Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 18741 til 18760 af 28984
-
Skoleuniformer eller ej, MV!
ForumindlægJeg skal til i morgen redegøre for, om vi på alle skoler skal have skoleuniformer på eller ej. Jeg skal også sige hvorfor det ville være en god ide, lige såvel som en dårlig ide, dvs. positive og negative ting ved uniformer i skolen. Håber virkelig I vil hjælpe mig. Ved godt hvad jeg selv mener, ... -
Tjek din skrivehastighed
Forumindlæghttp://www.play4traffic.com/game.phpI venstrehjørne kan du vælge sprog. (De staver diamanter forkert)Jeg fik 73 i første forsøg og 80 i andet. -
Karakterer og privatskoler.
ForumindlægHvad er dit bud på Danmarks bedste folkeskole og gymnasium?Den liberale tænketank CEPOS har rangeret alle landets folkeskoler efter FSA-karakterer.Men er høje karakterer nødvendigt for en god skole?http://www.cepos.dk/cms/fileadmin/user_upload/ceposfiles/PDF/Skole_karakterliste.pdfPå det link kan... -
Projektopgave 9 klasse 'Kvinderettighedder'
ForumindlægHej! Vi har projektopgave om 2 uger, er i gruppe med 2 andre. Vi ville spørge om , I kunne give nogle eksempler på kreativ produkt i fremlæggelsen ? Jeg tænkte på en tidslinje og aftenshow som en underholdning.... har I nogle ideer? - så er I velkommen til at svare'rre :) Også nogle id... -
Optimering
ForumindlægOpgaven lyder således: En lang metalplade, der er 20 cm bred, skal bukkes på midten, så den kan danne en vand-rende. Jo større arealet er af den trekant, som dannes af den bukkede plade, jo større vandmængde kan renden transportere. Bestem x, så vandrenden kan transportere mest muligt vand. ... -
Find en ligning for parabel????
ForumindlægHalløj allesammen, jeg sidder her med en opgave jeg fatter nada af... jeg har gloet så lang tid efter et svar af en art i min bog, men er nok for dum til at finde det... så håber i kan hjælpe. Opgaver lyder: En parabel skærer x-aksen i punkterne (-1,0) og (4,0) og y-aksen i (0,4). Find... -
Mangler hjælp til HTX Matematik A (3-4 afleveringer, jeg betaler over 1000 kr!!)
ForumindlægHey alle.. Jeg har brug for hjælp til nogle matematik a afleveringer på 3. år af HTX.. Jeg er villig til at betale over 1000 kr for hjælpen! Det haster virkeligt!!! -
TANGENT ligning (haster lidt)
ForumindlægEller det haster ikke TOTALLY meget men.. skal aflever på onsdag og sidder fast i en af opgaverne. opgave d) Bestem en generel formel til at bestemme tangenten i et vilkårligt punkt på parablen. Ja her er så det jeg kender: funktionen: f(x)= 0,5x^2 Punkt P= (1, 0,5) Altså de... -
Dansk censur af nettet!
ForumindlægLÆS: http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=73461Fantastisk smart... ja! MEN:I Grundlovens § 77 hedder det:»Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indfø... -
slut-temperatur
ForumindlægHej, er der ikke nogle, der vil prøve at hjælpe mig med at finde ud af hvilken formel jeg skal bruge til følgende opgave? jeg har siddet i en time men kan simpelthen ikke finde ud af det.. :(--en messingklods med massen 500g og temperaturen 70 grader anbringes så dern rører en aluminiumsklods med... -
Layout i matematik forum
ForumindlægHmm... Jeg tænke om man ikke kunne implicerer noget mathtype/equation editor agtigt i forummet (hvis det altså eksisterer til den slags brug)? Det er trods alt det forummet bliver brugt mest til...Bare en idé :) -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
T-Inspire
ForumindlægHej.... Jeg har ikke fulgt med i hvordan man bruger T-Inspire, de sidste 2 år, så jeg har virkelig brug for en guide til at bruge det! Grunden til at jeg ikke har fulgt med, var fordi jeg syntes selv at matematik aldrig har været særlig svært, og derfor troede jeg at jeg kunne løse det, ved norm... -
oversættelse
Forumindlægså er den gal igen... håber der er en der vil kigge denne stiløvelse om werden og wollen:\n\n- ”Det vil bestemt blive regnvejr i morgen, for jeg har fødselsdag.” ”Nej, ved du hvad, det ville stemme dårligt overens med vores forventninger.”\n- „Morgens wird es bestimmt Regen gegeben, denn ich habe... -
Jobansøgning
ForumindlægHej Alle..\n\nJeg skal for første gang søge et job.. og derfor har jeg brug for hjælp, da jeg ingen anelse har om hvordan jeg skal skriv den ansøgning. Hvad skal den indeholde? Og hvordan skriver jeg en rigtig god ansøgning, så jeg har stor chance for at blive valgt??\n\nHåber I vil hjælpe..\n\nT... -
A Journew - studentereksamen A-niveau 2009
ForumindlægHej alle sammen, jeg havde meget svært ved "A Journey"-teksten, og min fortolkning er vist blevet ret - hmm, lad os bare kalde det unik (jeg kender i hvert fald ingen andre, der bare tilnærmelsesvis har tolket den på samme måde)... Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andres vurderin... -
Beregning af frekvens samt fotonenergier
ForumindlægHej ! \n\nSidder her med en opgave som jeg er kørt godt og drundigt fast i, og håber der er nogen som evt lige kan hjælpe mig lidt igang!\nOpgaven er følgende:\n\nBeregn frekvensen og fotonenergien af fotoner med følgende bølgelængder:\n\na: 1000 nm (infrarød)\nb: 10 nm (ultraviolet)\nc: 10^-4 nm... -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægOprindelig tekst:’A Christmas Carol’ (1843) er en novelle skrevet af Charles Dickens. Hovedpersonen er Ebenezer Scrooge, som lever et isoleret liv i selskab med sine elskede penge. Marley, hans kompagnon, er død for syv år siden – og med ham Scrooges eneste forbindelse til omverdenen, som han nu ... -
Tysk konjuktiv hjælp
ForumindlægJeg skal lave nogle tysk konstruktiv sætninger og jeg er i tvivl om ordstillingen i nogle af sætningerne. Ved det her er meget sent så ville bare høre om der er nogen der har tid og gider og hjælpe mig på det her tidspunkt ? -
Fremlægning i spansk. Nogle der vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal fremlægge i spansk på mandag. Er der en spansk kyndig, der gider at hjælpe med at rette det jeg skal sige?Det er en vigtig fremlæggelse for mig :)Davegrohl
