Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18741 til 18760 af 20689
-
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
I gymnasiet lige efter ottende
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har det seneste stykke tid gået og undret mig over hvad der egentlig kræves for at komme ind på gymnasiet. Jeg går i 8.klasse og har et rimeligt solidt standpunkt på 10+ som heldigvis går op i den rigtige retning. Jeg er blevet erklæret uddannelsesparat, lavet uddannelsesplan... -
Energi - vindmølle
ForumindlægHej, Jeg sidder med dette opgave og kan ikke rigtig finde ud af hvordan skal jeg komme i gang. Er der nogen der kan hjælpe med det? 1. et døgn er vindhastigheden i en bestemt by 5 m/s fra kl. 0 til kl. 10 , 10 m/s fra kl 10 til kl 17 og 15 m/s fra kl. 24. hvor meget energi omsætter vindmøllen d... -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak. -
Farver
ForumindlægHvad afhænger en farve af? Hvorfor ser jeg fx trøjen som blå? Er det selve strukturen i trøjen? Hvis ja, hvilket plan skal man så ned på (altså er det molekylernes opbygning etc.)?Og hvis man er farveblind, kan man så se på trøjens molekylære struktur (eller hvad det nu er!) og derved bestemme fa... -
Hvordan finder jeg hastigheden via. Epot, Ekin og Emek?
ForumindlægHvordan finder jeg hastigheden via. Epot, Ekin og Emek? -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
egnet til HF
ForumindlægJeg er lige blevet egnet til HF´. Jeg spurgte om jeg kunne klare det og er jeg egnet ? Så sagde de Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan klare HF? Det kan du sagtens... Ja, det er godkendt for min side da.. De kommentarer har jeg fået efter jeg spurgte mine lærer... -
Varmefylde og varmekapacitet
ForumindlægEr det korrekt forstået, at varmefylde og varmekapacitet ikke er det samme? Kan nogen give mig en formel på de to? -
Slå igennem til mundtlig eksamen
ForumindlægSå er det ved igen ved at være tid til de eksamener. Nedenfor har vi samlet en række gode råd, små fifs og guides, som kan hjælpe dig til de mundtlige eksamener. Af Anna Josefine Sørensen og Jean Balmisse Thomsen Find flere guides til mundtlig eksamen her. Før eksamen Find motivationen til a... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Karakter tæller kun 0,75?
ForumindlægHvad er det for noget pis? Hvis man kun har været oppe i en eksamen i den pågældende, burde den så ikke tælle 1,5? Det "gavner" jo mere dem mere lave karakterer, end dem med høje. -
Varmluftsballon, Opdrift..Haster!! tak:)
ForumindlægVi ser på en varmluftsballon, der svæver i konstant højde.Rumfanget af ballonen er 450 m^3. Beregn opdriften af ballonen, når densiteten af den varme luft i ballonen er 0,070 kg/m^3. Densiteten af luften uden om ballon er 1,15 kg/m^3. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre? Jeg tænkte på: Fop=0,070kg/m... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Hvad er det periodiskesystem?
ForumindlægHej Kan I forklarer til mig, om hvad er det periodiske system ??? og hvis kan også forklare hvad er klorider , fordi jeg kan ikke finde noget information om den og jeg har ikke fåret nogle fra skolen , fordi jeg ny i min skolen . mange tak -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man...
