopiark 6, på 25, i Der Sprung 3? Skal aflevere opgaven på mandag, så det ville være rart hvis nogle ville hjælpe mig lidt :). -
Kan man studere 2 steder samtidigt?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal til at beslutte mig for, hvad jeg vil bagefter. Indtil videre er jeg temmelig sikker på at jeg vil have en ingeniør uddannelse på DTU. Helt specifikt hvilken slags ingeniør har jeg ikke helt bestemt mig for endnu. Dog har jeg også overvejet meget om at studere et sprog ... -
dosis: forskellen mellem gray og sievert?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som lyder sådan: Gør rede for begrebet dosis, hvad det dækker over og hvordan det beregnes? Jeg har fået at vide at det vil være en god ide at finde ud af forskellen mellem sievert og gray. Er lidt forvirret om hvordan jeg skal finde forskellen og hvad det har med sp... -
Hjælp til kemi opgave!
ForumindlægGodaften Jeg håber på, at der er nogen, der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: i 1000g rødkål er der 0,00053g Zink. Beregn Zink indholdet i masse % ppm. Der må ikke være over 5ppm Zink i grønsager. Må man spise rødkål? På forhånd mange tak! -
Eksempel fra tavle
Forumindlægy'' + 2y' + 5y = 0 x2 + 2x + 5 = 0 Læreren skriver r = (-2 ± i√42) / (2*1) = Jeg forstår ikke her fra og hvordan han kommer frem til det: (-2 ± i4) / (2) = -1 + 2i --> k = -1 og ω = 2 Nogen der kan forklare mig dette -
3 Integraler ved Partiel Integration
ForumindlægHej, jeg har virkelig problemer med 3 små opgaver i en stor opgaver... Ude på HH er vi igang med noget med integraler ved partiel integration..d) integralet af: x^2*kvadratroden af x dxe) integralet af: (1/(2*kvadratroden af x))*lnx dxf) integralet af: kvadratroden af x *lnx dxPå forhånd mange tak -
Differentialligninger
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til, at komme igang med de forskellige delspørgsmål i denne opgave -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Stofmængde HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal bestemme stofmængderne og derved massen for dihydrotestosteron, når jeg ved, at testosteron omdannes til dihydrotestosteron. Jeg får givet vedhæftede reaktion. Men når jeg så skal opskrive reaktionen med molekylformler bliver jeg i tvivl. Skal jeg skrive NADH, H+ og NAD+ (jeg tror, ...
