Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18741 til 18760 af 31486
-
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Højden i en ligesidet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en matematik aflevering og vil meget gerne bede jer om noget hjælp. Jeg har en ligesidet trekant ABC, med sidelængden 2. Og opgaven lyder hvorpå, Bestem længden af højden h. Nogen der har en anelse om hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak! :-) -
Hvad er værdipapirer??
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
MODELLERING
ForumindlægHejsa. Vi er 2 piger der skal op i mundtlig matematik imorgen. Vi vil gerne have styr på de mest normale og brugte modeller. Er der nogle af jer derude, som vi bruge lidt tid på at forklare de forskellige moddelings modeller. Hvad bruges de til, og hvad står de for? -
færdighed
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak -
renteformlen er en eksponentiel funktion
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion?? -
Bestem tallet k
ForumindlægJeg er gået i stå i en matematik aflevering. Håber nogen kan hjælpe mig! Opgaven: Bestem tallet k, så andengradsligningen 2x2-3x+k=0 har netop én løsning. På forhånd tak! -
SRP emne?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er ved at gå en lille smule i panik! Vores valg af fag og emne skal afleveres på onsdag. Jeg er tvunget til at have matematik på A, og så har jeg overvejet Idehistorie, krop og sundhed, og biologi som fag nummer to. Så jeg har nogle emner i tankerne. 1. = Matematikkens filo... -
Radioaktivitet - SRP?
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :) -
Retvinklede og ensvinklede Trekanter
ForumindlægHej Er gået helt i stå med en matematik opgave. Opgaven lyder; Trekanterne ABC og DEF er retvinklede og ensvinklede. I Trekant ABC er A til C = 5 og C til B = 12 I Trekant DEF er D til E = 6,5 a) Bestem |AB| og |DF| -
Summering av vektorer på ti89 og ti83
ForumindlægEfter mange år væk fra matematikken, har jeg glemt hvordan man lægger to vektorer sammen på lommeregneren. Eksempelvis 14 med cos phi = 0,89 plus 55 med cos phi = 0,86 Hvordan tastes dette ind på lommeregneren?(gerne både ti89 og ti83) -
Isoler B
ForumindlægHej jeg sidder her med en matematik aflevering og er kommet til et spørgsmål hvor jeg er på helt bar bund den lyder således isoler b i formlen 1/a + 1/b = 1/c Det er en opgave uden brug af CAS -
løse differential ligningen ??
Forumindlægskal løse differetialligningen (1+x^2)*y*y'=x*(1+y^2) skal bare vide hvordan jeg starter kan ikke helt huske det og kan ikke forstå min matematik bog -
hvor mange procent udgør..?
ForumindlægHey! Har en smule problemer med en matematik opgave. Den lyder sådan her; Hvor mange procent udgør; 20 kr af 200kr _____ 50 kr af 250kr _____ 33 kr af 400kr _____ 21 kr af 352kr _____ Hvordan skal jeg regne det ud?!?!?!?:O Håber, nogen kan hjælpe mig:) -
inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri
Forumindlæghej til jer derud, i morgen skal op i mundtlig matematik og har den sidste sp. som driller. Den lyder: inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri. Hvad ikke hvad jeg skal inddrage, er helt blank. Kan I hjælpe mig ? vh Diana -
Differentiale opgave - bestem forskrift
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering i matematik, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, og jeg kan ikke komme videre med de andre opgaver, før jeg har løst den. Opgaven ligger vedhæftet som billede. På forhånd tak -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
AKUT HURTIGT
ForumindlægEr i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet ! -
hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau. -
Cand.polit tutor søges
ForumindlægHej Jeg søger en ældre studerende eller færdiguddannet (gerne med baggrund fra cand.polit) som kan hjælpe mig med at blive bedre klædt på til eksamen i matematik A. Jeg har brug for hjælp som strækker sig over sommerferien. Der er tale om ugentlige timer, og selvfølgelig mod betaling.
